Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-08-31, 15:21
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirPryce
Den infama och infernaliska peddo-kabalen ,"Latinska Katolska kyrkan" ,far i vanlig ordning med grav osanning när de förnekar existensen av de avlidnas andar/"spöken" här på jorden. Det står ö h t ingenting alls i Bibeln om att de avlidnas andar inte kan besöka eller dröja sig kvar på det terrestra planet ; tvärtom så frammanar "Besvärjerskan från Endor"- f ö utan rättslig påföljd ( det var dödsstraff för "nekromanti" i förenade kungadömet Israel )-, profeten Salomos ande/spöke/skepnad, på uppdrag av Kung Saul .

Jesus Kristus säger ju även följande i Lukas evangelium 24:39 :https://www.bible.com/sv/bible/1111/LUK.24.39.SKB .

Om nu Frälsaren själv, otvetydigt , i kanonisk skrift , ehuru indirekt , ger stöd/uttryck för förekomsten av icke-korporala entiteter som de avlidnas andar/spöken/רָפָא/πνεῦμα ( märk väl , inte demoner/orena andar/πνεῦμα ἀκάθαρτον/טוּמְאָה רוּחַ) inför sina lärjungar, så är det inget annat än förbannad lögn och hyckleri av papisterna att kategoriskt förneka denna sanning. Vad säger förresten att de avlidnas andar i papisternas uppfinning "Purgatorium"/Skärselden" inte skulle kunna besöka det jordiska planet, även om nu inte "själarna" i Himmelriket/Helvetet skulle ha tillåtelse för detta ?

Om "Aliens" och Katolsk teologi :https://churchlifejournal.nd.edu/art...-intelligence/. Paul VI ,var tydligen helt öppen för existensen av utomjordingar, vilket jag inte alls visste om 😲. Det var ju osedvanligt vidsynt av en annars dogmatisk, reaktionär och stel person ("Påven som aldrig log").

När jag hittat vad jag ser är felaktigt eller inte stämmer med vad som sagts i Bibeln eller skrifter säger de alltid det skiter vi i.
Och det märks att det kommer ifrån någon som alltid får sin vilja, jag har aldrig fått gå emot den någonsin på 40 år..

De har alltså alltid sagt att den får göra vad den vill, ändra om manipulera verkligheten och behöver inte heller presentera sig som man faktiskt har skyldighet till enligt bibeln.

Så frågan är spelar det ens roll när de alltid "skiter i". Tror det är energin de manipulerar eller olika attacker som är huvudfokus för de.

Sen har de oerhört många energisystem som man lär sig känna igen tillslut.
Men de försöker lura hjärnan att ni har en ande också vilket är skumt det är bara massa signaler som man får huvudvärk av eller blir förvirrad av.

De är lika mogna som en 3 åring så de kommer aldrig ta ansvar för erat liv.
Mycket är jävlas och förstöra, skapa psykisk oreda.

De tror att de får göra vad de vill på den här planeten och har alltid vägrat lyssna på vettiga saker tom.
Citera
2024-08-31, 17:20
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Ibland är allt uppenbart pga för mycket kontakt och att de försöker vara 20 saker samtidigt.

Jag är endå nyfiken hur de kunnat manipulera att de är änglar och vanliga andar så länge.

De borde endå inte ha intresse för att kontakta oss varje dag och natt.
De verkar störa sig mer på att man vill ha sitt ifred ibland.
De har ju för många energisystem ungdomar kommer inte ta emot de bra endå.

Absolut finns det god energi med, men det är oftast inte de döda som hjälper oss utan de levande.
Citera
2024-08-31, 21:18
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facingevil
Absolut finns det god energi med, men det är oftast inte de döda som hjälper oss utan de levande.

Vad ska du göra åt de som inte kan hantera att bli kränkt ens ska bli bemött av Guds änglar som ska gräva ut huvudet på den varje dag?
Ni tror folk skojat om detta.

Deras energisystem är lite provocerande att man alltid ska hamna i helvetet varje morgon och kväll ..

Jag har släkt som går i taket av någon som andas för högt, ska helt plötsligt ta emot så mkt in formation varje minut.
Ni kommer hetsa folk till självmord pga att ni ska anklaga folk för att överdriva och vara psykotiska.

