Citat:
Ursprungligen postat av
DroneXR7
Där tar du upp en bra poäng, faran med att sätta färg på den grå vardagen. Man känner sig bekväm och nöjd med tillvaron utan några större ambitioner. Personligen har jag lite hobbys hemma som är kul att pyssla med när jag är flummig eftersom man får sådan inspiration. Men mycket mer än att toffla runt i lägenheten, pyssla och dona blir det inte. Jag får energi av att röka och känner helt plötsligt för att hitta på saker men några större projekt pallar jag inte med.
Jag började röka när jag var runt 16-17 vilket är alldeles för tidigt. Vid en legalisering skulle jag vilja sätta en åldersgräns på 22-24 år. Kids som verkligen vill röka kommer ju såklart fixa ändå men det är ju lika med bolaget.
Japp jag håller med. Jag va ute och gled med polare, men visst kunde röka när jag skulle på fest ect. För man hade ju sån jävla tolerans, men vardagen blev ju inte mycket av.
Inte minst av allt så sätter man oftast inte upp några utvecklande mål att sträva efter.
Funkar säkert om man är musiker eller konstnär ect.
Samma här, testade vid 15ish, sen började jag med både ena och andra i gymnasiet. Bara jävligt glad att huvudet är med så pass som det är idag.
Har dock ett arbete som utvecklas hela tiden och har säkerhetsaspekter, så jag vågar inte röka direkt. Kanske längre fram när man börjar bli till ålders.