2024-08-21, 20:54
Medlem
TravelerOfNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
en busschaufför som istället för att ta upp en passagerare som verkligen vill med, så mördar han honom istället med bussen. Och så sitter folk här och säger att det var rätt..

Om någon snubblar in under en buss för att de springer precis bredvid en bil och bankar på den, hur är det då busschaufförens fel tänkte du?

"Nejmen vadå busschauffören borde ha fattat att han skulle slänga sig på bussen om han inte slösade allas andra tid på bussen för att någon självupptagen filur var sen!".

Träffade honom på Universitetet, väldigt hypad personlighet men väldigt lite faktisk innovation bakom. Tyvärr är han någon form av frontman för Mensa men tyvärr skulle jag snarare säga att han var upplyft än otrolig. Bara att läsa hans publikationer, t.e.x hur omskriven han blev när han hade ett virtuellt luciatåg kontra när andra forskare för Linköping uppfann en av de vanligaste navigeringsmetoderna för självkörande bilar. Av respekt håller jag truten i mensagrupperna där folk känner honom personligen, men ja, överhypad.
Citera
2024-08-21, 21:01
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
en busschaufför som istället för att ta upp en passagerare som verkligen vill med, så mördar han honom istället med bussen. Och så sitter folk här och säger att det var rätt..
He knew too much.
Citera
2024-08-21, 21:01
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
säker någon jäkla mena person som kört bussen medans han pratat med 13 kusiner och inte stannat vid övergångsstället.
det är väll lag på att ge företräde åt fotgängare vid övergångsstället?

Det är naturligtvis inte ett obevakat övergångsställe, hade varit extremt stökigt där om så vore fallet.
Citera
2024-08-21, 21:06
Medlem
Snubchurps avatar
Kanske redan nämnts i tråden men vart var det man såg honom först? Var det nått tävlingsprogram? Nått med smarta personer som tävlade i problemlösning eller var det nått annat program?
Genikampen?
Citera
2024-08-21, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Blev han alltså påkörd av bussens front, efter att bussen svängt ut från området?

Nja inte riktigt han bakande på sidan vid chaufförens dörr och då måste han ha snubblat och handlat under hjulen
Citera
2024-08-21, 21:07
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Kanske redan nämnts i tråden men vart var det man såg honom först? Var det nått tävlingsprogram? Nått med smarta personer som tävlade i problemlösning eller var det nått annat program?
Genikampen?

Genikampen, säsong 1. Han vann, och var väl den enda som egentligen hade särskild hög IQ den omgången.
Citera
Medlem
petronixs avatar
Citat:
busschaufför i kollektivtrafik ska ha lite serviceinställning tycker jag.. inte bara stänga dörren framför näsan och sen köra över sina kunder.

Men sånt fattar man ju inte om man är snickare.

Förklara gärna hur man kan bli överkörd om man befinner sig vid hållplatsen och dörrarna ”stängs framför näsan”? Körde bussen upp på trottoaren menar du?
Citera
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Jag tror nog de går ännu oftare vid Brommaplan. Typ var 7e minut.

Inte strax innan 22. Det här måste handlat om linje 177 mot Mörby med avgångstid 21.43. Nästa likartade buss i riktningen avgår 21.58. Men frågan är va fan han skulle med den bussen för? Var hade han varit, var skulle han åka? Det är ju inte i riktning mot stan direkt.
Citera
2024-08-21, 21:08
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Idiotiskt vet jag inte, bussen hade ju lämnat hållplatsen.

Är det överhuvudtaget tillåtet att öppna dörrarna och släppa på folk mellan hållplatserna? Någon bussförare här som vet?

Tänk på att det här var vid 22 på kvällen och att bussarna inte går så ofta.
Många från Brommaplan går var 30 minut så jag kan förstå att han vill med bussen men det är ju lite dumt att försöka springa framför bussen
Citera
2024-08-21, 21:09
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.961
Nja inte riktigt han bakande på sidan vid chaufförens dörr och då måste han ha snubblat och handlat under hjulen

Så oklart. Busschauffören skakar väl på huvudet och ignorerar, inte fan tänker man att den här personen står kvar och härjar?

🎵The bus must go on 🎶
Citera
2024-08-21, 21:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Inte strax innan 22. Det här måste handlat om linje 177 mot Mörby med avgångstid 21.43. Nästa likartade buss i riktningen avgår 21.58. Men frågan är va fan han skulle med den bussen för? Var hade han varit, var skulle han åka? Det är ju inte i riktning mot stan direkt.
Aha, jag missade tiden. Jag fick för mig att det var vid 17:00-tiden.

Tack för klargörandet!
Citera
2024-08-21, 21:11
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Svårt att döma utifrån knapphändiga vittnesmål. Ifall han springer ikapp bussen och hamnar i döda vinkeln, så ja, inte fan kan man lägga det på busschauffören?

Man får bete sig i kollektivtrafiken, i värsta fall får man betala det ultimata priset. Och för vad, att spara 10 minuter?

Om jag tolkar trådens vittnen samt diverse spekulationer:

Han hade ställt sig framför bussen för att försöka stoppa den. Därefter går han åt sidan (i hopp om att bli upplockad?) men chauffören kör vidare och tänker att den potentielle passageraren givit upp. Det har också blivit rejält mörkt ute, klockan är snart 22. Mannen springer dock längs med bussen, snavar i mörkret på trottoarkanten och hamnar under det mittersta hjulparet. Tragedin är ett faktum. Ett ögonblicks verk.

Vet ej om mannen var påverkad av något och/eller hade anlag för road rage.

Sorgligt och helt onödigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in