Jag blir galen av människor som ljuger att de är med i något när de alltid var samma och bara ska håna och gräva i nerverna varje morgon.
Att ni ens var med,alla ska veta vilken religion man är med i vilka finns osv.
Ingen ska bli exkluderar att den hittat på massa skit.

Ni fattar inte ens hur många som tagit självmord pga att de fick leva ensamma med främlingar. Men endå ska de bete sig som att det är en psykos och fantasier.

Alltså det finns personer som faktiskt är en del av historien tex Ted Gärdestad.
__________________
Senast redigerad av jade11 2024-08-31 kl. 21:25.
Citera
2024-09-01, 00:17
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Vad ska du göra åt de som inte kan hantera att bli kränkt ens ska bli bemött av Guds änglar som ska gräva ut huvudet på den varje dag?
Ni tror folk skojat om detta.

Deras energisystem är lite provocerande att man alltid ska hamna i helvetet varje morgon och kväll ..

Jag har släkt som går i taket av någon som andas för högt, ska helt plötsligt ta emot så mkt in formation varje minut.
Ni kommer hetsa folk till självmord pga att ni ska anklaga folk för att överdriva och vara psykotiska.

Jag blir galen av människor som ljuger att de är med i något när de alltid var samma och bara ska håna och gräva i nerverna varje morgon.
Att ni ens var med,alla ska veta vilken religion man är med i vilka finns osv.
Ingen ska bli exkluderar att den hittat på massa skit.

Ni fattar inte ens hur många som tagit självmord pga att de fick leva ensamma med främlingar. Men endå ska de bete sig som att det är en psykos och fantasier.

Alltså det finns personer som faktiskt är en del av historien tex Ted Gärdestad.

Jag har lite svårt att förstå grammatiken här bara. Du menar folk med röster i huvudet? Ja jag vet hur dessa röster kan påverka en människa. Tar man droger och andra centralstimulerande medel får man ta det på egen risk. Alla vet att du sänker ditt immunförsvar och skydd. Att du släpper in saker som inte skall komma in i ditt huvud och kropp. Det är inget man kan skylla på andra för.

Vissa insjuknar utan droger och liknande och dessa fick inget val.
Citera
2024-09-01, 15:28
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facingevil
Jag har lite svårt att förstå grammatiken här bara. Du menar folk med röster i huvudet? Ja jag vet hur dessa röster kan påverka en människa. Tar man droger och andra centralstimulerande medel får man ta det på egen risk. Alla vet att du sänker ditt immunförsvar och skydd. Att du släpper in saker som inte skall komma in i ditt huvud och kropp. Det är inget man kan skylla på andra för.

Vissa insjuknar utan droger och liknande och dessa fick inget val.

Men om då tror man inte på gud heller eller andar. Du menar att de är en sjukdom som inte finns ?
Att de inte kan kommunicera alls?

Det är konstigt egentligen. Om ingen kommunicerar med någon varför tror man på att det finns andra varelser än oss i kontakt här?

Det är ju uppenbart var alla hamnar som får mycket kontakt, alltså i graven.
Citera
2024-09-01, 17:18
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Men om då tror man inte på gud heller eller andar. Du menar att de är en sjukdom som inte finns ?
Att de inte kan kommunicera alls?

Det är konstigt egentligen. Om ingen kommunicerar med någon varför tror man på att det finns andra varelser än oss i kontakt här?

Det är ju uppenbart var alla hamnar som får mycket kontakt, alltså i graven.

Säger du att inte jag tror på andra varelser? Eller va?

Ja om man är svag psykiskt och fysiskt kommer man hamnar i graven. Är du stark och smart kommer du förstå. Men jag håller med dig, de flesta saker du kommer i kontakt med vill dig inte väl. Sedan kan du kommunicera med andra fullt levande varelser utan att prata med. Det är inga spöken även om det kan kännas så. Det är ett annat kommunikationssystem bara. Det är rätt svårt att tolka utan att känna personen innan och utantill, men inte ens då är det alltid lätt att veta.
__________________
Senast redigerad av Facingevil 2024-09-01 kl. 17:30.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in