Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-04, 23:53
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utter95
Nästa år fyller jag 30 och jag har länge tänkt att att köpa mig en fin klocka som ska följa med mig en längre framtid.
Jag hade tänkt mig nånstans mellan 20-40k så en begagnad klocka är det jag kikar efter.

Just Grand Seiko verkar vara mycket klocka för pengarna och den går lite under radarn och den har inte en flash stämpel på sig, jag gillar verkligen den minimalistiska looken.

Hur står sig klockan i värde, kan det vara så att det är en bra investering till och med?

Nån som kan förklara dem olika modellerna och beteckningar med, jag är ute efter en med antingen vit eller svart urtavla och det ska vara den med flytande sekund visare.

Finns det några andra klockor jag bör kika på som har samma stil?

Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Mycket bra val skulle jag säga. Ett bra alternativ kan vara Longines som också gör fina dressklockor och som efter haft lite nedgång senaste åren nu är på uppgång igen vilket är kul då det är en mycket traditionell och kvalitativ tillverkare

Longines mycket klocka för pengarna

TS skriver "Finns det några andra klockor jag bör kika på"

Här följer en intressant video om lite äldre Longines.

https://youtu.be/k7-SpmObvPg?si=vDGe02k-rH9MXosW
Senast redigerad av trottwell 2024-11-05 kl. 00:12.
Citera
2024-11-14, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Mycket bra val skulle jag säga. Ett bra alternativ kan vara Longines som också gör fina dressklockor och som efter haft lite nedgång senaste åren nu är på uppgång igen vilket är kul då det är en mycket traditionell och kvalitativ tillverkare

Har inte äns funderat på på det och det märket har man ju sett lite över allt.
Tror jag hittat en kandidat, deras Master Collection Moon Phase i svart, jösses vad läcker.

https://www.klockia.se/longines-mast...BoCfBkQAvD_BwE
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in