Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-02, 00:18
Medlem
flashmaners avatar
Hundsport är en av de största sporterna i Sverige.

Det anstår inte ett forum som Flashback att inte ha en grupp för Hundsport.

Förslaget är alltså att skapa en grupp som heter Hundsport
2024-09-02, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner

Låter som ett bra förslag 🙂 Det måste finnas åtminstone en del folk här som pysslar med det då Svenska kennelklubben tex är en av Sveriges största intresseföreningar med alla sina underorgan som anordnar sinnessjukt mycket tävlingar inom det mesta i hundväg varje år.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-09-02 kl. 00:52.
2024-09-02, 07:28
Moderator
Ruskigbusss avatar
Du menar nog forum, eller snarare underforum till Husdjur - https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=175

Ja, det är en företeelse med många aktiva, kruxet är att de inte skriver här.
Jag hittade två trådar:
(FB) Tidningen Hundsport 1-2/2016, diciplinnämden. (/Mod) från 2016 med åtta inlägg
(FB) EM i Weight Pull - Livesändning från Finland (hundsport) från 2014 med enbart ett inlägg.

Kennelklubben har ett litet forum med 320 trådar
https://kundo.se/org/svenska-kennelklubben/

Sen finns https://www.bukefalos.se/forums/hund.55/

Annars har jag inte hittat något. Kanske är hundsportarna ute med hundarna istället för att sitta på forum?
2024-09-02, 08:03
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Du menar nog forum, eller snarare underforum till Husdjur - https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=175

Ja, det är en företeelse med många aktiva, kruxet är att de inte skriver här.
Jag hittade två trådar:
(FB) Tidningen Hundsport 1-2/2016, diciplinnämden. (/Mod) från 2016 med åtta inlägg
(FB) EM i Weight Pull - Livesändning från Finland (hundsport) från 2014 med enbart ett inlägg.

Kennelklubben har ett litet forum med 320 trådar
https://kundo.se/org/svenska-kennelklubben/

Sen finns https://www.bukefalos.se/forums/hund.55/

Annars har jag inte hittat något. Kanske är hundsportarna ute med hundarna istället för att sitta på forum?

En tidningsartikel om ett disciplinärende!
EM från 2014 är väl inte ett dugg i linje med TS.
Lite som att skapa en avdelning för hockeyVM 1969 i Stockholm.

Kennelklubbens tråd är närmare, men inte alls vad TS önskade. SKK (Svenska Kennel Klubben) är förvisso en överliggande organisation, men jag tror inte att det är det TS är ute efter.

En tråd för Hundsport skulle jag tro inkluderar allt från tävlingar inom SBK (Svenska Brukshundklubben) men även andra delar av hundsport, tex allt från draghundar till alla möjliga mindre men aktiva sporter.
Tex har det i helgen varit en ganska liten, men en extrem elittävling för brukshundar. (The Challenge för brukshundar)

Men det framgår inte exakt vad det är TS är ute efter annat än Hundsport.
Man jag misstänker att det är ungefär det jag skrev här ovan.

/VV
2024-09-02, 10:29
Medlem
flashmaners avatar
Allt som innefattar hundsport. Som WhiskeyTango84 så är kennelklubben en av sveriges allra största intresseföreningar och det arrangeras "sinnesjukt" många tävlingar varje år.

Att det inte skrivs så mycket om saken kanske beror på att det inte finns en specifik grupp, eller forum, för saken.

För min del så är Flashback ett forum och de olika "avdelningarna" grupper.

Gruppen Hundsport läggs lämpligen under "Sport och Träning".
2024-09-02, 14:08
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Allt som innefattar hundsport. Som WhiskeyTango84 så är kennelklubben en av sveriges allra största intresseföreningar och det arrangeras "sinnesjukt" många tävlingar varje år.

Att det inte skrivs så mycket om saken kanske beror på att det inte finns en specifik grupp, eller forum, för saken.

För min del så är Flashback ett forum och de olika "avdelningarna" grupper.

Gruppen Hundsport läggs lämpligen under "Sport och Träning".

Det underlättar om du använder samma namn som övriga använder. Vi har inga grupper här, vi har forum.
Som är organiserade i avdelningar. Och som har underforum (subforum).

Om du vill att folk ska hitta ditt tänkta underforum "Hundsport" så gissar jag de flesta skulle leta under "Husdjur", men det spelar liten roll om det inte finns några trådar om det.

