Citat:
Ursprungligen postat av
Flong-ny
Easy Park kan inte göra något åt det ändå. Allum och Easypark ingick nyligen ett avtal med att sätta upp kameror för automatisk registrering vid infart och utfart av regplåtarna på P-huset till köpcentrumet.
Jag har väldigt svårt att tänka mig att de kommer avaktivera alla kameror eller säga upp avtalet de närmsta året i alla fall.
Centralstationen i Göteborg använder samma system.
Bara för man använder ett sådant system betyder det väl knappast att alla i hela världen ska kunna se vsr du parkerat med din bil? Det räcker att du kan se det och ingen annan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skvisten
Precis, har sedan länge min frus reggnummer i min app då jag ibland har hennes bil, men aldrig fått någon form av meddelande när hon parkerat med appen.
Nja det beror på. De appar som har automatisk registrering vid infart etc så kan jag gå in i appen och se var jag parkerat. Det dyker automatiskt upp "p-hus köpcenter X". Däremot har jag ju registrerat mig med mitt ref nr etc. Börjar däremot nu fundera på vad det var för verifiering på att det faktiskt var min bil...
Citat:
Ursprungligen postat av
Motherofgod
Registrering vid ankomst hos biltema? Dummaste jag hört! Vad fan har hänt med Sverige? Vilket biltema har sådan skit?
Biltema på attraktivt läge. Har inte så mycket med "vad har hänt med Sverige" att göra. Snarare ett medel för att kontrollera att en hel stad inte kan stå gratis utanför biltema medan de är på jobbet etc. Exempelvis kan det vara 3 timmar gratis parkering innan det börjar kosta. Bilen registreras automatiskt när du kör in och kör ut. Står du bara upp till ex 3 timmar så kostar det ingenting.