2024-08-20, 07:21
Medlem
Vilka tre personer var inblandade,två rånare en medhjälpare.225 000 i byte,två åkte till Tailand en stannade kvar,alla gripna inom fyra mån då en åkte hem efter några veckor och angav sig själv och de andra.Siste kom hem när pengarna tog slut.Namn och vad gör killarna idag?
Citera
2024-08-22, 19:24
Avstängd
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saganify
Vilka tre personer var inblandade,två rånare en medhjälpare.225 000 i byte,två åkte till Tailand en stannade kvar,alla gripna inom fyra mån då en åkte hem efter några veckor och angav sig själv och de andra.Siste kom hem när pengarna tog slut.Namn och vad gör killarna idag?

Någon som vet målnr? Dom? Fup?
Här är artikeln gällande TS fråga. Citerar:
Citat:
Rånade en butik på Frösön – drog till Thailand för pengarna
Publicerad 7 augusti 2024

Det var strax efter 21-tiden 28 december 2003 som två maskerade män, utrustade med hammare och kniv, överrumplade personalen vid butiken K-marknad på Frösön.

Rånarna kom över 225 000 kronor i kontanter samt lotter och mobilkort.

En av rånarna blev kvar i Östersund, den andre åkte tillsammans med sin kompis till Thailand. Kompisen kom hem efter några veckor och gick direkt till polisen och berättade om sin inblandning i brottet, och rånaren som befann sig i Östersund kunde därmed gripas. Rånaren som befann sig i Thailand stannade kvar där i fyra månader, men sedan tog pengarna slut. Han återvände till Sverige, greps och kort därefter åtalades och dömdes de tre unga männen.

https://www.op.se/2024-08-07/minnen-...engarna-OwLqT/
Senast redigerad av Adrenaline976 2024-08-22 kl. 19:26.
Citera
2024-08-28, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saganify

Den ene av dom var Phon, tokig Thailändare från Torvalla-hållet.
Var oerhört förtjust i knark och fitta, rimligt ändå.
Inte den blekaste om vad han gör idag då jag inte sett honom på säkert 20 år.
Citera
2024-08-30, 10:43
Avstängd
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaffeRiff
Var det han som rånade olika mat-butiker i Östersund en gång i tiden? Bland annat på Ica i Lugnvik där han hotade personal med kniv och rånade dom på kassan? En väldigt påtänd, tanig och sliskig thailändare vill jag minnas
Citera
2024-09-02, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Var det han som rånade olika mat-butiker i Östersund en gång i tiden? Bland annat på Ica i Lugnvik där han hotade personal med kniv och rånade dom på kassan? En väldigt påtänd, tanig och sliskig thailändare vill jag minnas

Oj.
Det törs jag inte svara på.
Phon var inte tanig, utan snarare ganska vältränad. Pysslade en del med kampsport och kunde relativt enkelt boxa ner folk som ställde sig i vägen för honom.
Citera
2024-09-30, 11:24
Medlem
Space Cats avatar
Citat:

Det stämmer att den ene var Phon. En av de anställda pekade ut honom i skolkatalogen. Hon såg ansiktet när han tappade sin mask. Dom snodde ju också med sig massa skraplotter som Phon dumpade hos sin dåvarande tjej.

Den andra personen gick på samma skola som mig. Han är inte "ganster/ cool guy" utan helt vanlig svensk grabb så det blev lite av en chock när man fick veta att han varit med på ett rån.

Vet inte vad Phon driver med idag, har inte sett han sen 07-08. Den andre flyttade til Sthlm lever ett vanligt familjeliv.
Citera
2024-10-15, 00:20
Avstängd
Adrenaline976s avatar
Citat:
Oj.
Det törs jag inte svara på.
Phon var inte tanig, utan snarare ganska vältränad. Pysslade en del med kampsport och kunde relativt enkelt boxa ner folk som ställde sig i vägen för honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Space Cat
Det stämmer att den ene var Phon. En av de anställda pekade ut honom i skolkatalogen. Hon såg ansiktet när han tappade sin mask. Dom snodde ju också med sig massa skraplotter som Phon dumpade hos sin dåvarande tjej.

Den andra personen gick på samma skola som mig. Han är inte "ganster/ cool guy" utan helt vanlig svensk grabb så det blev lite av en chock när man fick veta att han varit med på ett rån.

Vet inte vad Phon driver med idag, har inte sett han sen 07-08. Den andre flyttade til Sthlm lever ett vanligt familjeliv.
Tack för infon. Jag vet inte om Phon bor i Thailand nu? Jag minns också en annan händelse vid Kärnan i slutet av 90-talet eller i början av 00-talet, när Victoria gallerian rånades. Tror en av dom var Jimmy M*lin. Något ni minns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in