Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-06, 16:32
Medlem
blibbottczkhentzhks avatar
Tror inte det spelar någon roll om inlägg rapporteras en eller 15 ggr
Citera
2024-10-06, 18:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blibbottczkhentzhk
Tror inte det spelar någon roll om inlägg rapporteras en eller 15 ggr

Spelar roll på vilket sätt?
Citera
2024-10-06, 18:11
Medlem
blibbottczkhentzhks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Spelar roll på vilket sätt?
Spelar ingen roll på vilket sätt. Och antalet inte heller relevant.
Citera
2024-10-06, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag tror Admin menar att ibland när någon ser att ett inlägg de postat rapporterats blir skitsura och vill hämnas på den de tror rapporterat inlägget genom att själva rapportera massor av inlägg postade av denna som hämnd. (Nä, de vet naturligtvis inte vem som rapporterat deras inlägg, men många utgår åtminstone från att det bara måste vara deras meningsmotståndare som gjort det bara för att djälvas med dem. Vilket förvisso ibland stämmer, men oftast inte.) Och ja, tyvärr är detta ganska vanligt och tar en del onödig tid i anspråk.

Kan finnas andra anledningar till varför man misstänker nån.

Jag hade en diskussion i en viss tråd för länge sen. Någon fick för sig att skicka ett pm till mig. De ansåg att jag var off topic, och borde tänka mer på trådens ämne. Svarade på det, för jag förstod inte vad som var OT. Fick aldrig något svar.

I vilket fall som helst, det var enda gången jag kollade om något av mina inlägg hade blivit rapporterade. Mina inlägg i den tråden blev rapporterade, men inga andra. Inte ens meningsmotståndarnas inlägg. Vilket jag tyckte var konstigt, för deras inlägg borde ha varit lika off topic i sådana fall. I vilket fall som helst, rapporterna ledde aldrig till någon åtgärd för de finns kvar. Men det vore lätt att misstänka att samma person som skickade om är den som rapporterade inläggen. Personen har aldrig skrivit i den tråden. Nu kan jag ha fel om misstankar.

Men sedan dess har jag aldrig kollat om mina inlägg var rapporterade, och om jag nånsin har lagt märke till att mina inlägg har blivit raderade så har jag aldrig misstänkt att det måste ha varit nån meningsmotståndare. Det kan ha varit vem som helst, även någon som bara har läst tråden. Så det är något som jag har lärt mig.

Den som skickade pm hade aldrig skrivit i tråden ens. Om jag skulle ha blivit sur och rapporterat som hämnd? Om jag hade kunnat, om personen hade skrivit i tråden. Troligen inte. Men det hade åtminstone varit trevligt att få svar på pm om varför mina inlägg ansågs vara off topic. Jag var nyfiken bara. Reagerade inte negativt.

Förstår dock att folk resonerar annorlunda. Men det finns säkert andra som har fått liknande PM som jag har fått, och som gör att de kan misstänka folk för att ha rapporterat. Oavsett om de är meningsmotståndare eller ej. Eller så har de andra anledningar att misstänka folk. Oavsett om det stämmer eller ej.
Citera
2024-10-10, 06:57
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyngSmEll
Verkar som det är borttaget, vore intressant att veta anledningen till åtgärden.

Ja verkligen. Skulle vilja säga att VI KRÄVER ETT SVAR!

Jag vet inte hur det är för andra, men sen detta implementerades har jag inte rapporterat ett enda inlägg - jo ett.
Orkar inte bry mig. Andra kan rapportera.

Gör om, gör rätt.
Citera
2024-10-10, 08:59
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyngSmEll
Verkar som det är borttaget, vore intressant att veta anledningen till åtgärden.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja verkligen. Skulle vilja säga att VI KRÄVER ETT SVAR!

Svar finns, om ni läser inläggen i tråden.
Här nedan är några exempel på inlägg som besvarar frågor som har lyfts.

(FB) Kan man inte längre se rapporterade inlägg?

Det finns fler inlägg, men tror dessa besvara er fråga rätt bra.

admin
Citera
2024-10-10, 10:55
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag vet inte hur det är för andra, men sen detta implementerades har jag inte rapporterat ett enda inlägg - jo ett.
Jag rapport-strejkade i ett par veckor, men sedan trådarna jag var i spårade ur fullständigt så var jag tvungen att börja rapportera igen.
Citera
2024-10-10, 14:14
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag rapport-strejkade i ett par veckor, men sedan trådarna jag var i spårade ur fullständigt så var jag tvungen att börja rapportera igen.
Bra. Jag hoppas du och jag och FLER kommer fortsätter rapport-strejka så får de se hur kul de tycker det är.

Det är fullt med sidochattande och personangrepp i trådarna nu. Känns som att intelligenskvoten sjunker för varje sån tråd man hamnar i.
Själv har man ju fått kraftiga varningar när man baitats av annan medlem att gå åt sidospår. Men nu verkar det vara "anything goes".
Senast redigerad av LuluBrooksie 2024-10-10 kl. 14:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in