Citat:
Ursprungligen postat av
wexxz
En depot som du vet har en långtidsverkande effekt. Tillverkningen av dessa brukar grunda sig i antingen 2-3 releaser eller ett kontinuerligt flöde beroende av hur duktig kemisterna är eller till vilket ändamål dom skall användas till.
Ett exempel, 10mg Oxycontin dvs "depot/modifierad frisättning" verkar under 12h, medan Oxynorm som är samma verksamma ämne "Oxikodon" sitter i 4h vilket är standarden för det ämnet.
Mosar du då en 10mg Oxycontin så får du i dig motsvarande dos likt 3st 10mg Oxynorm.
Säkert inte exakt den motsvarigheten för jag är inte kemist men enkelt teoretiskt och med all
logik så bör det vara ett starkt riktmärke. Du vet väl även att 80mg är LD50 på dessa och kan
tom vara lägre för vissa utan tolerans.
Så din lilla dosering vid trådstart har alltså legat i nivå med vad människor utan tolerans skulle riskerat dö på. Blandar du då också in sömntabletter eller liknande du nämnde som också är depressivt
så får det hjärnan att stänga ner organ som lungor och hjärta.
så du har verkligen svävat på en skör tråd.
I övrigt snyggt jobbat alltså👏 fortsätt så, du kommer må myyycket bättre som du märker redan nu💪
STORT TACK du (och andra med kunskap eller input) det är så så värdefullt för mig 💚!
Jag började med oxy för sex år sen har kollat exakt.
Så om jag uppfattat rätt så är Oxycodone en svagare tablett? Om jag tar 20 mg depot Oxycodone sitter den i endast 4 tim TROTS depottablett? Då förstår jag inte ens varför den finns, om Oxycontin verkar i 12 h?? När jag googlat har jag inte skilt på Oxynorm, Oxycontin och Oxycodone. Jag har heller aldrig känt "nu var det bättre än igår " om jag krossat Oxycontin eller Oxycodon.
Även nu när jag slutat krossa har jag inte upplevt skillnad på effekten gällande sorten av oxy.
Jag vet inte vad du menar här
u vet väl även att 80mg är LD50 på dessa och kan
tom vara lägre för vissa utan tolerans".?
Så en smart läkare skriver ut Depot Oxycontin då dessa verkar längre. Då förstår jag inte varför Oxycodone/ Oxynorm finns?
Sedan igår och i nästan en v på 40 mg, 30 morgon, 10mg kväll för myrkryp. Gick jag från igår till 30 morgon och 5 natt ja jag tog den kl 01. Det konstiga var att jag inte behövt den men då jag vaknar, nu just...kl 04, 05 eller om jag har tur 08 vågade jag inte hoppa den. Det konstiga är också att på de 30 mgoch 10 mg oxascand kl 08.00 cirka, mår jag BRA hela dagen och kväll, jo jag måste ta 1 g Alvedon var 5te timme.
Förstår inte men tror att nu får kroppen jämnare dos, fast ändå skumt, då de borde lämnat kroppen eft 12 h ang "känslan" och jag borde dala med ångest myrkryp mm? Jag ska verkligen kolla gnm att ta 25 mg Oxycodone och nästa dag samma dos fast contin. Har jag förstått allt du skrivit då?
Ang oxascand: jag har tagit 05 mg xanor sedan en tid ihop med oxyn dvs på väg åt fel håll 😕. Därför tog jag fram en ask jag haft hemma länge då jag var väldigt väldigt sjuk 2017 oktober i nåt mkt ovanligt (står nog i första inlägget säger guldfisken) och den har man sedan sjd latent I kroppen för alltid. Första året stark ångest "kommer den igen nu är jag ju förkyld och har influensa" . Tiden har läkt lite även om jag ibland får ångest och rädsla fortf, när jag blir "virussjuk". Så oxascand är lite mildare än xanor och kommer bli lättare trappa ut.
Nu blev det långt ...🙄
Återigen tack och för pepp!