Vet inte varför du blir så arg. Det är dumt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Charlatanery-end
Om man suktar efter att få "smaka" på den ryska kärnvapendonktrinen så självklart kan de angränsande länderna givet försöka.
Det farliga i att från Väst "skänka" dessa avancerade robotarna är väl att ingen normalbegåvad är så dum i huvudet att tro att selekteringen av mål för robotarna, logistiken kring robotarna, avfyrningspersonalen etc är någon annan än NATO-personal från Väst.
Var ditt påstående nr 1
Citat:
Ursprungligen postat av
Charlatanery-end
Jag tänker mig följande: Ukraina saknar satellitövervakning, AWACS-plan, kvalificerad personal utbildad i vapensystemen.
Därav kommer dessa robotar/missiler avfyras av NATO-personal.
Vill du påstå annat?
Ditt påstående nr 2. Du räknar upp ett antal saker.
Ukraina saknar satellitövervakning
AWACS-plan
Kvalificerad personal utbildad i vapensystemen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Charlatanery-end
Symptom på herpes på hjärnan? Ge dig om du saknar begåvning som krävs för slutledningeförmåga (skulle skrivit knullhuvuden men höll tillbaka något).
Läs vad jag skrev.
Viss självklart kan det ligga en ukranianare och bevaka varenda rysk vapendepå eller oljeanläggning och reka dess försvar - eller?
Men det löser fortfarande inte huvudsaken, det operativa handhavande för utrustningen eller programmeringen av robotarna när de anlänt till Ukraina.
Eller vill du inte förstå alt. inbillar du dig motsatsen?
Ditt märkliga svar, nr 2.
Låt oss gå tillbaka till ditt påstående nr 2.
a. Ukraina saknar satellitövervakning.
Nej. Maxar är ett alternativ. Det finns fler*.
b. AWACS-plan.
Vad ska de med dessa till för att skjuta missiler mot ett bestämt mål? vet du var dessa plan är till för??
c. Kvalificerad personal utbildad i vapensystemen.
Nej, de använder dessa misiler redan idag på plan. Ukrainska plan med Ukrainska piloter. De bygger egna missiler som slog ner i Toropets. Visar på kompetens.
Slutledningsförmåga saknar du helt. Kasta inte sten i glashus.
Tror inte att du är läkare. Inte heller brukar läkare diagnostisera folk på internet, som de inte känner.
Men du verkar ha en förkärlek för könssjukdomar. Troligen en direkt personlig kunskap. Var den sitter på dig vet jag inte. Troligen överallt. Härav din frustration.
Din halmgubbe sprack. Trist.
Ditt hat är uppenbart. Sök läkare.
*airbus.com, up42.com, eos.com,
www.maxar.com. Som några ex.
Bilder. Maxar-satelliter tillhandahåller högupplösta satellitbilder online utan kostnad.