Citat:
Ursprungligen postat av
Cooltrayne
En heads up, du kommer inte bli glad eller lycklig när/om du uppnår dina mål (finansiellt oberoende).
Det är andra saker som du behöver ta hand om, som din självkänsla.
Du kommer få mer nytta av att prata med en psykolog (finns vid vårdcentralen) eller en jourhavande präst.
Tänk oxå på att världen inte snurrar runt dig (jag vet, svårt att tro när man är i din ålder), men det fattar man inte förrän man blir lite äldre och får lite mer ”liv” under västen.
Det som är svårt idag är även det som du behöver bli bättre på, speciellt om du ska ha en sportmössa att bli finansiellt oberoende genom trading eller något annat.
Utom prata INTE med en psykolog eller präst för de flesta är skit.
Jag har fixat till flera personer, som psykologer och präster har STÄLLT TILL. En del av dem kan vara bra på det FÖRSTA steget dock d v s prata av sig.
De av dem, som jag fixat till, som varit längst med sådana (den ena 15+ år, den andra hela sin tonårsperiod) sa båda efter att jag talat om för dem hur de ska kunna bli bra
"Varför har de aldrig talat om det??!"
Det är långt att berätta hur, men INTE ÄLTA, som psykologerna gör, utan TRÄNA så stärker psyket.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sprutdeare
Svar ja, har inte ens fyllt 19 t.om. Uppvuxen som den fattiga killen i ett rikt område vilket varit förödande för min hälsa. Slösat hela gymnasietiden på att filosofera om diverse livsfrågor som inte ens går att besvara samt mycket röka. Jag har starkt självhat och jämför mig med allt och alla. Jag behöver bli finansiellt oberoende för att bli glad för att sluta jämföra mig.
Du skrev det viktiga sent. Sättet du planerar kommer inte att fungera för man blir inte lycklig av pengar och ditt psyke är inte i skick att trejda nu.
Istället börja med att
sluta jämföra dig med andra
i kombination med att stärka psyket. Svårt att beskriva i text hur jag fixat till folk, men det är i början en kombination av bröstkorgsutbändande yoga och sedan "pumpning" med SAMMA positiv musik, mycket bas i ett passande tempo, lite upptempo, men inte för fort.
ISTÄLLET börja jämföra med DIG SJÄLV, notera förbättringar du gör. Det kan vara "vad som helst".
Det var så jag byggde upp mitt starka psyke.
För trejding behövs matte, men mest bra förståelse av ekonomi. Det finns några olika metoder men den minst krångliga är FA = fundamental analys = Som i aktier, värdera företag och köpa dem, som är värda mer än de kostar.
Gällande matte behövs bara mellanstadienivå och procent. Ekonomisk förståelse behövs för att veta vilka siffror att sätta i beräkningen.
Du kan studera ekonomi och/eller sådant som är bra för att få anställning.
Jag började med att FÖRST jobba in kapital genom ANSTÄLLNING.