• 4
  • 5
2024-09-08, 16:10
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leoszz
Hej!

Jag började i år göra videos på instagram och kommit upp i drygt 400 000 följare.

Når mellan 10-30 miljoner konton i månaden. Har 400 videos uppe och varje video får höga tittarsiffror, även flertalet som blir virala med siffror så höga som 65M visningar. Har kändisar som Jennifer Aniston och andra som lyckats någorlunda som återkommer till mina videos.

Jag blev förvånad när jag fick erbjudandet då jag tar andra källors klipp och redigerar ihop till en ny video med lite storytelling på det.
Är alltså ingen influencer som uppfinner hjulet på nytt varje klipp.

Nu är jag livrädd för att bli lurad. Och totalt okunnig vad gäller att göra en säker försäljning. Har någon erfarenhet om detta?

Sedan, om nån från USA köper mitt konto, kommer de få tillgång till monetization som erbjuds där? T.ex. Betalt per 1000 views och dylikt. Den funktionen finns enbart för kreatörer i staterna.
Med så många visningar borde du dra ihop 150.000 i månaden? Hur kan du ens inte reflektera över det låga budet! Rimligen 10 miljoner kronor.
Citera
2024-09-08, 17:26
Medlem
Stormcatchers avatar
Varför skall du sälja om det går så bra? Ditt pris är 15 miljoner och så får du se om de återkommer.
Citera
2024-09-08, 20:13
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aafan
Du underskattar potentialen hos sponsorer som mobilspel och liknande. Det viktiga här är inte nödvändigtvis kvaliteten på TS material, utan att TS konto är en del av algoritmen som pushas ut till de hjärndöda massorna. Visst, TS kanske inte får samma möjligheter som en traditionell influencer med originellt innehåll, men det är långt ifrån hopplöst.

Det intressanta är väl vad »de hjärndöda massorna« gör när detta trycks ut till dem. Hur kan man se att det verkligen leder till något ekonomiskt som går att mäta, inte bara uppskattat att det borde ge en viss effekt?
Citera
2024-09-08, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormcatcher
Varför skall du sälja om det går så bra? Ditt pris är 15 miljoner och så får du se om de återkommer.

Kombination. Fått en bebis och har en sen innan. Jobbar och har fortfarande passionen men inte på samma nivå.

Kommer jag hem från jobbet och ska spendera de två timmar jag har med barnen innan de somnar på att redigera och posta, så känns det riktigt dåligt i hjärtat.
Orkar emellanåt göra efter nattning.

Jag vet inte om ni trollar när ni slänger fram miljonbelopp, men liknande konto kan köpas för mellan $3-6K på vissa såna sidor. Hade jag köpt därifrån? Aldrig. Svårt att lita på sånt. Hade jag någonsin köpt ett Instagramkonto? Aldrig. Känns som risken är stor att bli lurad. Varför sälja ett konto som går bra blir logiken..

Men nu står jag här med 2 konton som går bra. Kommit överens om att jag ska samarbeta med en agent som når ut till olika företag i USA. Jag skapar videos och vi delar på vinsten. Detta är väl rimligt? Jag ger absolut inte ut tillgång till kontot, men han har fått print screen på insights för ett media kit.

Kvar står jag med konto på 43K följare. Räckvidd denna månad 28M men har haft tur med 2 virala klipp. Klippen ligger annars på runt 30K visningar i snitt. En och annan blir viral med 1M +.
Inga anmärkningar och jag har möjlighet att monetizate med subscribtions.

Undrar vad detta kan vara värt?
Citera
2024-09-09, 21:58
TS: Se till att komma upp i 50 inlägg så man kan PM:a dig. Har en del råd.
Citera
2024-09-09, 22:00
Citat:
Ursprungligen postat av Leoszz
Kombination. Fått en bebis och har en sen innan. Jobbar och har fortfarande passionen men inte på samma nivå.

Kommer jag hem från jobbet och ska spendera de två timmar jag har med barnen innan de somnar på att redigera och posta, så känns det riktigt dåligt i hjärtat.
Orkar emellanåt göra efter nattning.

Jag vet inte om ni trollar när ni slänger fram miljonbelopp, men liknande konto kan köpas för mellan $3-6K på vissa såna sidor. Hade jag köpt därifrån? Aldrig. Svårt att lita på sånt. Hade jag någonsin köpt ett Instagramkonto? Aldrig. Känns som risken är stor att bli lurad. Varför sälja ett konto som går bra blir logiken..

Men nu står jag här med 2 konton som går bra. Kommit överens om att jag ska samarbeta med en agent som når ut till olika företag i USA. Jag skapar videos och vi delar på vinsten. Detta är väl rimligt? Jag ger absolut inte ut tillgång till kontot, men han har fått print screen på insights för ett media kit.

Kvar står jag med konto på 43K följare. Räckvidd denna månad 28M men har haft tur med 2 virala klipp. Klippen ligger annars på runt 30K visningar i snitt. En och annan blir viral med 1M +.
Inga anmärkningar och jag har möjlighet att monetizate med subscribtions.

Undrar vad detta kan vara värt?

TS, se mitt inlägg ovan. Kom upp i 50 inlägg
Citera
2024-09-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datorhora
TS: Se till att komma upp i 50 inlägg så man kan PM:a dig. Har en del råd.

För din skull skrev jag inlägg så jag är uppe i 50 nu!!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in