Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-09, 12:11
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Rattfylleri kräver inte uppsåt.

Visst kan du hävda att du "glömde" att stänga av videokameran, men jag törs nästan lova att domstolen aldrig kommer att tro på dig. Rimligt tvivel är inte samma sak som möjligt tvivel. Om man inte förstår det så lär man sig den hårda vägen.
Citera
2024-09-09, 12:57
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Visst kan du hävda att du "glömde" att stänga av videokameran, men jag törs nästan lova att domstolen aldrig kommer att tro på dig. Rimligt tvivel är inte samma sak som möjligt tvivel. Om man inte förstår det så lär man sig den hårda vägen.

Så länge kläderna är på är det säkert lugnt. Om man har en kamera i hallen och en besökare beter sig normalt.

Är det utan kläder i sovrummet åker man dit. Då blir det kränkande om tjejen inte är med på det.
Citera
2024-09-09, 13:19
Medlem
Citat:

Varför inte då, det är varken konstigt eller ovanligt att ha bevakningskameror i hemmet. Fullt lagligt.
Citera
2024-09-09, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Så länge kläderna är på är det säkert lugnt. Om man har en kamera i hallen och en besökare beter sig normalt.

Är det utan kläder i sovrummet åker man dit. Då blir det kränkande om tjejen inte är med på det.

Nej om du klär av dig framför en bevakningskamera så är det inte kameraägarens problem.
Citera
2024-09-09, 14:04
Medlem
Reiwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedningen1
Han förstörde hennes äktenskap helt i onödan.

Det var hon som förstörde det när hon valde att vara otrogen.

Citat:
Ursprungligen postat av Hedningen1
Dock borde det enligt mig definitivt vara straffbart att tvinga någon att delta i en porrfilm mot deras vilja.

Så länge lagstiftningen ser ut som den gör med samtyckeslagen, där män kan bli dömda för våldtäkt utan någon bevisning, så måste det vara lagligt att filma och skydda sig själv då det är enda sättet att vara säker.
Citera
2024-09-09, 14:39
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa

Så länge lagstiftningen ser ut som den gör med samtyckeslagen, där män kan bli dömda för våldtäkt utan någon bevisning, så måste det vara lagligt att filma och skydda sig själv då det är enda sättet att vara säker.

Då får du väl verka för att det ska vara lagligt att smygfilma brudar man har sex med. Det är nämligen olagligt. Det kan vara svårt att få gehör hos något politiskt parti.
Citera
2024-09-09, 14:55
Medlem
Citat:
Då får du väl verka för att det ska vara lagligt att smygfilma brudar man har sex med. Det är nämligen olagligt. Det kan vara svårt att få gehör hos något politiskt parti.

Eller så skiter man i det och gör det som skapar högst säkerhet för sig själv, vilket är mest rationellt. Det är dessutom fel att säga att det kategoriskt är olagligt, det beror på omständighterna. Det är t.ex. som jag skrivit inte olagligt att rigga upp övervakniningskameror i sitt hem i syfte att filma inbrottstjuvar. Att sedan mer kan komma med utan avsikt gör det inte till ett brott.
Citera
2024-09-09, 15:03
Medlem
Reiwas avatar
Citat:

Du verkar inte särskilt intelligent. Kontentan är förstås att smygfilmning av samlag har blivit vanligt, och kommer bli ännu vanligare, oavsett om filmningen är laglig eller inte, då ingen rättssäkerhet existerar för män längre.

Vill man alltså bli av med fenomenet att allt fler män smygfilmar sina samlag så bör man ta bort samtyckeslagen och införa rättssäkerhet igen.
Citera
2024-09-09, 15:09
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Eller så skiter man i det och gör det som skapar högst säkerhet för sig själv, vilket är mest rationellt. Det är dessutom fel att säga att det kategoriskt är olagligt, det beror på omständighterna. Det är t.ex. som jag skrivit inte olagligt att rigga upp övervakniningskameror i sitt hem i syfte att filma inbrottstjuvar. Att sedan mer kan komma med utan avsikt gör det inte till ett brott.

Lycka till med att övertyga en domstol om att du "råkade" filma sexet. Nu lämnar jag detta incelforum.
Citera
2024-09-09, 15:13
Medlem
Fup angående kontaktförbud

https://gofile.io/d/AlvABH

.
Citera
2024-09-09, 15:32
Medlem
Citat:
Lycka till med att övertyga en domstol om att du "råkade" filma sexet. Nu lämnar jag detta incelforum.

Övervakningskameror i hemmet som var riggat sedan länge, inget konstigt alls och inte olagligt.
Och även om domstolen inte köper det så är det ändå bättre med böter för det än med fängelse pga falska beskyllningar om våldtäkt. Enkelt val.
Citera
2024-09-09, 17:12
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Fup angående kontaktförbud

https://gofile.io/d/AlvABH

.

Verkar vara en påstridig kvinna. Mindre kul ha en sådan efter sig. Med frukostkassar och annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in