• 7
  • 8
2024-09-02, 14:51
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
Skiter väl i vad det är tänkt att användas för. Folket bör hålla sig till fakta och inget annat.

Vadå folk bör hålla sig till fakta? Du pratar om ordspråk som du har missuppfattat innebörden av, det har ingenting med fakta att göra. Ordspråk är inte fakta.
Citera
2024-09-03, 12:19
Citat:
Har du aldrig hört talas om källkritik? Jag kan också lägga upp falsk information precis som dom har gjort och du är en av dom korkade som tror på det. Jag vet däremot hur det ligger till av egen erfarenhet. Som du säger, dom autistiska personer jag träffat representerar alltså inte alla enligt dig. Då måste det betyda att dom utgör bara en liten minoritet. Är det då logiskt att den lilla minoriteten samlas runt mig? Nej, det är fullkomligt omöjligt. Jag är tillräckligt smart för att räkna ut det så försök inte lura mig med dina falska länkar som vissa felinformerade idioter har skrivit.

Det är ingen rök som kommer av e-cigg

Uppdateringsförslag:
Ingen ånga utan tillförd energi
Citera
2024-09-03, 15:48
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Exakt det som jag försökt säga. Du tycker ju att det är fel av mig att lägga egen betydelse. Då ska det ju även vara fel av andra att lägga ologisk betydelse i sina ordspråk och uttryck. Om andra kan göra så ska väl jag också kunna göra så.

Mitt inlägg var en aning ironiskt men jag är faktiskt överens med dig på en punkt: Om andra kan göra så, så kan du också. Absolut. Det är en frihet vi har i språket. Sen är det inte alla nya ord eller nya betydelser av befintliga uttryck som slår igenom. Vill man bli förstådd så tvingas man (tyvärr?) rätta sig efter majoriteten. Och däri ingår att acceptera att mänskligt språk inte är uppbyggt strikt logiskt. Språk är inte matematik.
Citera
2024-09-03, 19:58
Medlem
christer-ulfbaages avatar
”Som fisken i handsken” brukar jag använda.
Antingen retar det gallfeber på folk, eller så blir de full i fniss
Citera
2024-09-04, 19:35
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Om man mäter fall längden på det och jämför med äpplets diameter så är fall längden flera gånger så lång som äpplets diameter. Alltså är det en lång sträcka för äpplet.

Äpplet faller rakt ner och hamnar alltså inte långt från trädet. Du har fel, ännu en gång.
Citera
2024-09-05, 19:47
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Det är en kort sträcka från människans perspektiv men lång sträcka ur äpplets perspektiv. Skulle en människa falla samma motsvarande sträcka skulle det bli ett fall på mer än 30 meter vilket är ganska högt. Börja tänka innan du skriver.

Rakt ner. Och hamnar nära trädet. Alltså faller inte äpplet långt ifrån trädet. Komiskt att DU av alla personer skulle säga att någon annan ska börja tänka innan den skriver. Du har inte tänkt applicera det på dig själv någon gång? Alla inlägg du skriver är totalt jävla efterblivna.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in