Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-08-24, 11:05
Medlem
psychicsailors avatar
En sak är säker, det kommer krävas någon som är omutbar och som är högt ideologiskt driven i att tro på det fria ordet.

Säkerligen får Flashbacks ledning erbjudanden om att få fördelar och/eller pengar genom sned modererering och design av informationsarkitektur. Det finns också incitament via reklam att prioritera vad som nu ger max trafik, och i framtiden kommer nya svårigheter, som t ex digitala fingerprints, som försvårar anonymitet, och AI-bottar, som admin behöver ta ställning till kontinuerligt.

En admins uppgift blir också att jaga efter liknande problem på moderator-nivå.

Har Flashback redan korrumperats? Säkerligen då och då.
Citera
2024-08-25, 18:09
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Efter att ha läst massa inlägg om att Admin håller på att åldras som en vanlig människa, så undrar jag vad backup planen är?
Hur ska Flashback leva vidare vid orginalAdmins frånträde eller vad det heter.
Om den blir senil och galen, finns det mekanismer för att stoppa sånt?
Alla servrar borde väl självantända tycker jag i ett sådant fall

Har du inte fattat att det är som fantomen den vandrande våldnaden?
Du kommer inte att ha en aning om ifall en ny admin har trätt in eller om det kanske redan har hänt . . .

Ska hen tänka på något så inte fan är det självantändning iaf utan snarare hur all denna data kan räddas åt framtiden och hur historiker och andra forskare ska kunna ta del denna skattkista.
Senast redigerad av invandrar-leffe 2024-08-25 kl. 18:24.
Citera
2024-08-25, 19:27
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Har du inte fattat att det är som fantomen den vandrande våldnaden?
Du kommer inte att ha en aning om ifall en ny admin har trätt in eller om det kanske redan har hänt . . .

Ska hen tänka på något så inte fan är det självantändning iaf utan snarare hur all denna data kan räddas åt framtiden och hur historiker och andra forskare ska kunna ta del denna skattkista.
Bert Karlsson sa en gång att alla dansbandsmelodier har redan gjorts.
Samma är ju med många ämnen. Blir massa varianter av dem bara, som när ska tjejer ha BH osv,.
Till slut måste de vanligaste samtalsämnena ta slut. Tråd finns redan
Egentligen borde varje ny generation få chansen att dryfta livets frågor ännu en gång. Annars blir det bara som ett Lexicon ifrån en svunnen tid.
Citera
2024-08-25, 21:34
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Jag hoppas verkligen att du tror på det du skriver på allvar. Annars känns det som rent trams och sånt hoppas jag verkligen inte du ägnar dig åt. För jag har fått uppfattningen att du är rätt vettig.

Jag konstaterar det uppenbara. Underbart är kort, tråkigt varar länge. Gilla läget.

Citat:
Varför skulle inte "Admin" kunna lämna över sin makt till någon annan om hen vill gå i pension?
Det är ju inte direkt så att någon sitter med koder till kärnvapen direkt.

Tror inte det är så lätt. Nya generationer vill alltid vara "med sin tid", men det som är bra är nästan alltid otidsenligt därför att det är tidlöst.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2024-08-25 kl. 21:38.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in