2024-09-03, 15:42
Medlem
DrLECTERs avatar
Den svenska sjukvården var en gång. Nu är den på god väg att bli så svår att få tag i så man ska helst vara död innan något händer.
Prova och få hjälp på nr som 1177 eller andra instanser inom detta.
Om Du ringer växeln och man frågar efter en upplysning vet dessa som jobbar där knappt någonting.
Det är kanske så att de är beordrade att säga så för många av oss fogliga svenskar accepterar svaret och lägger på luren utan att få sitt ärenden uträttat.
Det enda de kan är att hänvisa till nätet. Men var på nätet har de ingen aning om.
Är telefonisterna så dåligt utbildade? Nej naturligtvis inte med de är beordrade tillläsa upp dessa svar för den som söker hjälp.
Svensk sjukvård var en gång i tiden en av världens bästa.
Fria läkarbesök, fria mediciner.
Ni tror kanske att jag ljuger men jag var med redan då.
Sedan har sjukvården långsamt gått åt fel håll ihop så t o m det blev skrik och strejk från deras personal för en tid sedan. Ursäkta men det borde de gjort redan för 20 år tillbaka - minst.
Nej de medel som sjukvården i dag hade behövt används till helt andra saker utanför Sverige.
SIDA med sin 60-70 miljarder per år - vad får vi för dem.
Sveriges makthavare bryr sig mer om andra ländres välbefinnande än sitt eget.
Tydligtvis var det några muslimer som hade planer på att skjuta poliser och allmänhet utanför Sveriges riksdag. Sedan var det väl meningen att de skulle fortsätta likvideringen även inne i riksdagen.
Det finns ursvenskar som skulle tänka sig kunna göra samma sak för de är trötta på alla byråkrater som endast bevakar sin egen position i stället att vilja tillföra något som kan lyfta och få fart på nationen.
Det är skrattretande att höra på Sveriges sjukvårdsminister med det fina namnet Acko Ankarberg Johansson stå ljuga svenska folket rakt upp i ansiktet och påstå att svensk sjukvård fungerar.
Det är lätt att slå sig på brösten när man själv slipper bekymra sig.
Hade frågan ställts om hur mycket en vanlig nedborgare tvingas betala för sin levnad där medicinen är avgörade för fortsatt existens had hon alla gånger inte kunnat svara på det.
Den 21 augusti ringde en man och uttalade klar hot mot Hudiksvalls sjukhus och den 31 augusti rånades ett apotek i Kungsör av en kvinna - inte på pengar utan mediciner.
Nej det är samma skrot och korn bland de folkvalda. För ett större antal år lades alla psykhem ner.
Det hette att de intagna skulle slussas ut i samhället och bo som vanligt folk.
Jag undrar vad Ni andra hade tyckt om plöstligt en dag det stod myndighetsfolk utanför Er dörr och påstod att Ni ska flytta.
Detta var ju de intagnas hem och trygghet men som vanligt togs beslutet för det koststade för mycket.
Pengar som man bara ana sig till försvann ner i egna fickor men ok psykfallen dog ju ut efter några år i den s k friheten också var man av med även dessa.
Så svensk sjukvård tycker jag ska byta namn för det ingenting annat än anstalt där plånboken bestämmer vilka som ska få hjälp med medan finner man till slut som utliggare.
Och Du som är ung - Håll Dig för fan frisk och träna som bara den. Då får Du utslitna leder i förtid men priset för att åldras får alla betala var och en på sitt sätt.
Som vanligt avslutar jag med en fråga. Vill vi ha det så här?
2024-09-03, 15:57
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
1. Den svenska sjukvården var en gång. Nu är den på god väg att bli så svår att få tag i så man ska helst vara död innan något händer.
2. Vill vi ha det så här?
1. Den svenska sjukvården fungerar otroligt bra enligt mina egna otaliga upplevelser och de i min närkrets.
2. Men det finns stora brister på sina håll som jag vill skall försvinna.
------------
De undersökningar som finna att tillgå bekräftar i stort detta i pkt 1 och 2 om man tar bort ordet otroligt.
2024-09-03, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Vill vi ha det så här?
De som kan betala allt själva utan huvudvärk vill definitivt ha mer av det goda för dem, och det är samma folk som har pengar att lobba mer för att det ska bli just så. Sverige har aldrig varit bättre för vissa.
2024-09-03, 16:17
Medlem
Dyngbaggen2s avatar
Jag hade en sticka i fingret som inte försvann på flera dagar och efter några veckor besökte jag sjukhuset och dom fick bort den nästan direkt. Vi har sjukvård i världsklass. Jag fick även skoskydd att ha på mig inne i kliniken.
2024-09-03, 16:20
Medlem
pojkpingiss avatar
Svenska folket har själva valt, och bäddat för nuvarande situation inom vården. Snälla, sluta gnäll!
2024-09-03, 16:26
Medlem
Vår sjukvård är bra...varit där många gånger för en krosskada i finger...visst lite väntetid men på det stora hela kanonbra...
2024-09-03, 17:26
Medlem
Jag fick en hjärtinfarkt och tycker att jag fick en jättebra vård efter den. Det var fullt pådrag med ambulans, läkar- och övrigt sjukvårdsteam och allting runt det hela.
Det som kanske inte var fullt så bra är att de inte bättre kunde prognosticera den risk jag löpte för att få en infarkt och att de inte satte in kraftigare åtgärder innan. Nu fick jag jag bara lite medicin mot bröstsmärtor.
Men när det väl hände så fanns det en jättebra beredskap för att ta hand om sjukdomsfallet!
Tackar och bugar!
Senast redigerad av brakfesten009 2024-09-03 kl. 17:33.
2024-09-03, 18:30
Medlem
Det sjukaste är ju att de har mage att ta betalt 200-400kr för ett besök, när man sedan måste sitta och vänta 5 timmar på att träffa en läkare.
2024-09-03, 23:48
Avstängd
Frågan är om man inte borde går över till ett system med försäkringar istället. Har sina nackdelar med nuvarande system som är skattefinansierat.
2024-09-04, 17:51
Moderator
Pentyls avatar
Här är det många alldeles osorterade tankar på en gång i trådstarten.

Läs instruktionerna och bryt isär de angelägna frågorna så det inte blir femhundra ämnen på samma gång.

Tråd låst.

/Pentyl, moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in