2024-08-26, 00:10
Medlem
Hej

Jag sker ett gratis stt att skapa en hemsida p ett ltt stt. Drtill vill jag att domnen ska vara .com, och att det ska finnas en inbyggd visningshistorik. Det vill sga att det syns hur mnga som besker sidan. Vart hittar jag detta?
Citera
2024-08-26, 00:44
Medlem
Altiplanos avatar
Det absolut billigaste r att du skapar ett enkelt HTML-dokument med tillhrande CSS fr att gra det tminstone lite snyggt. Lgg sidan p Github Pages s har du gratis hosting. Fr att koppla ett domnnamn (.com) behver du kpa en domn.

Du kan hitta billiga domner p Namecheap eller Porkbun. De har ofta rabattkoder.
Cloudflare r dock att fredra, men de har aldrig rabattkoder.

Github ger ven ut gratis domn ibland till konton som registrerat sig som studenter.

Fr att enklast f in statistik kan du bara klistra in en Google Analytics kod i sidan (det tar 2 minuter). D fr du ganska detaljerad information om beskare. Annars rcker en enkel PHP script.

Hur mycket kan du om webbutveckling? Om svaret r ingenting, anvnd WordPress + Google Analytics.

Givetvis r ovanstende inte ngot jag rekommenderar ngon att gra. Personligen undviker jag alla bolag/produkter jag nmnt ovanfr (frutom Cloudflare). Men jag utgr frn att du r helt ny p detta och sker ngot anvndarvnligt.
Senast redigerad av Altiplano 2024-08-26 kl. 00:46.
Citera
2024-08-26, 07:34
Moderator
MondoBizarros avatar
vriga dator- och IT-diskussioner --> Webbutveckling och javascript
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem