Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-20, 19:44
Medlem
Hej,

Jag har massa bilder som jag skulle vilja slå ihop så de ligger brevid varandra. Finns det något bra verktyg för detta som kan göra det år mig eller någon AI bot? Vill inte sitta i något designprogram och klippa och klistra runt bilderna. De ska vara brevid varandra och vissa kan vara roterade lite.
Citera
2024-08-20, 20:33
Medlem
ArtificialElegances avatar
För det rekommenderar jag Canva.
Citera
2024-08-20, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
För det rekommenderar jag Canva.

Det är bara ett program för att lägga bilder på varandra väl? De verkar inte kunna hjälpa till och justera osv. Deras mallar såg tyvärr inte så bra ort. Såg ut att passa bra för inbjudningar till fester dock!
Citera
2024-08-20, 23:40
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yukno
Det är bara ett program för att lägga bilder på varandra väl? De verkar inte kunna hjälpa till och justera osv. Deras mallar såg tyvärr inte så bra ort. Såg ut att passa bra för inbjudningar till fester dock!

Neej det är inte bara ett program för att lägga bilder på varandra. Du får nog kika lite mer noggrant.

Och vad gäller fotocollage har du många möjligheter att göra något nice själv eller välja bland en mängd färdiga templates - gäller även gratisanvändare. 30 dgr gratis provperiod är ett tips annars.

Exempel: https://www.google.com/search?q=phot...t=gws-wiz-serp
Citera
2024-09-11, 17:30
Medlem
Jag gjorde det i photoshop. Googlade på engelska, och så kom det upp flera olika sätt att automatisera det. Alltså du välger typ "bild 100x100cm tio rader horisontelt, tio rader vertikalt" och så importera de 100 bilder du ska använda på en gång.
Fort och enkelt.
Citera
2024-09-12, 20:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yukno
Hej,

Jag har massa bilder som jag skulle vilja slå ihop så de ligger brevid varandra. Finns det något bra verktyg för detta som kan göra det år mig eller någon AI bot? Vill inte sitta i något designprogram och klippa och klistra runt bilderna. De ska vara brevid varandra och vissa kan vara roterade lite.
Enklare som du kan använda på mobilen: imagecombiner och piccollage
De försämrar dock bildkvalitet lite, och de kostar att du tittar på minst en reklamvideo.

Men du kanske menar irfanview på en stationär dator. Eller Photoshop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in