Vad du kanske borde upplysa om är om du själv ringer mycket, dvs många utgående samtal? Enbart inom Sverige eller inom hela EU? Enbart utgående (och inkommande samtal inom Sverige som alltid är gratis) eller många SMS? Eller mycket internet dvs surf?
Telefoner som jag ENBART använder till inkommande samtal kör jag via
Comviq STANDARD kontantkort för 100 kronor per år.
Ringer (utgående samtal) och SMS-ar väldigt lite och de få samtal jag gör gör jag med Telias "lågprisalternativ"
Halebop GO kontantkort som jag tankar på en hundring någon eller några gånger per år. Det räcker i princip att jag ringer eller skickar ett SMS per år med Halebop GO så håller man SIM-kortet aktivt. Varje samtal, oavsett längd, kostar 2 kronor inom hela EU.
Har haft kontantkort sedan drygt 20 år tillbaka och det har alltid funkat perfekt. Har aldrig någonsin haft abpnnemang. Det enda abonnemang jag har är till mina datorer som jag kör via Hallon för 250 kronor i månaden för 100GB trafik. Bor på landet så fiber lär jag aldrig få utan för mig är det mobilt bredband och router som gäller för datorer och streama TVn.
Har faktiskt aldrig ringt varken Comviqs, Halebops eller Hallons support under alla mina år då det aldrig har strulat någon gång.