Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-25, 14:03
  #1
Medlem
Han verkar vara en riktig klassisk liberal han verkar vara en av dem få kända klassiska liberaler i Sverige.
Citera
2024-08-25, 14:09
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Han verkar vara en riktig klassisk liberal han verkar vara en av dem få kända klassiska liberaler i Sverige.

det jag läst av han har varit bra böcker
Citera
2024-08-25, 14:15
  #3
Medlem
Vem är det? Aldrig hört talas om. Liam Norberg har jag hört om men inte Johan, brodern?
Citera
2024-08-25, 15:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Han verkar vara en riktig klassisk liberal han verkar vara en av dem få kända klassiska liberaler i Sverige.

Nyliberal som lajvar liberal
__________________
Senast redigerad av baralitesmartare 2024-08-25 kl. 15:20.
Citera
2024-08-28, 19:32
  #5
Medlem
Finns han kvar?
Citera
2024-08-28, 19:35
  #6
Medlem
PyjamasXLs avatar
Var det han som skulle sätta stopp för gängen. Han hade affischer bak på bussarna i sthlm förra valet.
Citera
2024-08-28, 19:54
  #7
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Nyliberal, vilket måste vara en av de falskaste politiska inriktningarna eftersom de använder klassisk liberal retorik i en tid där den klassiska liberalismen är en totalt obsolet anakronism, som hör hemma i historieböckerna. Den nyliberala ideologin är egentligen inte mycket mer än ett tunnt omslagspapper för näringslivets särintressen.

F.ö. ger han ifrån sig en hjärntvättad utstrålning och känsla, ungefär som vissa kreationister, typ som den här mannen:

https://8l2ic7fx.cdn.imgeng.in//img/2021/10/wlc.jpeg

Jag finner riktiga libertarianer oftast mer sympatiska, även om jag inte håller med dem.
__________________
Senast redigerad av 10FtGanjaPlant 2024-08-28 kl. 20:01.
Citera
2024-09-04, 23:19
  #8
Avslutat konto
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
Nyliberal, vilket måste vara en av de falskaste politiska inriktningarna eftersom de använder klassisk liberal retorik i en tid där den klassiska liberalismen är en totalt obsolet anakronism, som hör hemma i historieböckerna. Den nyliberala ideologin är egentligen inte mycket mer än ett tunnt omslagspapper för näringslivets särintressen.

F.ö. ger han ifrån sig en hjärntvättad utstrålning och känsla, ungefär som vissa kreationister, typ som den här mannen:

https://8l2ic7fx.cdn.imgeng.in//img/2021/10/wlc.jpeg

Jag finner riktiga libertarianer oftast mer sympatiska, även om jag inte håller med dem.



Typ min åsikt också. Klart är att han är helt köpt och inkapabel att diskutera något objektivt. Hela Timbro-sfären professionella tyckare betalda för att hålla en viss linje. För alla "vänstern kan inte debattera" tjofs så har jag aldrig sett dem föra en diskussion bland kommentarerna som försökt (har fått mina radderde på youtube) och det är inte direkt så att han eller CP-killen någonsin bjuder in någon vänster eller för den delen ens konservativ eller nationalist för att för en seriös debatt om något.


Tråkigt att Timbro är vad som blev av Svenskt Näringsliv.
Citera
2024-10-02, 16:35
  #9
Medlem
Pareto-optimals avatar
Jag har nog en ganska markant negativ åsikt om honom och hans politiska värv idag. Men han har inte varit helt värdelös sett över tid. Problemet är att han är lite feg och vill inte lämna finrummet för att han har åsikter man inte får lov att ha i Sverige.

Han var rätt bra när han var engagerad eller i omloppsbana på frihetsfronten. Han har även skrivit ett par rätt bra böcker som till försvar för världskapitalismen med mera. Även om det är ganska enkla böcker som inte har direkt komplicerade eller speciellt superintelligenta resonemang. Duger fint för en dag på stranden.
Citera
2024-10-15, 23:11
  #10
Medlem
Psykonaut-s avatar
Fredrik Segerfeldt, Paulina Neuding, Johan Norberg, Tino Sanandaji m.flera och Timbro, Bullen och öppna gränser förr, senare stängda och lite konservatism och liberalism i häxbrygden så är det alltid samma bullshit från dessa tyckonomer vi minns från när twitter var nytt och fräscht, men deras ideer är gammalt skräp som aldrig utvecklats eller är värt att tas upp som ett samtalsämne år 2024.
Citera
2024-10-20, 19:38
  #11
Medlem
Han är lite för flummig för min smak. Typisk politisk akademiker.
Citera
2024-10-20, 19:40
  #12
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Gillar hans böcker, Kapitalistiska manifestet är bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in