Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-09-13, 03:41
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Storås?

Ingen aning
Ver bara att han jobbar på älvkarleby bygg tror jag det heter.
Citera
2024-09-13, 03:46
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Storås?
Vet inte vad arbetsgivaren heter bara företaget älvkarleby bygg eller älvkarleby alltjänst
Citera
2024-09-13, 04:07
  #15
Medlem
Vet ind vad arbetsgivaren heter men jag tror det är nån byggfirma iaf!
Ringde tingsrätten och frågade vad mannen hette som är anklagad för brottet och det är iaf dani*l Erss*n
Offentliga uppgifter så vem som helst kan kolla upp det!
Citera
2024-09-15, 09:22
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Storås?
Har för mig att det är hans företag men inte säker, han verkar köpa företag och köra dom helt i botten och sen sälja iväg dom till målvakter som konkar bolaget medans storås har alla egentliga tillgångar i ett annat bolag💀
Citera
2024-09-15, 09:31
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Har för mig att det är hans företag men inte säker, han verkar köpa företag och köra dom helt i botten och sen sälja iväg dom till målvakter som konkar bolaget medans storås har alla egentliga tillgångar i ett annat bolag💀
Han sitter som suppleant i Pettersson Kortesalmi Bygg AB. 27 betalningsförelägganden och 7 allmänna mål hos Kronofogden dom senaste 5 åren. Dock är han nyligen tillsatt där.
Citera
2024-09-15, 10:08
  #18
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Ytterligare ett bevis på att ekobrott är bland det sämsta man kan göra. Risken att åka fast är skyhög.
Tvärtom vill jag nog påstå, ekonomisk brottslighet kan ge stora summor och samtidigt är straffen ofta väldigt låga. Tag som exempel Bella Nilsson och Think Pink. Företaget gav en vinst på många tiotals miljoner. Om hon blir dömd kommer hon få ett straff på kanske 2-3 års fängelse, ute efter två tredjedelar. Jag skulle inte ha några problem att sitta i fängelse i något år eller två om jag efter detta som mångmiljonär kan flytta iväg till Bahamas.

Stora bekymret med ekonomisk brottslighet verkar ju inte vara risk vs avkastning utan att de som ägnar sig åt det blåser pengarna på diverse skit, allt från spel till droger till ren lyxkonsumtion.
Citera
2024-09-15, 13:07
  #19
Medlem
Storås verkar vara samma skrot & korn som dani*l erss*n . Känner igen han från andersberg . Största mytomanen som går i ett par skor . Skulle inte bli förvånad om dom är med på detta bedrägeri båda 2 . Fint för alla kunder att ta in sånt smuts & utföra fönster eller takbyte .
Citera
2024-09-15, 15:12
  #20
Medlem
Flickans mamma har ju även hon stulit pengar av sin dotter därav bla att hon förlorade vårdnaden.
Stod en del om familje historiken i stämningsansökan.
Men blir 2 människor utan moralkompass tillsammans VAD kan möjligen gå fel😑
Hade min partner gjort detta mot mitt barn så hade det nog vart en helt annan tråd här om mord!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in