• 1
  • 2
2024-09-24, 07:20
Medlem
ja busken är mitt utryck för alla som befinner sig i verkligheten och har erfarenhet av något som berör ämnet anpassningsbyggarna. Det kommer säkert mera i ämnet om vi väntar.
Citera
2024-10-04, 20:23
Medlem
Hej vänner, nja, visst kan "busken" låta kånstigt men jag tror alla förstår. Jag viil uppmana att alla som vet något om detta skojföretag att höra av sig. Bra om alla alla i "buskenn" kan komma fram. Härligt med opinionsbilnding som kommer från verkligheten.
Citera
2024-11-02, 16:51
Medlem
Dags att rapportera att inlägget av nicke visade sig vara ganska mitt i prick. Jag fick ett mail idag där en av läsarna berättar att Anpassningsbyggarna har gått i KONKURS. Nickes varningar för företaget visar sig stämma på pricken. Min vilda gissning är att konkursen är ett sätt att städa och komma tillbaks i Västerås med bostadsanpassning. Hör upp nu alla i Västeråss, kommunen och andra PASSA er noga för Think Pink mannen är i farten. Min brevskrivare skrev också att det finns ett bolag i Stockholm som ägs av denns suspekte man med samma namn, Anpassningsbyggarna. Dags för Stockholmarana att se upp. Kom inte och säg att jag inte varnade er.
Citera
2024-11-06, 18:19
Medlem
Vad har think pink med detta att göra?
Citera
2024-11-06, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigDonk
Dags att rapportera att inlägget av nicke visade sig vara ganska mitt i prick. Jag fick ett mail idag där en av läsarna berättar att Anpassningsbyggarna har gått i KONKURS. Nickes varningar för företaget visar sig stämma på pricken. Min vilda gissning är att konkursen är ett sätt att städa och komma tillbaks i Västerås med bostadsanpassning. Hör upp nu alla i Västeråss, kommunen och andra PASSA er noga för Think Pink mannen är i farten. Min brevskrivare skrev också att det finns ett bolag i Stockholm som ägs av denns suspekte man med samma namn, Anpassningsbyggarna. Dags för Stockholmarana att se upp. Kom inte och säg att jag inte varnade er.

Det står en Henrik som ansvarig i Stockholm.
Citera
2024-12-30, 03:55
Medlem
jag hade nästan glömt inläggen om Anpassningsbyggarna och bostadsanpassning, men före jul fick jag ett mail av en "WP" som inte vill skriva på flaschen själv, även om jag bad att han skulle göra det. Men jag fick citera brevet, vilket jag nu gör. Och du WP skriv gärna mera i den hår fb-tråden, du är ju medlem.

"Hej donken, jag har följt din information om Anpassningsbyggarna. Nu ska du få veta mera. Anpassningsbyggarna köpte MWM Bygg & Bostadsanpassning och det bolaget ägdes av Moveum som är tillverkare av produkter för bostadsanpassning. Givetvis syntes inte detta officiellt men jag tror att alla i branschen visste hur det låg till. Moveum säljer sitt eget bolag ytterligare en gång för att ingen ska misstänka att det är dem som ligger bakom allt. Moveum köper in sig i bolag som utför anpassning. Varför det? Enkelt. När de äger dessa bolag så kan de kontrollera marknaden och priserna. Riktigt fult är det. Jag skulle sätta allt på kortet att Moveum äger Anpassningsbyggarna Stockholm på något sätt. De äger även Bra Anpassning som finns i Stockholm. Observera att denna information inte finns i officiella kanaler men vi som har kontakter vet att det är så. Moveum ägs till 100 procent av ett riskkapitalbolag som heter Standardbolagen så nog finns det resurser att spela fulspel och lura skattebetalarna. VD för Moveum heter Stefan Andersson och han är gammal polare med VD och ägare av Anpassningsbyggarna som heter Tomas Berg. Tomas Berg en mycket ful fisk som spelar med en annan ful fisk. Upplägget är alltså att trixa med hela kedjan och sätta priserna i marknaden ur spel”

Här kommer nu mina enkla analyser av det som ”WP” skriver. Det är fullt av mygel och korruption i bostadsanpassning, inte minst i Anpassningsbyggarna, men nu ser vi även inbladning av de stora fiskarna.

WP, ta och dela med dig av mera. För du verkar kunna saker. Skriv direkt.

Finns det fler som vet saker. Berätta vad ni vet. Det är mygel lång väg.
Citera
2025-01-03, 19:22
Medlem
PBLs avatar
Det vore ju lämpligt om du kollade upp hur kommuner agerar för att bevilja bidragen till bostadsanpassning innan du skapar en smörjtråd på fb.

Kommuner begär in offerter från två eller fler entreprenörer, det lägsta inkomna budet utgör grunden för bidraget privatpersonen, din mamma, beviljas som bidrag av kommunen. Sen kan din mamma välja att anlita företaget i fråga eller betala mellanskillnaden om man vill ha någon annan som utgör åtgärden.

Har inte jobbat med detta själv men där jag jobbade tidigare var trädet två gamla snickare som man ofta kunde höra hånskratta när saltade offerter kom in. Så oftast finns det bra kontroller.

Vart du får in att företaget du nämner skulle kunna driva verksamheter som "sätter markanden ur spel" är inte bara överdrivet utan även lila illa rimmande på verkligheten som din stavning.

Bostadsanpassning är:
1) jävligt osexigt
2) oftast mindre anpassningar
3) krävande kunder
4) stora risktagande för den som vill göra det

Du låter mer som någon som är missnöjd med att anpassningen inte blev så snygg som du hoppats eller att snickarna inte tog till sig av dina råd vid besöket.
Citera
2025-01-12, 15:18
Medlem
Alla är välkomna i debatten om bostadsanpssning. Även du PBL och du verkar ibland veta saker men i samma stund verkar du gissa eller rent av ta parti för skojaren på bolaget anpassningsbyggarna. Kan det vara så att ni är kompisar? Nåja även det är ju tillåtet. Men jag väntar på fler inlägg som kommer från andra parter för när jag snokar runt får jag veta en massa men ingen riktigt våga skriva det i tråden. Men träd fram ni som vet saker. Ni berättar ju för mig i andra sammanhang och i mail. Kom igen skriv om bluffen som pågår i denna lilla damm av skojare och bluffmakare. Inlägg från Hejsan mina vänner verkar också skumt vänliga och riskerar nog att vara frun eller någon annan nära till skojaren Tomas Berg. Men även det är ju tillåtet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in