Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-09-07, 15:52
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
vill inte ha abonnemang. wifog är reserv om jag inte kör med hallon eller annan
Nä okej, det är väl inte riktigt som gamla traditionella abonnemang eftersom man kan pausa och sedan återta om man har dåligt ställt samt blockera utlands och betalsamtal, det dras via autogiro för mig men går att välja kort också.

Hallon och Wifog är också okej om du inte har dålig mottagning i din stad då de använder samma nät som 3.
Citera
2024-09-07, 19:04
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Nä okej, det är väl inte riktigt som gamla traditionella abonnemang eftersom man kan pausa och sedan återta om man har dåligt ställt samt blockera utlands och betalsamtal, det dras via autogiro för mig men går att välja kort också.

Hallon och Wifog är också okej om du inte har dålig mottagning i din stad då de använder samma nät som 3.
jo abonnemangen är ju inte idag som dom var förr, men vill ändå ha kontantkort, känns bättre.
jag litar inte riktigt på abonnemang.
jag har en comviq prisplan just nu som räcker en månad, efter det så kanske det blir hallon.
det står inget om vad som gäller med kontantkort men med abonnemang så sparar man sin oanvända surf så länge man inte köper billigare prisplan än den man har för då försvinner den.
gäller det även för kontantkort så blir det nog bäret
Citera
2024-09-08, 01:05
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
jo abonnemangen är ju inte idag som dom var förr, men vill ändå ha kontantkort, känns bättre.
jag litar inte riktigt på abonnemang.
jag har en comviq prisplan just nu som räcker en månad, efter det så kanske det blir hallon.
det står inget om vad som gäller med kontantkort men med abonnemang så sparar man sin oanvända surf så länge man inte köper billigare prisplan än den man har för då försvinner den.
gäller det även för kontantkort så blir det nog bäret
Såg att sparandet av surf också finns hos kontantkort från Lycamobile så kan vara hos Hallon också men ändå bra att få bekräftat så kornen från bäret inte fastnar i tänderna som de brukar göra

Lycamobile har också bra pris på 85kr för 4GB men de var rätt struliga med sena sms och besvärlig registrering för några år sedan när jag testade samt saknade tjänsten MMS så kanske inte värt om de är samma nu när de har 5G https://www.lycamobile.se/sv/bundle/lyca-fast-pris/
Citera
2024-09-08, 02:54
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Såg att sparandet av surf också finns hos kontantkort från Lycamobile så kan vara hos Hallon också men ändå bra att få bekräftat så kornen från bäret inte fastnar i tänderna som de brukar göra

Lycamobile har också bra pris på 85kr för 4GB men de var rätt struliga med sena sms och besvärlig registrering för några år sedan när jag testade samt saknade tjänsten MMS så kanske inte värt om de är samma nu när de har 5G https://www.lycamobile.se/sv/bundle/lyca-fast-pris/
hos lyca kan man inte spara mer än den dubbla datan man fyllt på med från tidigare månad.
tex om man har en prisplan som har 2gb surf så kan man bara spara 4 gb sen blir det inget mer inget för mig
Citera
2024-09-09, 12:16
Medlem
elektronikfreaks avatar
Vad du kanske borde upplysa om är om du själv ringer mycket, dvs många utgående samtal? Enbart inom Sverige eller inom hela EU? Enbart utgående (och inkommande samtal inom Sverige som alltid är gratis) eller många SMS? Eller mycket internet dvs surf?

Telefoner som jag ENBART använder till inkommande samtal kör jag via Comviq STANDARD kontantkort för 100 kronor per år.
Ringer (utgående samtal) och SMS-ar väldigt lite och de få samtal jag gör gör jag med Telias "lågprisalternativ" Halebop GO kontantkort som jag tankar på en hundring någon eller några gånger per år. Det räcker i princip att jag ringer eller skickar ett SMS per år med Halebop GO så håller man SIM-kortet aktivt. Varje samtal, oavsett längd, kostar 2 kronor inom hela EU.

Har haft kontantkort sedan drygt 20 år tillbaka och det har alltid funkat perfekt. Har aldrig någonsin haft abpnnemang. Det enda abonnemang jag har är till mina datorer som jag kör via Hallon för 250 kronor i månaden för 100GB trafik. Bor på landet så fiber lär jag aldrig få utan för mig är det mobilt bredband och router som gäller för datorer och streama TVn.

Har faktiskt aldrig ringt varken Comviqs, Halebops eller Hallons support under alla mina år då det aldrig har strulat någon gång.
Citera
2024-09-09, 12:52
Medlem
Citat:
jag har tröttnat på comviq och deras kassa kundbemötande, vid sensate skiftet så fick jag inte någon friendly reminder som dom alltid messar ut där det står att det är 2 dagar kvar tills prisplanen på kontantkortet går ut.
kontaktade deras support och dom sa att dom alltid försöker skicka ut det men att det inte alltid går och att dom inte behöver göra det. jag har alltid fått det tidigare men alltså inte denna gång och då blev jag av med all min sparade surf, minuter etc och dom vägrade kompensera mig för detta. är inte första gången jag har haft problem med dom. oftast fungerar det bra men är nu sugen på ett byte efter senaste incidenten.

kollade upp "hallon" och det verkar intressant men jag ser inget om att man kan behålla sitt gamla nummer och det är ett krav från min sida.

jag kör nu med fastpris mini, 3gb surf för 95 kr, gilltigt i 30 dagar. all data som jag inte använt förs över till nästa påfyllning och även det är ett krav jag har.

vad finns?

Vill du ha bästa möjliga kundtjänst så kan det ju vara så att billiga operatörer som Comviq och Hallon inte är det bästa. Vet förvisso inte hur bra det är på Telia och 3 m.fl. heller.
Citera
2024-09-09, 13:06
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Vill du ha bästa möjliga kundtjänst så kan det ju vara så att billiga operatörer som Comviq och Hallon inte är det bästa. Vet förvisso inte hur bra det är på Telia och 3 m.fl. heller.
Jag vet inte vad alla ringer till kundtjänst/support för att få hjälp med men för mig är det viktigaste att operatörerna har maximal täckning i Sverige. Det optimala vore naturligtvis om varenda kvm av Sveriges yta hade maximal täckning men det vet vi ju alla att så inte är fallet. Själva telefonernas funktionalitet är väl inget som operatörerna har med att göra med utan de frågorna får väl riktas till säljaren/tillverkaren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in