Citat:
Ursprungligen postat av
nicobar
Beklager så mye , jeg roter litt med denne skuta Alberto Cocozza, feilstaver litt.
Skulle gjerne hatt tilgang til mannskapslistene ,men det er kun folk med brasiliansk statsborgerskap som har , det er nasjonalarkivet i Brasil de bruker:
https://sian.an.gov.br/sianex/Consulta/login.asp
Men nå får jeg ikke svar fra dem lenger, familien til Frode vil ikke ha noe med dem å gjøre , sier de stoler på norsk og internasjonalt Politi og ønsker ikke innblanding fra private, det er jo forståelig. Så de vil ikke undersøke noe mer, sier de gjør dette på frivillig basis og har ingen ønske om økonomisk kompensasjon
Men du kan forsøke sjøl :
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010580433601
Denne lastebilsjåføren på Bastøyferga som i slutten av august sier han hadde tatt opp Frode , virker troverdig, men det ble ikke fulgt opp av Politiet, På den annen side kunne sjåføren ha lest seg til disse opplysningene han ga, da Frode-forsvinningen var i alle aviser og på NrK
Nei, det er ikke nødvendig å beklage. Som det ble sagt på Åsted Norge, det er faktisk viktig å være klar over at det kan være skrivefeil når man driver med søk i diverse databaser. Dersom man ikke får treff, kan nettopp det være årsaken, så det er verdt å justere litt på søkeordene. Og noen ganger får man treff hvis man skriver feil, så det går begge veier. Jeg har sett at både havner og skip har blitt skrevet på litt forskjellige måter.
Når det gjelder brasilianske databaser så er det sikkert en fordel om man kan språket. Den var visstnok noen I tråden som kunne portugisisk, så da er det kanskje håp der i gården.
Angående samarbeidet med de lokale folkene i Brasil, så var det synd at familien ikke ønsket at det ble undersøkt videre, hvis folkene i Brasil virkelig var på sporet av noe som kunne lede saken videre, men jeg skjønner jo også at familien er skeptisk.
Enig med deg, angående flere vitner faktisk, så kan det virke som at de har blitt påvirket av den informasjonen som allerede er nevnt i media. Det er visst ganske typisk, uten at det trenger å være bevisst fra vitnets side.