Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Det kan jag inte hålla med om . Sonic adventure var väldigt imponerande på den tiden. Kändes betydligt rörligare och snyggare än Mario 64.
Sonic Adventure var såklart snyggare men gameplayet var ganska kasst i jämförelse.
Och rörlig var han knappast. Han var jätteklumpig och de snabba barnorna gick ut på att man bara höll framåt så styrdes Sonic automatiskt. Handlade mest om att det såg snabbt och fint ut när han sprang igenom banorna. När man skulle hoppa på studsknappar fanns det t.o.m. en målsökningsfunktion eftersom det var så svårt att styra hoppen rätt.
Mario kunde å andra sidan krypa, hoppa, dubbelhoppa, trippenhoppa, göra bakåtvolter, göra sidovolter, hoppa och dyka framåt, slänga sig på magen och glida, göra "hip drop", boxas, göra hoppsparkar, göra en breakdance-attack och vägghoppa och man kunde kombinera alla dessa på olika sätt.
Finns få spel med lika bra movement, kanske är det fortfarande bäst.
Och man kan flyga när man hittar vingmössan.
Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Men ja, det saknade ett Halo eller Mario 64-Zelda-Goldeneye. Vad hade ps2 och andra sidan?
PS2 hade väl typ Metal Gear Solid 2 & 3 och Shadow of the Colossus. God of War också men det har jag aldrig gillat.
Sen släpptes många bra spel först på PS2 och kom på de andra konsolerna ett år senare. Typ GTA-spelen, Silent Hill 2 och 3 o.s.v. Sen hade PS2 överlägset flest spel.
Men av Dreamcast, PS2, Gamecube och Xbox är PS2 den konsolen jag gillar minst.