• 2
  • 3
2024-08-21, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Nej, dom jag avser r gamla Sparbankenkontor p mindre orter som r fristende.
Hr r ett exempel: https://sodradalarnassparbank.se/om-...-historia.html

Ja, Sdra Dalarnas Sparbank (nu fusionerad med Sparbanken Bergslagen) r en sjlvstndig bankrrelse och inget lokalkontor till Swedbank.
Citera
2024-08-21, 11:43
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Ja, Sdra Dalarnas Sparbank (nu fusionerad med Sparbanken Bergslagen) r en sjlvstndig bankrrelse och inget lokalkontor till Swedbank.
Det finns fler: https://www.bjursassparbank.se/om-oss.html
https://www.leksandssparbank.se/om-oss.html
Senast redigerad av sykkelpump 2024-08-21 kl. 11:47.
Citera
2024-08-21, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Har Swedbank och har stora problem med att skaffa mobilt bank-id. Swedbank kommer hela tiden med frklaringar till varfr det strular och de brukar lova att problemet ska lsas. Efter ca: 1vecka brukar de ringa upp och sga att det bara r att knalla in p ett bankkontor men fan i helvete att det ngonsin funkar. Knns inte heller som att Swedbank har den blekaste om vad sjutton som r fel. Det kommer upp ett meddelande p deras skrm om att min personnummer r sprrat fr bank-id men varfr kan de tydligen inte se. Nu senast fick jag visserligen hra att jag tydligen varit registrerad som avliden hos skatteverket men avliden r jag inte. Jag har ocks vid tidigare tillfllen varit i kontakt med skatteverket p Swedbanks uppmaning men Skatteverket sger att de inte har det minsta med bank-id att gra vilket jag kper.

S vitt jag vet har jag inte heller ngra skulder eller annat som borde vara ett hinder.

Vem sjutton kontaktar man? Jag kan inte hitta ngot nummer till bank-id i sig utan det tycks ju vara sin bank man ska kontakta, men nr banken uppenbart inte kan hjlpa eller lsa problemet?

Vore tacksam om ngon har tips... Tyvrr r ju vrt samhlle uppbyggt numera s att ett mobilt bank-id mer eller mindre r 100% ndvndigt fr att kunna leva normalt.

Du tar namn och direktnr p alla du pratar med. Skriver med vad som sgs, och nsta gng du r p Swedbank s ber du om ett mte dr nrmsta chef nrvarar. Sen ringer ni upp den du pratar med ihop.

Swedbank r en jvla rvarbank.
Citera
2024-08-21, 16:58
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Har Swedbank och har stora problem med att skaffa mobilt bank-id. Swedbank kommer hela tiden med frklaringar till varfr det strular och de brukar lova att problemet ska lsas. Efter ca: 1vecka brukar de ringa upp och sga att det bara r att knalla in p ett bankkontor men fan i helvete att det ngonsin funkar. Knns inte heller som att Swedbank har den blekaste om vad sjutton som r fel. Det kommer upp ett meddelande p deras skrm om att min personnummer r sprrat fr bank-id men varfr kan de tydligen inte se. Nu senast fick jag visserligen hra att jag tydligen varit registrerad som avliden hos skatteverket men avliden r jag inte. Jag har ocks vid tidigare tillfllen varit i kontakt med skatteverket p Swedbanks uppmaning men Skatteverket sger att de inte har det minsta med bank-id att gra vilket jag kper.

S vitt jag vet har jag inte heller ngra skulder eller annat som borde vara ett hinder.

Vem sjutton kontaktar man? Jag kan inte hitta ngot nummer till bank-id i sig utan det tycks ju vara sin bank man ska kontakta, men nr banken uppenbart inte kan hjlpa eller lsa problemet?

Vore tacksam om ngon har tips... Tyvrr r ju vrt samhlle uppbyggt numera s att ett mobilt bank-id mer eller mindre r 100% ndvndigt fr att kunna leva normalt.

Om inte din egen bank kan hjlpa dig, hur fasiken tror du ngon p Flashback skall kunna gra det? Genom ett magiskt trollslag, mnne? Herregud!
Citera
2024-08-21, 21:20
Medlem
Roidberts avatar
Detta lter mycket mrkligt. Fr Swedbank verkligen ljuga eller vad r det frgan om? Verkar som att de inte vill ge TS BankID, utan frsker slsa hans tid. Det kan vl inte vara lagligt att frhala p detta stt?
Citera
2024-08-21, 21:24
Avstngd
Citat:

Det lter som att du frekommer.

r du med i NMR? I s fall har CIA sprrat dig.
Citera
2024-08-21, 23:56
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Om inte din egen bank kan hjlpa dig, hur fasiken tror du ngon p Flashback skall kunna gra det? Genom ett magiskt trollslag, mnne? Herregud!

Tips och ider kan i min vrld komma frn en 12ring om man har tur... Eller varfr inte en 7ring? Du vet, Flashback r ett forum dr allehanda folk samlas och vem vet... Kanske r det Swedbanks VD som sitter bakom nt av alla alias.
Citera
2024-08-24, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Det lter som att du frekommer.

r du med i NMR? I s fall har CIA sprrat dig.
fr svenskt bankid hahahaha
Citera
2024-08-25, 08:12
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
fr svenskt bankid hahahaha
Ja, pga internationellt bankvsende hahahaha,
Citera
2024-10-25, 13:32
Medlem
Mste man ha en nfc lsare i sin telefon fr att kunna ha bankid?
Citera
2024-10-26, 11:37
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Mste man ha en nfc lsare i sin telefon fr att kunna ha bankid?
NFC underlttar men beroende p din bank s kan du istllet f aktiveringskod frn kontoret m.m.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in