Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-10, 15:22
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Stämmer inte. Fortfarande kan man få uppehållstillstånd om man har särskilt ömmande omständigheter och innan var det bara ömmande omständigheter. Dvs typ utvecklingsstörd bror man plockade hit och man blev assistent åt. Skapade bolag. Sen krävde man att brodern skulle ha assistenter som bara talade en viss berberdialekt eller annat påhittat skit och plockade hit halva släkten med arbetstillstånd för de talade denna dialekt på pappret. Detta gör man fortfarande i Sverige. Det är ju en av anledningarna till att man kommer att förbjuda vissa yrken. För att invandrarna så grovt förstört och utnyttjat det.

Naturligtvis också uppehållstillstånd åt mannen mor då hela släkten flyttat hit och hon är ensam kvar. Sista länken mm och hon är demen. Osv.

Sen gifter sig någon annan i släkten med nästa drägg så fort hen fått put och skiten fortsätter. Fattar DU hur klaner och drägg kommit hit?

Det var många många många år sedan man kunde göra så. Idag krävs det att man har bott med varandra och har ett särskilt beroendeförhållande för att få UAT på särskilt ömmande omständigheter. Det är i princip ALLTID avslag. Jag har arbetat med dessa ärenden, så jag vet.
Citera
2024-09-11, 11:17
  #206
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helahavetstormar1
Det var många många många år sedan man kunde göra så. Idag krävs det att man har bott med varandra och har ett särskilt beroendeförhållande för att få UAT på särskilt ömmande omständigheter. Det är i princip ALLTID avslag. Jag har arbetat med dessa ärenden, så jag vet.


Som sagt finns många Öppningar.

En sak som du inte tänker på är att mannens släkt kanske inte visste hur svårt eller enkelt det var. Men de betalade. Resultatet ser vi nu. När kanske inte hela hans släkt får komma som de trodde de skulle få.

Det är inte säkert CH egen släkt har koll på alla lagar och regler.

Detta är alltså fortfarande ett arrangemangsäktenskap för pengar. Svenska skattebetalare får betala allt.
Citera
2024-09-11, 13:03
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helahavetstormar1
Det var många många många år sedan man kunde göra så. Idag krävs det att man har bott med varandra och har ett särskilt beroendeförhållande för att få UAT på särskilt ömmande omständigheter. Det är i princip ALLTID avslag. Jag har arbetat med dessa ärenden, så jag vet.

De gifte sig väl 2012 eller 2013. Då kunde man väl importera vilken idiot som helst och starta assistansbolag.
Citera
2024-09-12, 08:29
  #208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
De gifte sig väl 2012 eller 2013. Då kunde man väl importera vilken idiot som helst och starta assistansbolag.

Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Som sagt finns många Öppningar.

En sak som du inte tänker på är att mannens släkt kanske inte visste hur svårt eller enkelt det var. Men de betalade. Resultatet ser vi nu. När kanske inte hela hans släkt får komma som de trodde de skulle få.

Det är inte säkert CH egen släkt har koll på alla lagar och regler.

Detta är alltså fortfarande ett arrangemangsäktenskap för pengar. Svenska skattebetalare får betala allt.

Nu antar ni bara massa saker. Har ni belägg på att hon importerat halva hans släkt? Förstår inte ens hur det är relevant i det här ämnet. Ni försöker få det att bli relevant men det saknas fakta.
Citera
2024-09-12, 09:10
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helahavetstormar1
Nu antar ni bara massa saker. Har ni belägg på att hon importerat halva hans släkt? Förstår inte ens hur det är relevant i det här ämnet. Ni försöker få det att bli relevant men det saknas fakta.

Jag pratade i allmänhet. Att massa idioter importerade halva släkten.

