Citat:
Ursprungligen postat av
Ruskigbuss
Det underlättar om du använder samma namn som övriga använder. Vi har inga grupper här, vi har forum.
Som är organiserade i avdelningar. Och som har underforum (subforum).
Om du vill att folk ska hitta ditt tänkta underforum "Hundsport" så gissar jag de flesta skulle leta under "Husdjur", men det spelar liten roll om det inte finns några trådar om det.
Leta upp fler trådar - eller skapa själv - i rätt forum - så ökar chansen för att det skall bli verklighet.
(Som hundägare själv som är intresserad av att aktivera både mej själv och hunden så är ämnet av stort intresse, men i dagsläget är nog inte Flashback den plats jag skulle leta efter insatta diskussioner om detta.)
Och jag menar att gruppen Hundsport, eller subforumet eller vad du nu absolut vill kalla det, passar bäst under Sport och träning, inte minst eftersom det faktiskt heter Hundsport, precis som det heter t.ex. Motorsport.
Att du inte letar på flashback beror kanske på att flashback inte erbjuder någon grupp, ursäkta, då, subforum, för just hundsportare. Det är inte lönt ett leta här eftersom det inte finns något. Min erfarenhet är att man inte letar efter en sådan grupp på ett specifikt forum till att börja med, utan man googlar för att hitta. Och om det nu är så att det är dåligt med sådana forum i övrigt, ja då är det väl bara ännu större anledning för flashback att erbjuda det.
Men visst, om flashbacks moderatorer och admins bara vill vara obstinata och inte erbjuda ett forum för en av de sporter som trots allt sysselsätter bland de flesta utövarna i Sverige, bara för att man inte gjort det hittills, så får det väl fortsätta vara så då.