Citat:
Ursprungligen postat av
Ancistrus
Jag tror Admin menar att ibland när någon ser att ett inlägg de postat rapporterats blir skitsura och vill hämnas på den de tror rapporterat inlägget genom att själva rapportera massor av inlägg postade av denna som hämnd. (Nä, de vet naturligtvis inte vem som rapporterat deras inlägg, men många utgår åtminstone från att det bara måste vara deras meningsmotståndare som gjort det bara för att djälvas med dem. Vilket förvisso ibland stämmer, men oftast inte.) Och ja, tyvärr är detta ganska vanligt och tar en del onödig tid i anspråk.
Kan finnas andra anledningar till varför man misstänker nån.
Jag hade en diskussion i en viss tråd för länge sen. Någon fick för sig att skicka ett pm till mig. De ansåg att jag var off topic, och borde tänka mer på trådens ämne. Svarade på det, för jag förstod inte vad som var OT. Fick aldrig något svar.
I vilket fall som helst, det var enda gången jag kollade om något av mina inlägg hade blivit rapporterade. Mina inlägg i den tråden blev rapporterade, men inga andra. Inte ens meningsmotståndarnas inlägg. Vilket jag tyckte var konstigt, för deras inlägg borde ha varit lika off topic i sådana fall. I vilket fall som helst, rapporterna ledde aldrig till någon åtgärd för de finns kvar. Men det vore lätt att misstänka att samma person som skickade om är den som rapporterade inläggen. Personen har aldrig skrivit i den tråden. Nu kan jag ha fel om misstankar.
Men sedan dess har jag aldrig kollat om mina inlägg var rapporterade, och om jag nånsin har lagt märke till att mina inlägg har blivit raderade så har jag aldrig misstänkt att det måste ha varit nån meningsmotståndare. Det kan ha varit vem som helst, även någon som bara har läst tråden. Så det är något som jag har lärt mig.
Den som skickade pm hade aldrig skrivit i tråden ens. Om jag skulle ha blivit sur och rapporterat som hämnd? Om jag hade kunnat, om personen hade skrivit i tråden. Troligen inte. Men det hade åtminstone varit trevligt att få svar på pm om varför mina inlägg ansågs vara off topic. Jag var nyfiken bara. Reagerade inte negativt.
Förstår dock att folk resonerar annorlunda. Men det finns säkert andra som har fått liknande PM som jag har fått, och som gör att de kan misstänka folk för att ha rapporterat. Oavsett om de är meningsmotståndare eller ej. Eller så har de andra anledningar att misstänka folk. Oavsett om det stämmer eller ej.