Men för att återgå till frågan har hon själv sagt att det var ett halvarrangerat äktenskap av mamman. De skickade ner henne för att hon skulle träffa Benjamin och hon stannade i ett år, mamman hade pratat med hans pappa innan etc. Var nog helt otänkbart att hon skulle gifta sig med en icke muslim. Eller en icke godkänd. Hon har också sagt att hon utstått fysisk misshandel under uppväxten från mamman och har ingen kontakt med mamman idag och dålig kontakt med familjen.


Jag tycker hon är ond som försvarar sin kultur när den innefattar homofobi, kvinnoförtryck, misshandel och arrangerade äktenskap. Tar man inte avstånd från det är man vidrig.
Citera
2024-09-12, 10:46
  #210
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helahavetstormar1
Nu antar ni bara massa saker. Har ni belägg på att hon importerat halva hans släkt? Förstår inte ens hur det är relevant i det här ämnet. Ni försöker få det att bli relevant men det saknas fakta.

Fakta är att giftermålet endast skedde på grund av ekonomiska incitament.

CH, Brudens familj vill tjäna pengar genom att sälja dottern till giftermål.

De som köpte giftermålet vill ha möjlighet att leva av svenska bidrag och förmåner. Så enkelt är det.
Citera
2024-09-13, 02:03
  #211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlapBass
Att klä sig som hon gör främjar en kultur som förtrycker kvinnor, det är sanningen. Sen tycker jag hon verkar härlig som person i övrigt. Inte ens i Turkiet döljer alla kvinnor sig, många är emot det. Många av de som klär sig så följer Sharia, eller åtminstone delar av Sharia och i mer troende länder så som Iran & Egypten sexualiseras små flickor och tvingas dölja sig som Camilla. Hon normaliserar den toxiska delen av Islam som många i länder som t.ex. Turkiet är emot.
Måste bara flika in här och säga att Iranier om några har slagits mot islam nåt fruktansvärt och väldigt många kvinnor dessutom. Förstår inte alls vad du snackar om när du tar just Iran som exempel.
Citera
2024-09-13, 02:15
  #212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Måste bara flika in här och säga att Iranier om några har slagits mot islam nåt fruktansvärt och väldigt många kvinnor dessutom. Förstår inte alls vad du snackar om när du tar just Iran som exempel.

Oj, vad de har slagits mot islam genom att fly som råttor till västvärlden. Och sedan att som CH ha mage att sprätta runt här i Sverige med muslimskt huckle på huvudet.
Citera
2024-09-13, 03:07
  #213
Medlem
SlapBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Måste bara flika in här och säga att Iranier om några har slagits mot islam nåt fruktansvärt och väldigt många kvinnor dessutom. Förstår inte alls vad du snackar om när du tar just Iran som exempel.

Det är sant, men efter islamiska revolutionen i Iran så har kvinnors rättigheter blivit progressivt mer inskränkta då det exempelvis är lag på hijab i Iran idag. Inget ont mot det Iranska folket. Det har en otroligt rik kultur. Menar bara på dagsläget där jämfört med dagsläget i t.ex. Turkiet där stat & religion är mer separerade.
Citera
2024-09-13, 03:08
  #214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlapBass
Det är sant, men efter islamiska revolutionen i Iran så har kvinnors rättigheter blivit progressivt mer inskränkta då det exempelvis är lag på hijab i Iran idag. Inget ont mot det Iranska folket. Det har en otroligt rik kultur. Menar bara på dagsläget där jämfört med dagsläget i t.ex. Turkiet där stat & religion är mer separerade.
Ok, då är jag med.
Absolut, det är vidrigt hur det har blivit där igen nu.
Citera
2024-09-13, 03:55
  #215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadere
Hmm är du säker på det? Hon har inget körkort så hur skulle hon kunna fly till "sin bil"
https://lawline.se/answers/kan-man-k...att-ha-korkort

Behövs inget kort för att ha en bil.
Definitivt inte om den bara används att söka skydd i
Citera
2024-09-13, 20:59
  #216
Medlem
Hur kan någon slå Camilla som verkar så snäll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in