Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-08-26, 18:10
Moderator
manamanahs avatar
Matlagning och metoder --> Alkohol och dryck
/Moderator
Citera
2024-09-17, 18:12
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Bergslagen
Nej Ramlösa ligger söder om Helsingborg. Är Loka som har källan i Bergslagen.
Citera
2024-10-01, 21:34
Medlem
Har Ramlösa nå fabriks/outlet försäljning? Har googlat lite, men svårt att hitta. De kan ju iof tyda på att dom inte har de.
Citera
2024-11-03, 15:59
Medlem
pyro860s avatar
Det är en underjordisk källa. Har för mig att det tar ca 70 år för vattnet att gå från att det träffar marken tills dess att det kommit igenom alla skikten i marken innan det når källan. Om jag inte minns helt fel. Sen hur mycket av det som är sant i praktiken idag vet jag inte. Det säljs ju jättemycket, så man kanske fuskar numera?
Citera
2024-11-03, 16:08
Medlem
Jag bor själv i närheten av Ramlösa och tror att om de fuskar med vattnet och blir avslöjade skulle det bli ett dråpslag mot varumärket. Därav att de inte tar vilket vatten som helst och häller i flaskorna.

Och förresten; Ramlösa uttalas med kort a.
Citera
2024-11-04, 07:38
Medlem
blompissares avatar
Norskt kranvatten med några droppar citron och sedan körs det i en sodastreamer.
Citera
2024-11-04, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det är en underjordisk källa. Har för mig att det tar ca 70 år för vattnet att gå från att det träffar marken tills dess att det kommit igenom alla skikten i marken innan det når källan. Om jag inte minns helt fel. Sen hur mycket av det som är sant i praktiken idag vet jag inte. Det säljs ju jättemycket, så man kanske fuskar numera?
Här har du info om vattnet.

https://ramlosa.se/vart-vatten

Källan.

https://xn--ramlsa-zxa.se/plater-byg...aliska-kallan/
Senast redigerad av KamratBlue 2024-11-04 kl. 08:31.
Citera
2024-11-04, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Får dom ta allt det vattnet gratis?
Det tillhör ju oss alla

Det är just deras eget borrhål? Och det är inget vatten som är lämpligt som kranvatten, det kommunala vattnet i stadsdelen Ramlösa (liksom resten av Helsingborg) kommer från sjön Bolmen i Småland.
Citera
2024-11-04, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Ramlösa är rena giftet.

Bak på flaskan med granatäpple smak så står det.
"Innehåller mer än 1,5 mg fluorid per liter. Bör ej intas regelbundet av barn under sju år."

Kollar man sen innehållsförteckningen så innehåller den 2,3 mg fluorid. Mer än 50% över max värdet.

Hur är det möjligt att en liten text på baksidan gör det lagligt att sälja det giftet i matbutiker?

Haha hur fan är det möjligt?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in