Jag har ett problem med min legion slim 5 laptop. Alla mina spel är hackiga, ljudet stammar ibland och alla ansiktsanimationer i mina mer realistiska spel (bg3 och cyberpunk) är hackiga och har inga in-between frames. Jag skulle inte direkt säga att mina spel fryser. Men dom stannar bara i en sekund var 15:e sekund typ. Så det är extremt irriterande att försöka spela någonting just nu.
Jag är lite dålig på datorer så jag ska ge några specifikationer. Men säg till om jag behöver ge mer information.
Processor: AMD Ryzen 5 7640HS med Radeon 760M-grafik
Jag hade en ny 2tb ssd installerat. Kingston SSD NV2 M.2 2280. Vilket jag är rätt säker på kan vara problemet. Har ett annat ssd som datorn kom med där mina spel körs bra på. Jag vill helst inte behöva köpa en ny dock. Finns det någonting jag kan testa innan jag slänger det nya ssd kortet?
Kan det vara så att någon W.update eller programinstallation som installerats efter den nya diskens installerande kan ha orsakat problemen?
Gör CTRL+ALT+DEL och starta Aktivitetshanteraren.
Öppna fliken Prestanda och kolla hur mycket RAM som används.
Först innan du startat spelet och sen när du spelat ett tag.
Gör CTRL+ALT+DEL och starta Aktivitetshanteraren.
Öppna fliken Prestanda och kolla hur mycket RAM som används.
Först innan du startat spelet och sen när du spelat ett tag.
Märkte att min dator faktiskt använder mycket RAM utan att ha börjat spela nåt (63%). Finns det någonting man kan göra för att fixa detta?
Märkte att min dator faktiskt använder mycket RAM utan att ha börjat spela nåt (63%). Finns det någonting man kan göra för att fixa detta?
Du ser ju vad som tuggar på i aktivitetshanteraren, men annars som någon skrev så kör du väl på fel grafik, eller så är datorn full av skit och blir för varm
Senast redigerad av Eeeemiiiil 2024-08-31 kl. 11:19.
Anledning: fel fakta
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!