Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2024-09-05, 12:18
Medlem
Vitiss avatar
Dagens frukost:
Potatisbullar i ugn, stekt hgrevsburgare och stekt gg.
Mycket smr.
Jag r normalviktig, utom nr jag knner mig extra viktigt (→ skamvrn).
Citera
2024-09-09, 13:37
Medlem
elektronikfreaks avatar
Jag brukar inte ta det klassiska typ macka, filmjlk, yoghurt och liknande utan tycker att det funkar helt ok med grovt riven stekt potatis (kallas vl hashbrown i USA), stekt bacon eller lite tjockare skivor av rimmat stekt flsk och ngra stekta gg med rinnande gula.
ven uppvrmd janssons frestelse eller potatisgratng med brynt kassler frn grdagen r smaskens.
Annars ngot s simpelt som ett gng pannkakor med lite vetegroddar i smeten och lite nykokt blbrssylt. Vanlig 3% mjlk funkar till det mesta och lite starkt kaffe eftert.

Tycker nstan en god "frukost" r bde godare och viktigare n det restaurangerna serverar som "dagens lunch".
Citera
2024-09-09, 20:40
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Jag brukar inte ta det klassiska typ macka, filmjlk, yoghurt och liknande utan tycker att det funkar helt ok med grovt riven stekt potatis (kallas vl hashbrown i USA), stekt bacon eller lite tjockare skivor av rimmat stekt flsk och ngra stekta gg med rinnande gula.
ven uppvrmd janssons frestelse eller potatisgratng med brynt kassler frn grdagen r smaskens.
Annars ngot s simpelt som ett gng pannkakor med lite vetegroddar i smeten och lite nykokt blbrssylt. Vanlig 3% mjlk funkar till det mesta och lite starkt kaffe eftert.

Tycker nstan en god "frukost" r bde godare och viktigare n det restaurangerna serverar som "dagens lunch".

Rrakor?
Citera
2024-09-10, 16:51
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Rrakor?
Exakt, rrakor heter hashbrowns p svenska dvs raggmunkar UTAN mjl, gg och mjlk. Visste inte om alla visste vad rrakor var. Raggmunkar r vl fr vrigt stergtlands landskapsrtt om jag inte minns fel.
Citera
2024-09-10, 17:16
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Exakt, rrakor heter hashbrowns p svenska dvs raggmunkar UTAN mjl, gg och mjlk. Visste inte om alla visste vad rrakor var. Raggmunkar r vl fr vrigt stergtlands landskapsrtt om jag inte minns fel.

😏
P engelska menar Du vl?

Rrakor r mycket gott, men sjlv har jag inte lyckats med dem.
Fr bli nytt frsk.
Jag fuskar och vrmer upp frdiga (frysta) potatisbullar.
Lite annat dock.
Citera
2024-09-10, 21:22
Medlem
Vem0ths avatar
gg, bacon, korv och blodpudding r gott att ta nr man vaknat.

Engelsmnnen har redan gjort perfektion med sin "frukost".

Stekt (svennebanan-)chorizo med stekt gg gr s jvla bra hem nr jag vaknat p helgerna.
Citera
2024-09-24, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryzztroll
Hatar sjlv frukost, men mr bttre om jag ter p morgonen. Vad r risken fr vervikt om jag kkar exempelvis pasta och kttfrsss eller kttbullar och potatismos p morgonen? r det vanligt att man gr det? Varfr kkar vi inte riktigt mat till frukost istllet fr macka och skit?

Har du inte kommit p att du kan gra som du sjlv vill hr i livet?
Varfr skulle du riskera vervikt tnker du?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in