Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-13, 04:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Men vad är det du inte fattar med att bedömningen av det som sägs i videon är helt avhängigt formatet? Den påstår bara saker, out of the blue, utan att understödja någonting med hänvisningar till den faktiska världen utanför videoskaparens fantasi, och någon form av argumentation.

Videon gör bara en rad lösa påståenden.
Mitt svar är att videons påståenden har fel.

Tycker du att det svaret suger, att jag borde gå in mer på detalj och liksom säga varför den har fel? I så fall börjar du nog närma dig en förståelse av det jag kritiserar med videon. Jag tycker att videon borde ha motiverat varför den har rätt till att börja med. När det kommer till kritan kan det som har lagts fram utan goda argument eller bevis lika lätt avfärdas utan sådana.

Videon är fail, fel och bajs, och den är inte värd att diskutera.

Du fortsätter att skriva en massa ord men säger trots det absolut ingenting som bemöter det som sägs i videon. Helt värdelösa inlägg tomma på konkret innehåll.
Citera
2024-09-13, 05:06
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du fortsätter att skriva en massa ord men säger trots det absolut ingenting som bemöter det som sägs i videon. Helt värdelösa inlägg tomma på konkret innehåll.

Prova att läsa det jag skiver så kanske det klarnar. Jag säger att det som sägs i videon är felaktigt. Det finns inte något mer att diskutera med den.
Citera
2024-09-13, 12:12
Avstängd
Citat:
Prova att läsa det jag skiver så kanske det klarnar.

Det finns inget av värde att läsa utan det är bara en massa känslostyrt kärringpladder. Jag antar att du är ett fan av någon av YT-kreatörerna som nämns i videon och började gråta när din favorit-shill blev kritiserad.

Citat:
Jag säger att det som sägs i videon är felaktigt. Det finns inte något mer att diskutera med den.

Ett helt tomt påstående tills dess att du visar hur och vad som skulle vara fel.
Citera
2024-09-20, 19:02
Medlem
Elementarts avatar
Nu sägs det att Concord ska ha kostat närmare 400 miljoner dollar: https://x.com/longislandviper/status...57796137030141
Citera
2024-09-21, 04:23
Medlem
Inte förvånande. Därför man typ kör mest obskyra spel idag och annat när det inte gäller mainstream-retro. Finns så mycket där ute så behövs egentligen inte så mycket moderna spel, vi har ju sett att de flesta blir förstörda av politiskt aktivism, dessutom de flesta roliga sakerna sker inte i mainstream utan av folk som delar ett intresse.
Citera
2024-09-23, 09:55
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neomunaa
Följer nya spelsläpp nästan dagligen. Kolla upp Sweet Baby Inc. De fungerar åt som konsulenter åt andra företag för att främja
Det har vart rätt mycket snack senaste tiden där väldigt stora grupper av gamers bojkottar allt som Sweet Baby Inc har arbetat med för de menar att det är påtvingat och förstör bra spel mer eller mindre. De gillar inte att få woke i sina fantasispel.

https://en.wikipedia.org/wiki/Suicid...Justice_League
Det här spelet krashade helt med pga påtvingat woke. Jokern är osäker och neurodivergent, Mr Freeze är istället Miss Freeze och ser ut som en butchflata... förlåt, lesbisk tjej menar jag såklart för hon kommer från nått annat multiverse och då passade SBI på att ändra han till en hon. Se citat 78, sök på "woke"

https://en.wikipedia.org/wiki/Flintl..._Siege_of_Dawn
Enligt utvecklare som inte velat gå ut med namn så var Flintlock ett bättre spel innan SBI gick in och ändrade allting, från att du kunde skapa din egen karaktär till en svart kvinna med apache yxa, och med märkliga ändringar i storyn tydligen.

Microsoft sparkade också nyligen hela sitt DEI team för de den ekonomiska skadan börjar bli svår att försvara bara för att ha rätt åsikter.

Själv spelar jag Destiny 2 och på senare tid har folk blivit lite sårade över att typ varenda kärlekspar i spelet är homo, och att man ens tar upp det. Jag har ingen egentlig åsikt mer än att det börjar bli krystat och börjat göra att leveringen av storyn i spelet blivit sämre med konstig fokus på sociala intersektionella trender istället, det passar inte att blanda politik i fantasispel om det inte görs snyggt helt enkelt.. kolla upp björnsexet i baldurs gate 3, ok han är druid o shapeshiftar till en björn om du romantiserar honom så det passar in på ett kul men väldigt absurt sätt vilket är perfekt för ett high fantasy spel som baldurs gate/DnD. Soldier 76 i Overwatch är också bög, men det är inte en del av hans karaktär utan är ju en del utav hans privatliv så ingen bryr sig, Det är bättre att göra så.

