Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-22, 14:15
Medlem
Tänk vad skönt det hade varit om det fanns något knep eller tillägg i webbläsaren som kan visa någons verkliga namn på tradera innan man köper något. Detta hade underlättat så mycket då man i så fall skulle veta om man har att göra med en rasfrämling vilken skulle strula / jiddra på med allt.

Trådstartens fråga:

Finns det någon här på forumet som känner till ett sådant knep och i så fall hur fungerar det?
Senast redigerad av WorldDemonicForum 2024-08-22 kl. 14:20.
Citera
2024-08-22, 14:44
Kontakta någon av tidigare köpare eller flera och fråga om de har namn på säljaren.
Citera
2024-08-22, 14:51
Citat:
Ursprungligen postat av WorldDemonicForum
Tar man kontakt med fel person (Läs PK fjolla) så blir det HMF nästa.

(Det är bara HMF om man är brun, tyvärr)
Säg bara att du vill kolla om personen bor i Sverige eller inte pga ditt miljöfokus med frakt.
Citera
2024-08-22, 14:52
Medlem
ICA-muppens avatar
Citat:
Tänk vad skönt det hade varit om det fanns något knep eller tillägg i webbläsaren som kan visa någons verkliga namn på tradera innan man köper något. Detta hade underlättat så mycket då man i så fall skulle veta om man har att göra med en rasfrämling vilken skulle strula / jiddra på med allt.

Trådstartens fråga:

Finns det någon här på forumet som känner till ett sådant knep och i så fall hur fungerar det?

Grejen med sajter som tradera och liknande är ju att man är och förblir anonym.
Litar du inte på att det var hennes trosor? Så köp dem inte
Citera
2024-08-22, 14:54
Medlem
peterZiipens avatar
Folk skriver ju recensioner och betygsätter användare. Jag har som grundregel att aldrig göra ett köp av någon med färre än 7-8 recensioner från andra vettiga användare. Har aldrig blivit besviken efter drygt 30 köp på Tradera.
Citera
2024-08-22, 15:07
Citat:
AJA vad jag lärt mig idag är att man som pursvensk ska köpa NYTT eller skita i det totalt.
Man kan även googla användarnamnet, brukar rätt så ofta vara så att man har samma överallt och plötsligt dyker namn upp.

Alternativt köp endast av folk som har bra betyg och omdömen, gärna lämnade av folk som i sin tur har bra omdömen och inte råkar vara polare till säljaren.
Citera
2024-08-22, 15:35
Medlem
Köpskydd kostar typ några %
Citera
2024-08-22, 16:17
Medlem
Fråga säljaren
Jag upplever dom flesta som seriösa och svarar
Köper du något får du ju också namnet
Citera
2024-10-16, 01:37
Medlem
”Hack” Visst. Det finns, och det är inte ens ett hack. Ungdomarna vet. Och det involverar Swish. Resten bör du kunna räkna ut. Det kostar bara 1 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in