Citat:
Ursprungligen postat av
Warheart
Nej. Eftersom hunden inte kan Sniffa upp dopade människor som denna tråd handlar om. Så är det ett nej. Polisen har länge gått ut med att dom har en dopinghund som kan sniffa upp preparat i tex en väska. Men vad jag vet så har det aldrig hänt skarpt.
Nu tillhör Molly inte polisen så den kommentaren vet jag inte vilken röv du drog den ur?
Ett tips om hundar som söker narkotika kan väl vara att kolla på program som "Gränsbevakarna Australien". En del av människorna som hunden markerar hos har inget "knark" med sig. Men tillhörigheter som mobiltelefoner, kreditkort, ryggsäckar och resväskor ger utslag vid analys. Finns ingen anledning att tro det är något annorlunda med Molly.
Det är alltid roligt när människor försöker tillrättavisa en vad en tråd handlar om. Jag är inte analfabet. Vill bara ge ett perspektiv. Dessutom så säger man följande i artikeln:
"Mollys sökningar används sedan för att förfina våra urval av idrottsutövare i dopingkontrollprocessen."
Med andra ord så vet vi inte vad som är möjligt och icke-möjligt
Det som är relevant här är att man knappast behöver oroa sig om man tränar på ett gym, som motionär, och preppar.
//Före detta antidopningsansvarig i ett RF-anslutet specialförbund.