• 6
  • 7
2024-08-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroneXR7

Där tar du upp en bra poäng, faran med att sätta färg på den grå vardagen. Man känner sig bekväm och nöjd med tillvaron utan några större ambitioner. Personligen har jag lite hobbys hemma som är kul att pyssla med när jag är flummig eftersom man får sådan inspiration. Men mycket mer än att toffla runt i lägenheten, pyssla och dona blir det inte. Jag får energi av att röka och känner helt plötsligt för att hitta på saker men några större projekt pallar jag inte med.

Jag började röka när jag var runt 16-17 vilket är alldeles för tidigt. Vid en legalisering skulle jag vilja sätta en åldersgräns på 22-24 år. Kids som verkligen vill röka kommer ju såklart fixa ändå men det är ju lika med bolaget.

Japp jag håller med. Jag va ute och gled med polare, men visst kunde röka när jag skulle på fest ect. För man hade ju sån jävla tolerans, men vardagen blev ju inte mycket av.
Inte minst av allt så sätter man oftast inte upp några utvecklande mål att sträva efter.
Funkar säkert om man är musiker eller konstnär ect.

Samma här, testade vid 15ish, sen började jag med både ena och andra i gymnasiet. Bara jävligt glad att huvudet är med så pass som det är idag.
Har dock ett arbete som utvecklas hela tiden och har säkerhetsaspekter, så jag vågar inte röka direkt. Kanske längre fram när man börjar bli till ålders.
Citera
2024-08-22, 17:10
Medlem
DroneXR7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanLilja
Japp jag håller med. Jag va ute och gled med polare, men visst kunde röka när jag skulle på fest ect. För man hade ju sån jävla tolerans, men vardagen blev ju inte mycket av.
Inte minst av allt så sätter man oftast inte upp några utvecklande mål att sträva efter.
Funkar säkert om man är musiker eller konstnär ect.

Samma här, testade vid 15ish, sen började jag med både ena och andra i gymnasiet. Bara jävligt glad att huvudet är med så pass som det är idag.
Har dock ett arbete som utvecklas hela tiden och har säkerhetsaspekter, så jag vågar inte röka direkt. Kanske längre fram när man börjar bli till ålders.

lol Ja, jag fick ta ett uppehåll på 5 år bara pga jobbet.
Citera
2024-08-22, 17:37
Medlem
En annan substans jag kom på är opium, riktigt trevligt att göra sig en kopp opium-te och sätta sig och slappa hemma på helgen typ.

Helt klart att föredra framför opioider köpta via deepweb nu för tiden när det förekommer massa fejk-opioider me nitazener/fentanyl istället för riktiga varor. Man har ju läst om vissa som överdoserat med dessa i tron om att dom köpt oxy typ så lite rysk roulette detdär. Opiumvallmo kan man lätt odla själv i sverige på sommaren och antingen extrahera opium eller göra te av plantdelarna så vet man precis vad man har att göra med istället för deepweb piller med okänt innehåll. Finns en tråd i drogodlingsforumet här på flashback med all info om hur man går tillväga. Dessutom en bra substans att ha lite av hemma om man typ skulle skada sig iom att läkare ofta är restriktiva med de effektiva smärtstillande preparaten här i sverige.
Citera
2024-08-22, 21:24
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Good quality cannabis
Citera
2024-08-23, 00:45
Medlem
Negerdjurs avatar
En stark opiat/opioid som oxy eller rentav ett par linor heroin, är som gjort för att ta själv. Man blir snarare irriterad av sällskap. Men jag tycker du ska skita i denna klass av droger. Det är en slippery slope. Kratom kan du testa om du är nyfiken, men även det är väldigt vanebildande.

Cannabis är nog det du söker. Det är harmlöst och faktiskt någonting som jag själv alltid föredragit att göra ensam istället för med folk. Bra vardagsrelax. Det är vanebildande men det är inte direkt en vana du blir hemlös av. Det är snarare ganska mysigt att röka lite hasch, slänga in en pizza i ugnen och slå på en film. Många kan fastna i detta beteende i 20-30 år innan de fattar att livet har fler beståndsdelar än så. Men det är gemytligt med hasch. Du kan röka cannabis betydligt mer frekvent än vad du någonsin skulle kunna dricka öl, även om jag själv föredrar öl.

Ketamin kan du med en fördel ta själv om du vill krydda till det någon helg. Djupa introverta upplevelser utan större fysiska skadeverkningar. Används flitigt inom vården och finns som obligatorisk utrustning i varje ambulans, så det är safe. Fint terapeutiskt verktyg också.
Senast redigerad av Negerdjur 2024-08-23 kl. 00:48.
Citera
2024-08-26, 11:04
Medlem
Det var ju kul att så många hade åsikter och förslag i den här tråden.

Ska skriva vad jag kommit fram till nu:
jag ska nog inte beställa knark från darknet. Jag använder den ju till livsviktig lugnande medicin för att klara vardagen. och vill inte blanda in polisen bara för nöjes-knark.
Så får väl hitta det på annat håll.

angående psykedeliska substanser, så vet jag inte om mitt psyke klarar det, vågar nog inte chansa.

Annars kan jag tänkte mig neråt-grejer typ gräs om man är själv. kanske dope nån gång vore najs.

om man tar typ tjack eller Ecstacy kan jag tänka mig att man blir helt knäpp om man är själv.
Citera
2024-08-26, 18:23
Medlem
Supa och hålla käften är ju ett livsmotto av rang.

Vad ska jag med relationer till när spriten är den enda vän jag behöver?
Citera
2024-08-27, 14:43
Medlem
Nkpgisits avatar
Jag gillar att ta amfetamin, kokain, PV, 3-cmc själv men opiater är väll mysigt det med.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in