2024-09-03, 13:23
Medlem
Snartfinsks avatar
Tjena,

Jag vervger att ta bort mina sociala medier. Sklen r mnga, men det frmsta r att jag inte tycker att det ger ngot av vrde, d det knns som att verkligheten hos alla jag knner, inklusive mig sjlv, har hgsta prioritet, och att ingen egentligen pratar utan att man bara skickar hjrndtt innehll till varandra.

Hur gr man till vga? Ska man skriva "hej d" eller bara radera allt?
Citera
2024-09-03, 13:28
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Jag har bara loggat ut frn alla min sociala medier, inte tagit bort kontona eller nt.

Om folk faktiskt vill mig ngot och jag inte svarar p snap/IG etc. s fr de vl fan ta och ringa.
Citera
2024-09-03, 13:54
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snartfinsk
Tjena,

Jag vervger att ta bort mina sociala medier. Sklen r mnga, men det frmsta r att jag inte tycker att det ger ngot av vrde, d det knns som att verkligheten hos alla jag knner, inklusive mig sjlv, har hgsta prioritet, och att ingen egentligen pratar utan att man bara skickar hjrndtt innehll till varandra.

Det r bara att avsluta kontona.
Citera
2024-09-03, 15:45
Medlem
Mest reklam p de flesta sociala medier. Inte som frr dr man faktiskt kunde flja sina vnner och de man var intresserad av. De som jag har mrkt tagit bort sina sociala medier, typ facebook, har inte sagt ngot. De har bara raderat dem. Tror inte du varken behver frklara dig eller skriva Hej d eller liknande.
Citera
2024-09-03, 16:22
Hur man tar bort sociala medier: https://www.facebook.com/help/224562...lpref=uf_share och https://www.facebook.com/help/125338...lpref=uf_share
Hur man tar bort instagram konto: https://help.instagram.com/139886812...lpref=uf_share
Senast redigerad av ilovesummer 2024-09-03 kl. 16:25.
Citera
2024-09-25, 21:02
Medlem
percolas avatar
Man kan ju skriva att man tnker stnga ner kontot s vet folk det innan man gjort det. Skriver man bara "hej d" s kan folk kanske tro att man ska ta livet av sig Det vet jag flera som gjort innan de begtt sjlvmord, bara skrivit "hej d".
Du kan bara radera ocks, det tror jag r ganska vanligt att folk gr.
Citera
2024-10-01, 11:45
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:

Det r ju bara att radera sina konton, inget konstigare n s.

Men jag antar att du pratar om i bredare mening. Det kan ju vara en vana med inlrt beteende som r svrt att vnja sig av. Jag antar att du kanske kollar sina sociala medier frmst genom mobiltelefonen och d r det ju alltid ltttillgnligt s ett alternativ r att avinstallera apparna och bara kolla via en weblsare p datorn. Men troligen kommer man istllet ka sitt anvndare genom datorn istllet.

Bst r att radera apparna, du missar inget av vrde. Inom ganska kort s kommer du troligen inte ens tnka p att de existerar.
Citera
2024-11-19, 11:28
Medlem
Citat:
Tjena,

Ja, radera allt. Du behver bara kunna ringa och smsa, varfr spendera all din tid p att gra hjrndda saker?Ja, radera allt. Du behver bara kunna ringa och smsa, varfr spendera all din tid p att gra hjrndda saker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in