Citat:
Ursprungligen postat av
KlasLund
Har Swedbank och har stora problem med att skaffa mobilt bank-id. Swedbank kommer hela tiden med frklaringar till varfr det strular och de brukar lova att problemet ska lsas. Efter ca: 1vecka brukar de ringa upp och sga att det bara r att knalla in p ett bankkontor men fan i helvete att det ngonsin funkar. Knns inte heller som att Swedbank har den blekaste om vad sjutton som r fel. Det kommer upp ett meddelande p deras skrm om att min personnummer r sprrat fr bank-id men varfr kan de tydligen inte se. Nu senast fick jag visserligen hra att jag tydligen varit registrerad som avliden hos skatteverket men avliden r jag inte. Jag har ocks vid tidigare tillfllen varit i kontakt med skatteverket p Swedbanks uppmaning men Skatteverket sger att de inte har det minsta med bank-id att gra vilket jag kper.
S vitt jag vet har jag inte heller ngra skulder eller annat som borde vara ett hinder.
Vem sjutton kontaktar man? Jag kan inte hitta ngot nummer till bank-id i sig utan det tycks ju vara sin bank man ska kontakta, men nr banken uppenbart inte kan hjlpa eller lsa problemet?
Vore tacksam om ngon har tips... Tyvrr r ju vrt samhlle uppbyggt numera s att ett mobilt bank-id mer eller mindre r 100% ndvndigt fr att kunna leva normalt.
Du tar namn och direktnr p alla du pratar med. Skriver med vad som sgs, och nsta gng du r p Swedbank s ber du om ett mte dr nrmsta chef nrvarar. Sen ringer ni upp den du pratar med ihop.
Swedbank r en jvla rvarbank.