Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-30, 23:59
Medlem
SveaBunkerns avatar
https://invezz.com/sv/nyheter/2024/0...yptokop-i-usa/

Citat:
• Handelsplattformen har lagt till PayPal som ett transaktionsalternativ för amerikanska kunder.

• Detta kommer sannolikt att främja acceptans och adoption av digitala tillgångar.

• Crypto.com har också samarbetat med Standard Chartered Bank för att förbättra globala fiat-tjänster.

Kryptovalutahandelsföretaget Crypto.com har tillkännagett PayPal som ett extra betalningsalternativ för att minska handelshinder för sina amerikanska kunder.

Entusiaster kan nu använda PayPal för att köpa över 350 kryptovalutor. Börsen kommer också att lansera de nya tjänsterna till fler jurisdiktioner inom kort.

TS: Med tanke på en del inlägg på Flashback om att banker stoppar vissa från att kunna köpa kryptovalutor så är min fråga: Tror ni PayPal blir, eventuellt, "bästa" alternativ för alla som vill slippa strul med banker?

Undra om det blir lätt att inte bara köpa, utan även föra över från Crypto.com:s fiat wallet till Paypal?

(FB) PayPal har lanserat sin egna stablecoin! PayPal USD.

Exempel:

(FB) Swedbank låter mig inte köpa krypto

Citat:
Jag har bestämt mig för att köpa kryptovaluta. Nu är det dock så att Swedbank där jag har pengarna blockerar varje gång jag försöker köpa. Känner någon till någon sajt som fungerar att köpa från med Swedbank eller någon annan bank som inte blockerar en?

Citat:
Har du Apple pay/Google pay?
Isåfall kan du använda det för att kringå blockeringen.
Har själv SEB och dom tillåter inte köp på t.ex Kraken, men om jag istället betalar med Apple Pay så fungerar det (misstänker för att transaktionen då går SEB - Apple - Kraken istället för SEB - Kraken och att banken inte kan stoppa t.ex Apple att skicka pengarna vart dom vill)

Citat:
Jag har Nordea och de är lite krångliga med.. jag vill casha ut lite kryptopengar men bankmannen sa att jag ska höra av mig innan och förklara typ vart pengarna kommer ifrån.. Jag har köpt krypto för vita pengar, de växte lite och sen vill jag casha ut, hur svårt e det liksom? Undra om de kmr vilja ha liksom info från bsc scan o sånt.. jävla meck.. men aja till frågan! Om jag skaffar revolut, kan jag casha ut till det kontot på revolut utan problem eller är det när man ska köpa krypto som det är lätt bara?
Senast redigerad av SveaBunkern 2024-08-31 kl. 00:01.
Citera
2024-08-31, 00:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Frågan är väl om detta blir möjligt för kunder utanför USA. För oss i Europa. Man har kunnat handlat redan med krypto i flera år via PayPal men det är enbart för PayPal-kunder i USA. För folk i USA är det ju extremt smidigt. Kunna köpa/sälja och få utbetalning via PayPal.

Men om vi kunde vore det ju smidigt. Transaktioner från krypto kommer inte synas i utdrag som från Krypto utan från PayPal.
Citera
2024-08-31, 09:49
Medlem
Coinbase och Paypal har väl funkat bra i många år, även i EU.

Det är bara svenska banker som är skitnödiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in