Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-02, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubben2024
Kanke dags att börja köra denna totalt ointressanta tävling vart 4 år, eller utöka till Nordiska mästerskapet eller liknande.
Förutom duplantis är väl alla utövare rätt långt ner på världsrankingen? Lite som att följa SM i luftpistol.

Sverige eller Finland, vilken nation är bäst på friidrott? Hur kan det vara ointressant?

Om t.ex. Kramer, Montler eller Bengtström snubblar hem någon individuell medalj i ett inomhusmästerskap, som går att likna vid kortbanemästerskap i simning är däremot fullständigt ointressant!
Senast redigerad av sportnorden12345 2024-09-02 kl. 12:25.
Citera
2024-09-02, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Sverige eller Finland, vilken nation är bäst på friidrott? Hur kan det vara ointressant?

Om t.ex. Kramer, Montler eller Bengtström snubblar hem någon individuell medalj i ett inomhusmästerskap, som går att likna vid kortbanemästerskap i simning är däremot fullständigt ointressant!

Hur kan det vara intressant? Det enda vi vet är ju att det är 2 pyttenationer i friidrott.
Nej ett Nordiskt mästerskap där alla 4 pyttenationer tävlar och där danmark skulle vara totalt chanslösa hade jag tittat på i alla fall.
Citera
2024-09-02, 12:38
Medlem
Citat:
Hur kan det vara intressant? Det enda vi vet är ju att det är 2 pyttenationer i friidrott.
Nej ett Nordiskt mästerskap där alla 4 pyttenationer tävlar och där danmark skulle vara totalt chanslösa hade jag tittat på i alla fall.

Tradition och rivalitet!

Finland 🇫🇮 har tagit 114 OS-medaljer i friidrott och rankas som 4:e nation totalt, medan Sverige 🇸🇪 plockat hem 85 OS-medaljer och återfinns på 12:e plats, således inga pyttenationer i friidrottshistorien..

Edit: Nordiska Mästerskapen och Nordenkampen finns redan, dock inte lika intressant som Finnkampen, enligt min mening..
Senast redigerad av sportnorden12345 2024-09-02 kl. 12:44.
Citera
2024-09-02, 12:51
Medlem
Citat:
Förutom duplantis är väl alla utövare rätt långt ner på världsrankingen?

Ja, det är bara Duplantis (världsetta) som är top-100 på världsrankingen!

Näst bäst är Ståhl på 127:e plats..
Senast redigerad av sportnorden12345 2024-09-02 kl. 12:54.
Citera
2024-09-02, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
https://sverigesradio.se/artikel/eft...e-basta-saknas
Kajsa bekymrad över de aktivas ointresse av Finnkampen.

Mycket oroväckande, men inte ett dugg förvånande och någon behöver säga i klartext till t.ex. Kramer att ditt j***a beslut riskerar kosta oss hela Finnkampen, att en hel nation och ett helt friidrottslandslag blir lidande av detta och att det får konsekvenser, när man visar brist på ansvar för laget!

Kajsa borde ha krävt deltagande på antingen 800 m eller 1500 m och inte accepterat ett nej, som jag uppfattade det i en annan intervju, så förstår hon också att dessa tappade poäng gör att vågskålen vägde över till Finland! 🇫🇮

Edit: Ja, jag är extra hård mot Kramer och det beror på att han prioriterade DL i Kina 🇨🇳 före Finnkampen på Stockholms Stadion 🏟️🇸🇪 förra året också, så han stod redan på minus!
Senast redigerad av sportnorden12345 2024-09-02 kl. 14:34.
Citera
2024-09-02, 15:07
Medlem
Irriterade mig bra mkt på att Henrik Larsson inte ställlde upp i stafetten.
Nu vann ju Sverige iaf efter växlingsstrul för Finnarna. Men när man är på plats och inte ställer upp är fan illa.
Citera
2024-09-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturesnurr
Nu vann ju Sverige iaf efter växlingsstrul för Finnarna. Men när man är på plats och inte ställer upp är fan illa.

Kan förstå det, men han bärgade ändå segrar på både 100 m och 200 m iaf..

Tycker BÄNKtström är betydligt värre, som agerade åskådare på plats för att sedan avsluta med en stafettsträcka på 4x400 m, där han inte ens behövdes!

400 m häck, 400 m och 200 m var han kvalificerad för, hårresande..
Citera
2024-09-02, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturesnurr

Vinsten mot Sverige uppväger för finländarna mer än väl uteblivna medaljer i OS.
Citera
2024-09-02, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voldemortsudde
Grattis Finland! 26 år sedan sist.
Den dagen kom som jag trodde inte skulle hända igen.
Citera
2024-09-02, 18:25
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Nordiska Mästerskapen och Nordenkampen finns redan, dock inte lika intressant som Finnkampen, enligt min mening..

Ditt intresse för ett nordiskt mästerskap i friidrott är alltså så pass stort att du inte ens vet om att det redan finns.
Citera
2024-09-02, 22:04
Medlem
Citat:
Återbud från Julia Nielsen på 800, vilket är inräknat i papperslandskampen, Cernjul ersätter. Därmed tre ungdomar som försvinner (?) från ungdomslandskamperna. Rogö och Evelina Olsson de övriga.

Evelina Olsson i trekampen och Carmen Cernjul på 800 m var kul att se, roligt när ungdomarna tar för sig!
Citera
2024-09-02, 22:16
Medlem
Citat:
https://sverigesradio.se/artikel/eft...e-basta-saknas
Kajsa bekymrad över de aktivas ointresse av Finnkampen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Er bare trist. Har vært inne på det tidligere også. Sett fra utsiden framstår det som om flere av utøverne mener at bare globale mesterskap er en stor nok arena for dem. Det er en innstilling som behøver en reality-check med tanke på vilket nivå de presterer på i sånne mesterskap.

Er jo ufattelig irriterende, og var derfor jeg tidligere ( lite skämtsamt må sies ) benevnte en del av dem som Kajsas bortskjemte barn.

Så sant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in