Citat:
Ursprungligen postat av
Gugugaga
Flashbackstyrelsen måste börja rensa i era moderatorled.
Här på Flashback finns knappt någon yttrandefrihet alls med massa aktivister till moderatorer som plockar bort inlägg efter inlägg och utdelar tramsvarningar.
Jag ser det inte alls som varningar, det är numera snarare medaljer. Inläggen plockas bort med "trams och off-topic", vilket just är trams.
Ni måste skärpa er kring vem ni sätter i moderatorpositioner.
En grej är om man verkligen gör olagligheter, försöker sälja prylar/knark osv, eller hitta någon identitet. Det är mer något som går rakt emot flashback som sida. Men trams och off topic lite godtycklig bedömt är det inte. Men inte konsekvent, vilket bara bidrar till att de uppfattas som clowner.
Jag föreslår att man plockar bort hela den punkten ur regelverket. Man kan inte ha ett yttrandefrihetsforum med massa korrupta aktivistnollor. Det går bara inte.
Helt riktigt och jag håller med till fullo.
Problemet med regel 0.03 är att den är avsiktligt uformad för att ge en moderator möjligheten att godtyckligt plocka bort vad som helst. Och det gör de också.
Om man som moderator inte vill bli uppfattad som en clown och bidra till att Flashback har rykte om sig att ha forumsvärldens absolut sämtsa och styltigaste moderering föreslår jag att man skriver om regel 0.03 till något som är användbart.
Det är rent av oförskämt att som FB sätta upp en regel som i princip säger "du får inte köra för fort" och konsekvent ducka för frågan om vad som egentligen avses, för att sedan dela ut böter med hänvisning till att "du körde för fort". Totalt hål i huvudet, och de fattar inte varför folk klagar. Att ingen av moderatorerna ens vill inse problemet betyder att de antingen är så ointelligenta att det inte är någon idé att diskutera alternativt att de redan på förhand är ute efter att behandla medlemmarna som skit vilket diskvalificerar fortsatt diskussion av samma skäl. De klarar helt enkelt inte av att processa det enkla problemet. Det är för svårt för dem.
Man kan inte göra annat än skratta åt galenskaperna som pågår i moderatorsteamet.
Herregud...