Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-08-31, 17:28
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter33
Nån som vet om nån kanal sänder ungdomsfinnkampen?

Dumpen.se, skämtåsido de verkar inte sändas någonstans konstigt nog, tycker de borde vara på SVT play.

Upp till kamp, se ifall moderlandet har en chans mot hemlandet.
Citera
2024-08-31, 17:30
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Välförtjänta pluspoäng för Sverige i och med att Lehikoinen verkar anse sig för fin för finnkampen. Andra året i rad hon skolkar

Finländskorna hade sannolikt tagit en poäng till med Lehikonen i laget. Granat hade dock vunnit oavsett.
Citera
2024-08-31, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Snyggt av svenska flickorna.
Och killarna.
Citera
2024-08-31, 17:32
Medlem
Thax21s avatar
En fråga till er friidrottssnördar:

Jag kollar papperslandskampen här https://www.tilastopaja.eu/finnkampe...h.php?lang=swe
När jag kollar nästa löpgren, 5000 meter herrar, så ser det ut som om svenskarna ska sluta 1:a, 3:a och 5:a om jag förstår saken rätt och Sverige ska därmed vinna grenen med 12-10. Men vad bygger papperslandskampen på den sidan på? Är det någon slag formel där man väger samman alla tidigare lopp eller liknande? När Jacob Hård pratar papperslandskamp brukar det väl bara vara årsbästa han utgår ifrån men så kan det ju inte vara här då Finland isf borde ha 16-6. Kan iofs ha missuppfattat detta och att Hård också använder sig av den här sidan, men som sagt någon som vet hur beräkningen görs?
Citera
2024-08-31, 17:33
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
J-vla fasoner att bara strunta i att sända gången.
Ja, gång er jo en fantastisk sport. Vi bør få det på alt fra 100m til 10 000m i alle globale mesterskap også. Og hvorfor ikke høydehopp, stavhopp og lengde med ryggsekk ?

Nei, bare skojer lite. I gång fusker absolut alle, og de som er dårlige på å ha et gånglag som kamuflerer sin fusking, og også dårlige på å plassere seg streetsmart i feltet der dommerne står, er sjanseløse.

Nei, få elendigheten bort snarest mulig, har intet med idrettens sjel, snabbest, høyest, sterkest å gjøre på noe som helst sett.
Citera
2024-08-31, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thax21

Jag kollar papperslandskampen här https://www.tilastopaja.eu/finnkampe...h.php?lang=swe
När jag kollar nästa löpgren, 5000 meter herrar, så ser det ut som om svenskarna ska sluta 1:a, 3:a och 5:a om jag förstår saken rätt och Sverige ska därmed vinna grenen med 12-10. Men vad bygger papperslandskampen på den sidan på? Är det någon slag formel där man väger samman alla tidigare lopp eller liknande? När Jacob Hård pratar papperslandskamp brukar det väl bara vara årsbästa han utgår ifrån men så kan det ju inte vara här då Finland isf borde ha 16-6. Kan iofs ha missuppfattat detta och att Hård också använder sig av den här sidan, men som sagt någon som vet hur beräkningen görs?
På tilastopaja har de även gjort en bedömning baserat på resultat i andra närliggande distanser om årsbästa saknas
Citera
2024-08-31, 17:41
Medlem
Thax21s avatar
Citat:
På tilastopaja har de även gjort en bedömning baserat på resultat i andra närliggande distanser om årsbästa saknas
Ok! Det förklarar ju att Sundström är favorit. Men varför är Löfqvist före Helander? Båda har ju resultat från i år. Helander med bättre PB och SB men rankas efter.
Citera
2024-08-31, 17:41
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Ja, gång er jo en fantastisk sport. Vi bør få det på alt fra 100m til 10 000m i alle globale mesterskap også. Og hvorfor ikke høydehopp, stavhopp og lengde med ryggsekk ?

Nei, bare skojer lite. I gång fusker absolut alle, og de som er dårlige på å ha et gånglag som kamuflerer sin fusking, og også dårlige på å plassere seg streetsmart i feltet der dommerne står, er sjanseløse.

Nei, få elendigheten bort snarest mulig, har intet med idrettens sjel, snabbest, høyest, sterkest å gjøre på noe som helst sett.

Gången har lång tradition och hör till friidrotten likafullt som andra grenar. Ingår den i landskampen finns det ingen anledning att inte visa den.

Perse-pojken fuskar aldrig.
Citera
2024-08-31, 17:42
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:

Normalt går man strikt på årsbästa men på de längre distanserna (5000 och 10000m) kan man väga in resultat på andra distanser om någon saknar årsbästa.
Citera
2024-08-31, 17:44
Medlem
Alkibiadess avatar
Lovisa Karlsson börjar med 6.37 i trekampslängden.
Citera
2024-08-31, 17:45
Medlem
Citat:
Ok! Det förklarar ju att Sundström är favorit. Men varför är Löfqvist före Helander? Båda har ju resultat från i år. Helander med bättre PB och SB men rankas efter.
Tror de beaktat ett bra 5km landsvägsresultat av honom
Citera
2024-08-31, 17:47
Medlem
Thax21s avatar
Citat:
Tror de beaktat ett bra 5km landsvägsresultat av honom
Tackar tackar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera