Citat:
Ursprungligen postat av
missionsg
Jag är inneliggande på detta.
3 x 10 är ju i ärlighetens namn en onödigt hög dos för de flesta. Jag kan i viss mån förstå att man vill sätta in stesolid vid insättning av antidepp, men jag tror att 3 x 10mg stesolid gör mer skada än nytta i ärlighetens namn. Varför man väljer att ge det tre gånger per dag är för mig också en gåta, det är så lång halveringstid att en, max två gånger om dagen borde räcka gott och väl.
Vad gäller urtrappning, så kommer du nog inte behöva någon. Men sett att du är inlaggd, så tror jag att du kommer få lite av en chock när de tar bort benson. För jag antar att dom inte vill chocka dig med ångest vilket ju är att förvänta efter 30mg diazepam om dagen i tre veckor. Jag hade om jag var du försökt hålla mig till så låga doser som möjligt. Min erfarenhet är att man inte får så mycket possitiva efftekter av högre doser än lägre doser. Min gissning hade varit att 10mg skulle räcka, men jag känner varken dig eller din sjukdomsbil och är inte läkare. Men ibland kan det vara värt att i alla fall be läkaren förklara varför man får den dos man får och om det skulle vara möjligt att testa med en lägre dos för att se skillnaden.
Lycka till med allt i alla fall!