Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-04, 17:30
  #229
Medlem
Vet man om de var en luftpistol eller inte?
Vet vi nått om BO eller MGM eller motiv?
Citera
2024-09-04, 17:31
  #230
Medlem
Gm ska vara från Syrien
BO från Eritrea
Citera
2024-09-04, 17:32
  #231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Vet man om de var en luftpistol eller inte?
Vet vi nått om BO eller MGM eller motiv?

Enligt polisen var det skarpt vapen
Citera
2024-09-04, 17:34
  #232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
Wokerektorn hävdade med emfas på nyheterna att skolan i Trångsund minsann är en trygg skola!

Detta är resultatet av att den svenska befolkningstriangeln vänts upp och ned efter att statsfeminismen blev det nya sättet att leda landet och alla kvinnor skulle sparkas ut i arbete.

Allt är planerat sedan länge!

Man kan förneka sanningen men inte konsekvenserna!

Ja, skolan har ju pågått en hel vecka och bara en elev är skjuten i huvudet.
Risken är liten.
Mycket större sannolikhet att man inte blir skjuten i huvudet.
Citera
2024-09-04, 17:38
  #233
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/7631779

Är detta GM med familj? Någon som vet?
Publicerad för fyra år sedan.
”Pappa och mamma köpte ett hus för att jag inte skulle behöva flytta för många gånger", säger elvaåriga sonen Ali Salum.”
Citera
2024-09-04, 17:44
  #234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope2020
https://sverigesradio.se/artikel/7631779

Är detta GM med familj? Någon som vet?
Publicerad för fyra år sedan.
”Pappa och mamma köpte ett hus för att jag inte skulle behöva flytta för många gånger", säger elvaåriga sonen Ali Salum.”

Ja det är det. Gm i vitt bredvid pappa.
Citera
2024-09-04, 17:52
  #235
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
"Redde ut" = förövaren fick saft och bulle
Detta skriver jag innan jag får se:

"Snacket går: killarna ska ha tjafsat igår. GM ska ha sagt till BO något liknande: jag ska döda dig.
Gm verkar känd av vissa föräldrar genom fotbollen. En förälder uttrycker, innan Gms namn kommit ut, att det troligtvis är just den killen som visades vara Gm.
Enligt rykten har BO varit lite va en hackkyckling. Rykten säger även att en grupp killar ska ha gjort narr och hånat BO under en längre tid.
Detta är som sagt RYKTEN bland ungdomarna på skolan.
" detta låter inte som en konflikt i mina öron utan att skolledning nonchalerat sitt vuxenansvar.

Jag skrev också tidigt att konflikter på skolan i regel handlar om förövare som kränker andra.

Är jag synsk kanske?
Citera
2024-09-04, 17:55
  #236
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope2020
https://sverigesradio.se/artikel/7631779

Är detta GM med familj? Någon som vet?
Publicerad för fyra år sedan.
”Pappa och mamma köpte ett hus för att jag inte skulle behöva flytta för många gånger", säger elvaåriga sonen Ali Salum.”

Man kan undra vad de pengarna kom från....
Citera
2024-09-04, 17:58
  #237
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Detta skriver jag innan jag får se:

"Snacket går: killarna ska ha tjafsat igår. GM ska ha sagt till BO något liknande: jag ska döda dig.
Gm verkar känd av vissa föräldrar genom fotbollen. En förälder uttrycker, innan Gms namn kommit ut, att det troligtvis är just den killen som visades vara Gm.
Enligt rykten har BO varit lite va en hackkyckling. Rykten säger även att en grupp killar ska ha gjort narr och hånat BO under en längre tid.
Detta är som sagt RYKTEN bland ungdomarna på skolan.
" detta låter inte som en konflikt i mina öron utan att skolledning nonchalerat sitt vuxenansvar.

Jag skrev också tidigt att konflikter på skolan i regel handlar om förövare som kränker andra.

Är jag synsk kanske?
Är bo också utlänning eller är han svensk?
Citera
2024-09-04, 18:00
  #238
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Rektorn borde nog fundera på vad dessa ligister gör på fritiden! Var får de vapen ifrån? Ett allvarligt och samtal med föräldrarna och en kraftfull varning..

Jag skulle definitivt slänga bort eleven så långt borta det bara går... utvisning om möjligt, för honom och hela familjen.
Citera
2024-09-04, 18:02
  #239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Rektorn borde nog fundera på vad dessa ligister gör på fritiden! Var får de vapen ifrån? Ett allvarligt och samtal med föräldrarna och en kraftfull varning..

Du tänker inte att det är föräldrarna som ska ha ansvar för eleverna/ungdomarna på fritiden?
Citera
2024-09-04, 18:05
  #240
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Du tänker inte att det är föräldrarna som ska ha ansvar för eleverna/ungdomarna på fritiden?
(Förutsatt att föräldrarna inte själva är ungdomar?)
MGMs mamma var 15år (dvs samma ålder som MGM idag) när hon fick MGMs storasyster och ca 17år när MGM föddes. Självklart kan man ha mycket livserfarenhet och vara väldigt mogen även vid ung ålder men generellt sett kanske inte helt optimalt...
__________________
Senast redigerad av 163-127-123-aka-1 2024-09-04 kl. 18:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in