Leta upp fler trådar - eller skapa själv - i rätt forum - så ökar chansen för att det skall bli verklighet.

(Som hundägare själv som är intresserad av att aktivera både mej själv och hunden så är ämnet av stort intresse, men i dagsläget är nog inte Flashback den plats jag skulle leta efter insatta diskussioner om detta.)
2024-09-02, 14:40
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Det underlättar om du använder samma namn som övriga använder. Vi har inga grupper här, vi har forum.
Som är organiserade i avdelningar. Och som har underforum (subforum).

Om du vill att folk ska hitta ditt tänkta underforum "Hundsport" så gissar jag de flesta skulle leta under "Husdjur", men det spelar liten roll om det inte finns några trådar om det.

Leta upp fler trådar - eller skapa själv - i rätt forum - så ökar chansen för att det skall bli verklighet.

(Som hundägare själv som är intresserad av att aktivera både mej själv och hunden så är ämnet av stort intresse, men i dagsläget är nog inte Flashback den plats jag skulle leta efter insatta diskussioner om detta.)

Och jag menar att gruppen Hundsport, eller subforumet eller vad du nu absolut vill kalla det, passar bäst under Sport och träning, inte minst eftersom det faktiskt heter Hundsport, precis som det heter t.ex. Motorsport.

Att du inte letar på flashback beror kanske på att flashback inte erbjuder någon grupp, ursäkta, då, subforum, för just hundsportare. Det är inte lönt ett leta här eftersom det inte finns något. Min erfarenhet är att man inte letar efter en sådan grupp på ett specifikt forum till att börja med, utan man googlar för att hitta. Och om det nu är så att det är dåligt med sådana forum i övrigt, ja då är det väl bara ännu större anledning för flashback att erbjuda det.

Men visst, om flashbacks moderatorer och admins bara vill vara obstinata och inte erbjuda ett forum för en av de sporter som trots allt sysselsätter bland de flesta utövarna i Sverige, bara för att man inte gjort det hittills, så får det väl fortsätta vara så då.
2024-09-02, 15:25
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Och jag menar att gruppen Hundsport, eller subforumet eller vad du nu absolut vill kalla det, passar bäst under Sport och träning, inte minst eftersom det faktiskt heter Hundsport, precis som det heter t.ex. Motorsport.

Att du inte letar på flashback beror kanske på att flashback inte erbjuder någon grupp, ursäkta, då, subforum, för just hundsportare. Det är inte lönt ett leta här eftersom det inte finns något. Min erfarenhet är att man inte letar efter en sådan grupp på ett specifikt forum till att börja med, utan man googlar för att hitta. Och om det nu är så att det är dåligt med sådana forum i övrigt, ja då är det väl bara ännu större anledning för flashback att erbjuda det.

Men visst, om flashbacks moderatorer och admins bara vill vara obstinata och inte erbjuda ett forum för en av de sporter som trots allt sysselsätter bland de flesta utövarna i Sverige, bara för att man inte gjort det hittills, så får det väl fortsätta vara så då.

Ett sista försök. Forumet skapar inte diskussionerna, det gör användarna. Om användarna vill diskutera metmaskar i den grad att det skapas nya trådar ideligen så skulle vi nog skapa ett forum för det. Eller kvastskaftar. Eller i ditt fall - hundsport.

Vi gör inte som så många forum, skapar en massa delforum för att vi tror att folk vill diskutera något - och som står tomma i evigheter. Forumet lever med vad användarna vill diskutera.

Så återigen. Om du vill diskutera hundsport med övriga flashbackare - se till det finns trådar - så kommer forumet nog att skapas.
2024-09-02, 16:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Från FAQ:

Citat:
Q: Jag tycker det saknas ett del- eller underforum. Hur gör jag för att ni ska starta nytt del/underforum?
A: Kolla först i 'Sammanställning av alla föreslagna nya forum och underforum'. Finns förslaget redan med så fortsätt argumentera i en befintlig tråd. Om inte så är det bara att starta en ny tråd där förslaget presenteras. Tumregeln för att ett nytt forum ska övervägas är att man kan presentera 30 befintliga och hyfsat aktuella trådar som kan platsa där.

Du har inte presenterat dessa 30 trådar som det skrivits i senaste veckan.
2024-09-09, 16:44
Moderator
Tinuviels avatar
För att ett förslag på en ny forumdel/nytt underforum ska övervägas krävs åtminstone 30 aktiva trådar. Då det i nuläget finns två är TS en bit ifrån målet.

Avslag // mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in