2024-09-17, 09:35
Medlem
FUP finns att få ut hos tingsrätten, men kostar 5-600kr att få ut. Domen väntas denna veckan alt senast nästa vecka.
Det är ju tillsatt en ny vårdcentralschef i Fristad och hans chef ville ju först se om han blir dömd innan han ger honom sparken/avgångsvederlag.
Bevisningen är ju god med vittnesmål från barnen samt video/ljudupptagning från frugan av våldtäkten. Jag gissar på minst 3-4 års fängelse.
Citera
2024-09-18, 15:51
Medlem
Rättegången blev av någon anledning inställd i förra veckan och kommer vara nu på Fredag & Måndag istället. Domen faller tidigast nästa vecka.
Citera
2024-09-19, 06:42
Medlem
https://www.bt.se/boras/valdtaktsmis...t-in-i-dorren/
Citera
2024-09-19, 07:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av supernova11
Otroligt att han fått ha kvar sitt jobb så länge.
När jag sökte för ev sköldskörtelproblematik pga struma och övervikt fick jag till svar ” jag tycker du ser bra ut”

En annan som fick plötslig feber och liknande förkylningssymptom under två år sökte återkommande men fick till svar ”du är deprimerad”. Inget skrivet i journalen heller. Visade sig vara tarmfickor som blev inflammerade och gav feber.

Stackars familj men skönt för kollegor att slippa honom förmodligen…

Inom den privata vården är inkompetens en merit, då kan de inte kräva lika hög lön!
Citera
2024-09-19, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Inom den privata vården är inkompetens en merit, då kan de inte kräva lika hög lön!

Nu är/var han ju chef och läkare inom Närhälsan, dvs offentlig vård, dessutom en taxerad lön på över 2 miljoner förra året… så det du skriver får jag inte ihop.
Citera
2024-09-19, 08:34
Medlem
Märkligt att läkare begår brott när de har hög lön och studerat över 5 år! Bristyrke dessutom så de kan vraka och välja var de vill arbeta.
Citera
2024-09-19, 15:43
Hans problem är ju sprit enligt BT. På Bt finns ju sprit flaskor osv som polisen har tagit bilder. Hans fru nekar ju allt. Jag hoppas att han åker in för flera år.
Citera
2024-09-23, 11:37
Medlem
Rättegången blev väl flyttad till i fredags och idag. Någon som följer?
Citera
2024-09-23, 16:56
Har någon hört vad som har hänt idag?
Citera
2024-09-24, 11:50
Medlem
Då var rättegångens sista dag igår om det ej blir uppskjutet av någon anledning igen. Troligvis är det väl frugan som krånglar då hon nekar till att något har hänt nu. Hon skyller nu på att barnen ljuger och överdriver?! Vad för en mor gör så?!
Det finns ju rejält med bevis i både larmsamtal, vittnesmål både i och utanför familjen samt flertal övergrepp filmade med läkarens mobil. Ändå skall mamman försöka skuldbelägga barnen nu?! Det är väl viktigare med familjens födokrok och inkomst än barnens och allas välmående. Patetiskt.
Dom väntas i veckan.
Senast redigerad av HatarSemlor 2024-09-24 kl. 11:53.
Citera
2024-10-07, 11:39
Medlem
Här kommer domen :
https://delafil.se/010a5b7c6964cb57/...241007_(1).pdf
Citera
2024-10-08, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatarSemlor
Här kommer domen :
https://delafil.se/010a5b7c6964cb57/...241007_(1).pdf

Tack för domen! Vilket ynkligt straff - fy f-n 🤬🤬🤬
Ingen rolig läsning men är väl ofta så det ser ut - kvinnan förnekar efteråt att mannen hotar o misshandlar fysiskt, psykiskt o sexuellt. Hon sätter sina barn i en fruktansvärd knipa o givetvis sig själv för den här hotfulla, kontrollerande mannen kommer ju inte sluta!

Tycker rätten tolkar barnens berättelser rätt dvs att dottern hamnar i en konflikt, då mamman förnekar att hon misshandlas o hotas av pappan, och då ändrar sin berättelse o förminskar det som hänt. Bra att polismannen använde sin kroppskamera, när de var på plats på natten, så alla dimensioner (även barnens emotionella tillstånd) framkommer. Det väger ju tungt även om det inte var ett förhör utan att de spontant berättade.

Under rubriken "påföljdsfrågan" så skriver de bl a att "han är tidigare ostraffad, lever under tillsynes ordnade förhållanden med sysselsättning, god inkomst och bostad. Oavsett vad som framkommit om hög alkoholkonsumtion så tillstår han inte problem med alkohol."
Undrar vad som händer med hans läkarlegitimation och chefsskapet på Närhälsans vårdcentral 🙄 Vem vill ha honom som läkare eller chef 🤮
Senast redigerad av gammelmorsan 2024-10-08 kl. 11:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in