Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-08-19, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Det står tydligt att trådstartaren blev varnad för 0.13! Anklagad för att vara textrobot! Och sen kommer du och spelar allan med 0.03 och 0.09. Läser du inte vad folk skriver eller är det nåt annat fel på dig? Det är nog du som är störd!!
Det kan ju vara så att moderator klickade i fel checkbox . . .
Citera
2024-08-19, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Det kan ju vara så att moderator klickade i fel checkbox . . .
Om du orkar så läs citatet från trådstartaren där ofey utryckligen skriver textrobotar i varningen. Shit vad du går igång på vad andra skriver utan att läsa eller förstå texten. Tagga ner och beställ tid för kontroll av blodtrycket då du är ständigt arg.
Citera
2024-08-19, 20:16
Medlem
Citat:
Om du orkar så läs citatet från trådstartaren där ofey utryckligen skriver textrobotar i varningen. Shit vad du går igång på vad andra skriver utan att läsa eller förstå texten. Tagga ner och beställ tid för kontroll av blodtrycket då du är ständigt arg.
Jag är fullständigt lugn.

Men skiten som TS postar i virus-trådar kan mycket väl vara formulerade av en språkmodell.
Citera
2024-08-19, 20:59
Moderator
Maviels avatar
Det har ju framgått i tråden att varningen var felaktig och har plockats bort, inlägget är återställt.
Citera
2024-08-20, 11:23
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Det är uppenbart så att varningen är felaktig

Oklart vad syftet är med denna tråd. Någon varning har du inte fått för detta inlägg, då denna plockades bort. Något du är väl medveten om då jag kontaktade dig innan du startade tråden om just detta. Jag ansåg att inlägget inte bryter mot regel 0.13. och valde därför att plocka bort din varning samt återställa ditt inlägg.

Du påpekar att varningen var felaktig. Det stämmer. Vilket är orsaken till att den plockades bort.
Ditt inlägg rapporterades för 0.13. då ditt språkbruk fick vissa att misstänka att inlägget var skrivet av en AI. Jag tror inte så är fallet, och valde därför att fria.

För mig är frågan avslutad. Givetvis olyckligt ifall någon får en felaktig varning, men om så är fallet så brukar jag se till att varningen plockas bort om jag får kännedom om den. Vilket jag fick i detta ärende. Vill du fortsätta älta detta ärende så är det OK för mig. Jag kan inte inte göra händelsen ogjord. Ibland blir det fel. Detta är inte första gången, och sannolikt inte den sista. Målsättningen är givetvis att misstagen inte ska hända alls, men vi är inte mer än människor.

admin
Citera
2024-08-20, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Oklart vad syftet är med denna tråd. Någon varning har du inte fått för detta inlägg, då denna plockades bort. Något du är väl medveten om då jag kontaktade dig innan du startade tråden om just detta. Jag ansåg att inlägget inte bryter mot regel 0.13. och valde därför att plocka bort din varning samt återställa ditt inlägg.

Du påpekar att varningen var felaktig. Det stämmer. Vilket är orsaken till att den plockades bort.
Ditt inlägg rapporterades för 0.13. då ditt språkbruk fick vissa att misstänka att inlägget var skrivet av en AI. Jag tror inte så är fallet, och valde därför att fria.

För mig är frågan avslutad. Givetvis olyckligt ifall någon får en felaktig varning, men om så är fallet så brukar jag se till att varningen plockas bort om jag får kännedom om den. Vilket jag fick i detta ärende. Vill du fortsätta älta detta ärende så är det OK för mig. Jag kan inte inte göra händelsen ogjord. Ibland blir det fel. Detta är inte första gången, och sannolikt inte den sista. Målsättningen är givetvis att misstagen inte ska hända alls, men vi är inte mer än människor.

admin

Poängen är att jag lyfter frågan då denna enskilda incident inte är en isolerad händelse, utan upprepade systematiska felaktigheter som fortgår under dig. Medan folk dagligen bryter mot BBS-lagarna - som du som Admin är skyldig att följa- så varnas andra för slentrianmässiga regelbrott såsom 0.13 eller 1.06 utan någon anledning. Ofey har fortfarande inte besvarat och motiverat sin varning, för varningen är gjord oavsett om du har makulerat den eller inte.
Det finns således en systematisk problematik med dina moderatorer som folk försöker belysa. Nu pratar vi dessutom inte om triviala modereringar som 0.03 (som det ibland slängs med när en moderator inte håller med en synpunkt; att ens moderera en diskussion som moderatorn är parti i är ett självständigt fel, det med.). Jag kunde inte bry mig mindre om varning för 0.03 då den regeln numer är så urvattnad att det är löjligt.
Citera
2024-08-20, 15:09
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Jag ser ingen annan text än den som genereras automatiskt, dvs "Du har fått en varning för x.xx <beskrivning>"

Du tror väl inte moderatorerna skriver det manuellt varje gång?
Citera
2024-08-22, 18:04
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag ser ingen annan text än den som genereras automatiskt, dvs "Du har fått en varning för x.xx <beskrivning>"

Du tror väl inte moderatorerna skriver det manuellt varje gång?

Nej, modsen skriver inte själva meddelandet om varningen. De klickar istället i en ruta för det regelbrott som gett varningen. Då skickas ett automatiskt meddelande ut om vilken regel och vilket inlägg/tråd varningen gäller.

Det händer nog att de klickar i fel ruta, även om det inte var fallet här.
Citera
2024-08-22, 18:21
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nej, modsen skriver inte själva meddelandet om varningen. De klickar istället i en ruta för det regelbrott som gett varningen. Då skickas ett automatiskt meddelande ut om vilken regel och vilket inlägg/tråd varningen gäller.

Det händer nog att de klickar i fel ruta, även om det inte var fallet här.

Ja, att det råkar bli 0.02 eller 0.04 istället för 0.03 kan ju hända om det görs på en mindre enhet eller med en liten slintning med musen men 0.13 och 0.03 är ju en bra bit ifrån varandra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in