Det är inte taget ur sanden att woke har lett till bojkott och miljoner i förlust.

Jag kan förstå tanken i att spelen idag ska kunna rikta sig till alla, oavsett sexuell läggning, hur man definierar sig som kön och ras.

Jag själv har svårt att spela spel där main-char är kvinna, för jag kan inte leva mig in i spelet då.
Har alltid reagerat lite på män som väljer kvinnliga karaktärer om det inte vore för att just den karaktären har en speciell förmåga man har nytta av. Det känns lite desperat om man väljer en kvinnlig char bara för att man vill ha nåt sexigt att kolla på när man spelar.

Jag själv är vit och hetero och skulle aldrig välja att spela som gay om valmöjligheten fanns. Det är sällan jag väljer att vara en svart char för jag är den typen av spelare som vill känna någon form av samhörighet med den char jag skapar.

GTA-serien älskar jag och där har jag inga problem alls att spela som svart. Det beror nog på att mitt favoritspel i serien är San Andreas och sedan dess har jag alltid valt att vara svart om möjligheten funnits. För mig är GTA att vara svart "in the hood" och även om jag gillat de senare spelen också, så blev jag lite besviken på att de började kasta in så många vita karaktärer. Drömmen är fortfarande att de släpper ett helt nytt GTA där vi får återkomma till CJ och livet i gettot.

Jag kan tycka tanken är trevlig i att det ska finnas karaktärer som passar alla. På samma sätt som jag aldrig skulle välja en homosexuell svart karaktär, så kan jag ju förstå hur det kan kännas för en svart homosexuell att endast ha en muskulös vit alfa att spela som.

Kanske framtidens storydrivna spel blir mer djupa, så att det finns en story för alla, beroende på vilken karaktär man än väljer.
Citera
2024-09-23, 10:11
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag kan förstå tanken i att spelen idag ska kunna rikta sig till alla, oavsett sexuell läggning, hur man definierar sig som kön och ras.

Jag själv har svårt att spela spel där main-char är kvinna, för jag kan inte leva mig in i spelet då.
Har alltid reagerat lite på män som väljer kvinnliga karaktärer om det inte vore för att just den karaktären har en speciell förmåga man har nytta av. Det känns lite desperat om man väljer en kvinnlig char bara för att man vill ha nåt sexigt att kolla på när man spelar.

Jag själv är vit och hetero och skulle aldrig välja att spela som gay om valmöjligheten fanns. Det är sällan jag väljer att vara en svart char för jag är den typen av spelare som vill känna någon form av samhörighet med den char jag skapar.

GTA-serien älskar jag och där har jag inga problem alls att spela som svart. Det beror nog på att mitt favoritspel i serien är San Andreas och sedan dess har jag alltid valt att vara svart om möjligheten funnits. För mig är GTA att vara svart "in the hood" och även om jag gillat de senare spelen också, så blev jag lite besviken på att de började kasta in så många vita karaktärer. Drömmen är fortfarande att de släpper ett helt nytt GTA där vi får återkomma till CJ och livet i gettot.

Jag kan tycka tanken är trevlig i att det ska finnas karaktärer som passar alla. På samma sätt som jag aldrig skulle välja en homosexuell svart karaktär, så kan jag ju förstå hur det kan kännas för en svart homosexuell att endast ha en muskulös vit alfa att spela som.

Kanske framtidens storydrivna spel blir mer djupa, så att det finns en story för alla, beroende på vilken karaktär man än väljer.

Grejen är väll att det finns fler spel med neger bögar i än det finns neger bögar som gillar att spela spel. Där av resultatet av att dessa spel går det åt helvete för. De försöker sälja spel till en grupp spelare som inte finns. Och samtidigt stöter de bort dom som spelar spel.
Citera
2024-09-23, 10:16
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Grejen är väll att det finns fler spel med neger bögar i än det finns neger bögar som gillar att spela spel. Där av resultatet av att dessa spel går det åt helvete för. De försöker sälja spel till en grupp spelare som inte finns. Och samtidigt stöter de bort dom som spelar spel.

Ja, om inte spelet drivs av en story som exempelvis homosexuell så är det galet att bli tvingad till att vara homosexuell.
Citera
2024-10-29, 20:18
Medlem
Elementarts avatar
On October 29, Sony announced the closure of Firewalk Studios and the permanent halting of the game's development.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in