Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-09, 16:19
  #853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Jag skulle säga att det började på allvar under Bildt/Westerberg.

Sedan bromsades det upp något under Ingvar C.

Innan det återigen tog fart och utvecklades till en katastrof under Göran P.

Som sedan blev irreversibel under Reinfeldt. Där Bildt också var med på ett hörn.

Både Bildt och Persson bär stor skuld för nuvarande läge. Vem som är mest skyldig må vara oviktigt nu, men jag skulle ändå säga att det är Bildt. Hans dröm var att göra Sverige till en satellitstat till USA. Han lyckades. Men framför allt för att det var han som gav Bengt Westerberg fria händer och rev upp Luciabeslutet.

Exakt, bra sammanfattat.

Det spelade ingen roll för fortsatta nedmonteringen av Sverige om moderat, folkpartist eller socialdemokrat röstades fram till makten (Westerberg hade Bildt i sin hand) ända sedan 90-talet. Men det var Palme som under 70-talet förberedde Sverige som "mångkulturellt".

Hur i hela friden skulle stora dela av svenska folket förhålla sig i valen 1990-2022?. Var man än vände sig möttes man av ett Sverige behärskat av MSM:s "ideologi", som i sina djupa underströmmar lamslog och äskade självtvivel i svenska folket som kanske ja individuellt inhumant och rasistiskt.

Det är motbjudande att se en sån som Bildt totalt utan självkritik tillåts "briljera" i media idag.
Men så är det, så blir det, i ett Sverige där MSM är sammanväxt med Makten i Riksdagshuset, eller snarare tvärtom.

Säga vad man vill om arbetare-vännen Göran Persson och det gör man, men han är dock bondslug nog att hålla sig i medieskuggan som miljonärs-Bankir efter sitt vanstyre av Sverige i 8 år, då intaget av kommande sosseväljare tog fart, för annars hade inte fortsatt Makt för den bondsluge varit möjlig, vilket Mupparna hade sett till.
__________________
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2024-09-09 kl. 16:39.
Citera
2024-09-09, 19:02
  #854
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVBIE
Aha, så dagen efter att Ryssland bombat en utbildningslokal för drönar-operatörer i Poltava så lämnar både Sveriges och Ukrainas utrikesministrar samfällt in sina avskedsansökningar, men att dessa tre händelser inträffar med den tajmingen är bara en ren slump?
Okej

Kan garantera dig, det du nämner är absolut inga tillfälligheter!
Vi får väl se framöver om det kommer fram detaljer som reder ut sambanden?
Citera
2024-09-09, 23:10
  #855
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeerDoe
Öhh Palme?
Tog bort tjänstemannaansvar samt gjorde om straff till vård där vi nu är idag att inga brottslingar får några ordentliga straff egentligen.

Han införde mångkulturen också.
Citera
2024-09-10, 06:05
  #856
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Flashade just till i Omni-appen.

Vadan detta?

”Utrikesminister Tobias Billström (M) avgår när riksdagen öppnar på tisdag och avslutar sin politiska karriär, skriver han i ett inlägg på X.
”Vad jag ska göra framåt är fortfarande öppet. Men jag är bara 50 år och ser fram emot att bidra och arbeta hårt i andra sammanhang där mitt engagemang kommer till sin rätt.””

Edit: https://omni.se/a/o3k95K

En politiker ska vara felfri å inte mänsklig, å råkar man vara just mänsklig å ha fel å brister som människor har, då ska man avgå. Då ska man inte vara politiker. Perfektion tack. Han gjorde helt rätt som avgår, fler borde göra det.
__________________
Senast redigerad av Onan-eraren 2024-09-10 kl. 06:13.
Citera
2024-09-10, 17:21
  #857
Medlem
Finns det någon tråd om de nya tillträdda ministrrarna?
Citera
2024-09-10, 22:37
  #858
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Flashade just till i Omni-appen.

Vadan detta?

”Utrikesminister Tobias Billström (M) avgår när riksdagen öppnar på tisdag och avslutar sin politiska karriär, skriver han i ett inlägg på X.
”Vad jag ska göra framåt är fortfarande öppet. Men jag är bara 50 år och ser fram emot att bidra och arbeta hårt i andra sammanhang där mitt engagemang kommer till sin rätt.””

Edit: https://omni.se/a/o3k95K
Han vägrade att lämna ut PKK.are.
Erdogan hade fått tillräckligt många tyckte han och han hade ju inte tänkt sig att behöva slava åt en diktator i sitt liv som utrikesminister.
Kristersson uppskattade inte detta utan ville bli ännu mer kompis med Erdogan då han uppskattar hans ledarstil.
Därför fick Billström gå.
Citera
2024-09-11, 15:08
  #859
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeerDoe
Öhh Palme?
Tog bort tjänstemannaansvar samt gjorde om straff till vård där vi nu är idag att inga brottslingar får några ordentliga straff egentligen.

Jag håller med om att korruptionen på allvar tog fart med Bildt och Persson vid rodret.
Men förfallet började redan under Palme.
Förfallet började med mordet på Olof Palme.

Finns det tecken på att Billströms avgång har ett samband med ryska raketanfallet mot Poltava?
Citera
2024-09-11, 20:10
  #860
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Förfallet började med mordet på Olof Palme.

Finns det tecken på att Billströms avgång har ett samband med ryska raketanfallet mot Poltava?

Har vi en råsosse här eller?

Nej, förfallet började med Palmes drömmande styre. Detta skapade veka män och kvinnor i styren. Veka lagar och vel struktur som blev attackerade av charlataner.

Angående din fråga om Poltava så har jag varken en aning eller gissning kring det.
Men skulle inte vara förvånad om det fanns svenskar där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in