Citat:
Ursprungligen postat av
Musulman
Detta tvekar jag på, detta kan inte vara sant, finns ingen anledning att göra om detta till en glädjesiffra, finns inget syfte för det, hjulet som snurrar med trycket mäts exakt av, det är tekniskt bevisat i hur det mäts.
https://www.kalkyleramera.se/bilar-o...stighet/result
enligt ovan sida var min medelhastighet 38.57 km/h när jag angav att jag färdades 45 km under 70 minuter, och svaret kom i kilometer i timmen, detta stämmer för jag ser att min hastighet oftast visar mellan 37/38.
Jag hoppas du mätte tiden du satt på cykeln ner till tiondelens sekund också. Ett exakt resultat kräver att allt tas med. Ingen detalj är för liten.
Seriöst. Jag tycker du ska cykla på din cykel och njuta av motionen. Känn dig stolt efter passet, du inspirerar faktiskt. Jag borde röra på mig mer och jag blir sporrad av tanken på dig på din cykel. Så tack så mycket.
Men jag skulle önska att du riktade ditt fokus inåt, inte mot någon display. Oavsett aktivitet kommer du under och efter aktiviteten känna hur hårt du jobbat. Du vet även hur länge du höll på, på ett ungefär. Det räcker. Allt du behöver finns där och att en display säger X km/h det är en distraktion. Det är allt jag säger.
Som frågeställningen i starten, är det bra att förbränna X kalorier på ett pass. Du vet det om du lyssnar på din kropp. Ingen display kommer att ge dig svaret.