Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-09-01, 10:26
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Av alla invandrare och flyktingar så är det trots allt bara en liten klick som beter sig illa och kriminellt etc.
Vad tror du skulle hända om vi med en fingerknäppning skulle få alla invandrare från de länder etc du nämner, att försvinna ur landet…? Skulle Sverige rulla vidare som om inget hänt när alla de jobb som dessa har plötsligt blir obemannade och inte nog många svenskar vill ta de jobben…?

Sen är det väl betydligt mer saker media (MSM som alternativ) handlar om än bara invandrare och flyktingar…
Men fortfarande, oavsett vad det handlar om, så är MSM alltid den säkraste infon jämfört med alternativ media.

Om alla ”asylmigranter” skulle utvisas från Sverige så skulle vårt BNP/capita öka, kronan skulle stärkas, gatorna säkrare och vi svenskar skulle vara rikare och gladare.

Invandringen är en belastning, sen så räcker det för mig med att deportera alla inavlade pedofildyrkare.

Du är ju så uppenbart hjärntvättad av msm att din argumentation bara bevisar hur fel du har.
Citera
2024-09-01, 13:00
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxit
Om alla ”asylmigranter” skulle utvisas från Sverige så skulle vårt BNP/capita öka, kronan skulle stärkas, gatorna säkrare och vi svenskar skulle vara rikare och gladare.

Invandringen är en belastning, sen så räcker det för mig med att deportera alla inavlade pedofildyrkare.

Du är ju så uppenbart hjärntvättad av msm att din argumentation bara bevisar hur fel du har.

Tanken har aldrig slagit dig att det kanske är du själv som är hjärntvättad av alternativ media…?
För på vilket sätt har du kunnat kontrollera att det den påstår verkligen är sant och inte färgat av nån agenda…?

Invandring har vi alltid haft i Sverige, ja det har i princip alla länder alltid haft. Och visst kan det finnas problem med invandring, men faktum är att invandring generellt sett är viktig och ger många fördelar. Många länder skulle inte ens klara sig helt utan invandring.

Sen har vi detta med flyktingar.
Det kan såklart vara ännu mer problematiskt.
Men menar du att vi inte ska ta emot flyktingar från krigsdrabbade regioner, eller svältdrabbade etc etc…?

Tänk om det skulle bli krig i Norden och du/vi skulle tvingas fly, skulle du då vilja möta samma mentalitet och medmänsklighet som du själv verkar ha…? Alltså att du och din familj dina barn inte var välkomna utan blev bespottade av sådana som dig…?
Citera
2024-09-01, 16:55
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Tanken har aldrig slagit dig att det kanske är du själv som är hjärntvättad av alternativ media…?
För på vilket sätt har du kunnat kontrollera att det den påstår verkligen är sant och inte färgat av nån agenda…?

Invandring har vi alltid haft i Sverige, ja det har i princip alla länder alltid haft. Och visst kan det finnas problem med invandring, men faktum är att invandring generellt sett är viktig och ger många fördelar. Många länder skulle inte ens klara sig helt utan invandring.

Sen har vi detta med flyktingar.
Det kan såklart vara ännu mer problematiskt.
Men menar du att vi inte ska ta emot flyktingar från krigsdrabbade regioner, eller svältdrabbade etc etc…?

Tänk om det skulle bli krig i Norden och du/vi skulle tvingas fly, skulle du då vilja möta samma mentalitet och medmänsklighet som du själv verkar ha…? Alltså att du och din familj dina barn inte var välkomna utan blev bespottade av sådana som dig…?

Jag har rest över hela världen och läser dagligen mainstreammedia som Aftonbladet, SvD, SVT, lyssnar på SR och läser tom nyheter från The Guardian, The National News UAE och tittar på de inavlade islamist-terroristerna i Al-Jazeera.

Jag faktacheckar alltid saker jag finner kontroversiella.

Jag är motsatsen till hjärntvättad.

Du har aldrig funderat över hur svenskar skulle bli mottagna om vi skulle migrera till Somalia, Irak eller Syrien?


Sanningen är att de skulle mörda och våldta dig.


Du lyckas återigen bevisa hur skadlig den invandringen är.


Behöver länder invandring? Nej, i synnerhet inte av bidragsberoende islamister som mördar, våldtar och lever på bidrag.

Du är så borta från verkligheten.


Du är verkligen hjärntvättad.
Citera
2024-09-01, 17:05
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxit
Jag har rest över hela världen och läser dagligen mainstreammedia som Aftonbladet, SvD, SVT, lyssnar på SR och läser tom nyheter från The Guardian, The National News UAE och tittar på de inavlade islamist-terroristerna i Al-Jazeera.

Jag faktacheckar alltid saker jag finner kontroversiella.

Jag är motsatsen till hjärntvättad.

Du har aldrig funderat över hur svenskar skulle bli mottagna om vi skulle migrera till Somalia, Irak eller Syrien?


Sanningen är att de skulle mörda och våldta dig.


Du lyckas återigen bevisa hur skadlig den invandringen är.


Behöver länder invandring? Nej, i synnerhet inte av bidragsberoende islamister som mördar, våldtar och lever på bidrag.

Du är så borta från verkligheten.


Du är verkligen hjärntvättad.

Så det är bara just de länder som har minst fysisk och ekonomisk möjlighet att emigrera eller fly till som du menar att vi ska jämföra med…? Varför…

Olika länder kan ha olika möjligheter att ta emot flyktingar och invandrare på ett bra sätt. Så varför skulle dessa länder vara ditt primära mål som ev flykting…?
Citera
2024-09-01, 20:39
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Så det är bara just de länder som har minst fysisk och ekonomisk möjlighet att emigrera eller fly till som du menar att vi ska jämföra med…? Varför…

Olika länder kan ha olika möjligheter att ta emot flyktingar och invandrare på ett bra sätt. Så varför skulle dessa länder vara ditt primära mål som ev flykting…?

Vilken korkad fråga; det är ju från dessa länder som alla problemen kommer ifrån!

Du lever ju inte i den här världen.

Du är så inavlad och hjärndöd att du inte förstår att poängen handlar om hur människorna i dessa länder är och hur inkompatibla med den västerländska civilisationen som de är!


Du måste inavlad, du kan max ha 40 i IQ.
Citera
2024-09-02, 11:17
  #66
Medlem
ResanTillMelonias avatar
Andrew Tate och liknande trams
Citera
2024-09-02, 14:43
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag jobbar i vården och har på senare tid stött på många barn som söker vård efter att ha testat saker de sett på tiktok. Kokande vatten i en plastflaska mot mensvärk exempelvis vilket orsakade en brännskada.

Men ska jag vara ärlig så är det inte medierna självt utan att man inte lär barn källkritik - att granska det man ser och inte bara köpa det rakt av.

Ja, TikTok är källa till många korkade och ibland farliga förslag. Skolan gör sitt bästa för att lära barnen vara källkritiska när det gäller faktasidor, men jag tror att föräldrarna måste prata med barnen om att vara mer kritiska till nöjessidorna också!
Det som inte är direkt farligt är ofta onödigt dyrt.
Barn på lågstadiet tror att de måste köpa svindyra skönhetsprodukter och antirynkcremer med A-syra eller så lär de sig märkliga "hacks" som ser tjusiga ut i redigerad form men som inte funkar i verkligheten. Oreglerad reklam gjord av barn för barn leder till dåligheter...
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in