2024-09-13, 14:19
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
I en normal demokratisk process så röstar partiet fram en kandidat i premiers.
Kamala fick 1%.

De kör lite mer sovjet-stil istället och skiter i vad de 70(?) miljoner demokraterna som är representerade i partiet tycker och låter partitopparna välja istället..
Inget regelbrott alltså, bara att du tycker man borde göra si och så. Representativ demokrati har vi i Sverige med, ingen av oss har direkt demokrati. Du får bege dig till Schweiz för att finna sådant närmast.
Citera
2024-09-13, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Vilken regel förbjuder demokraterna att byta ut Biden mot Harris?

Ingen, men det bryter med traditionen och republikanerna förväntar sej därför inte det för det går dom imot att tänka i dom banorna

Republikanerna har nästan ett medberoende beteende gentemot demokraterna
"Det ni saknar ska vi kompensera för så exemplariskt att ni till slut ger efter och blir som oss"
Senast redigerad av HazeCrace 2024-09-13 kl. 14:28.
Citera
2024-09-13, 14:23
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazeCrace
Ingen, men det bryter med traditionen och republikanerna förväntar sej därför inte det

Republikanerna har ett medberoende beteende gentemot demokraterna
Ungefär som hur Obama absolut inte fick bryta mot tradition och välja ut domare när han var på utgång medan det var helt ok att Trump gjorde det etc. Etc. Inget regelbrott som du säger, de föll på sina egna förväntningar helt enkelt, sånt händer i pingis och politik.
Citera
2024-09-13, 14:25
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Vad är sedan lång tid?

Hur plockade hon ner Trump? Hon kom med falska anklagelser som aldrig faktagranskades och han var tungen att försvara sig.
Förstår liksom inte hur låg intellektuell nivå du har.

Du förstår väl att hennes administration styr nu va, och gjort det de senate 4 åren och du skyller på Trump Medans demokraterna vill ge alla illegala flyktingar medborgarskap och rösträtt i utbyte mot att de röstar på de? Låter det rätt i dina öran?

Harris gav inte ett enda svar på någon fråga hon fick.
Det är bekräftat från båda sidorna.

Du påstår mycket skit nu men kan nog själv inte ens säga ett enda svar hon gav.

Snälla höj nivån. Du kan omöjligen ha sett debatten om det där är dina åsikter om den. Ingen kan med bästa vilja i världen påstå att Donald vann något. Men det är ju inte oväntat med tanke på hur man betedde sig efter valförlusten..
Citera
2024-09-13, 14:28
Medlem
knashs avatar
Citat:
Inget regelbrott alltså, bara att du tycker man borde göra si och så. Representativ demokrati har vi i Sverige med, ingen av oss har direkt demokrati. Du får bege dig till Schweiz för att finna sådant närmast.
Verkar inte som det.
Men jag gillar inte alternativet att liten grupp människor ta beslut för miljontals. Lite för diktatoriskt för min del.
Sen är det där med krigskassan. Kamala skarvade lite med sitt kampajnummert då hon övertog Bidens för att få tillgång till alla miljarder.
Egentligen är det skitsamma för det är varken Biden eller Kamala som bestämmer vad deras politik är.
Det är Obama, Hillary o Pelosi som bestämmer oavsett. Eller det tar order uppefrån och styr partiet efter det.
Citera
2024-09-13, 14:29
Medlem
Citat:
Ungefär som hur Obama absolut inte fick bryta mot tradition och välja ut domare när han var på utgång medan det var helt ok att Trump gjorde det etc. Etc. Inget regelbrott som du säger, de föll på sina egna förväntningar helt enkelt, sånt händer i pingis och politik.

Just precis
Citera
2024-09-13, 14:30
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Men lilla gubben.
1500 tjänstemän är otillräckligt.
Trump och republikanerna vill ha det som han hade innan. Återinför remain in mexico policy, port of entry mm.
Allt det Biden tog bort första veckan som president...

Varför ska rebulikanerna nöja sig med något sämre än de Trump upprättade?

Det är demokraterna som skapat denna situation vid gränsen, det är deras blod på händerna.

Biden/kamala har haft 3,5 år sig att lösa deras misstag, men de har istället gaslightat hela landet och sagt att gränsen är säker....

Okunnigt! Donald dödade lagförslaget (som båda sidor utformat) för att ha en hållhake på Biden under valet. Nu använder han samma skitargument på Harris.

Dags att öppna ögonen lite. Ingen kräver att du ska gilla Harris. Men just nu är du en medlem i Trump-sekten. Och du är inte ens amerikan...
Citera
2024-09-13, 14:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej. Jag vet exakt vad jag talar om.

Politiker säger vad som helst för att behålla makten, man måste se på deras handlingar. Och Bidens nedmontering av gränsskyddet talar för sig själv.
Det funkar inte att komma senare och säga: Okej vi säkrar gränsen då men bara om vi får skicka 1000 miljader till Ukraina...

Alla vet att Biden/kamala inte går att lita när det gäller att skydda gränserna.

Alla vet att Trump kommer göra som han gjorde förra gången, säkra gränserna plus att han kommer genomföra den största deportation av illegala någonsin när han vinner.
Jag förkastar exakt allt du påstår - eftersom Trump har noll presentation på dess omkostnader om det så är murar eller deportering.
Han har ingen praktisk plan heller på hur detta ska genomföras.

Inte Vance heller som ylar om deportering av miljoner människor i varje rally.
Vance lösning på child taxes och barnomsorg som belastar barnfamiljer hårt?

Åh, well... kanske det finns nån auntie eller morbror som kan ställa upp mer?
Han har även berättat att kvinnor efter menopaus är som gjorda för att sitta barnvakt.

Alltså.... Det är fan som om en utomjording klivit mer från nåt planetssystem och börjar rodda i väldig jordnära politiska frågor.

Dubbel skämskudde att politiker kommer med detta som svar på ekonomiska frågor!
Det är DAGISNIVÅ.

Om du nu vet exakt vad du talar om som Trumpexpert så kan du ju berätta om varför han ballade ur att presentera siffror och ekonomisk plan.

Det var det ämne jag reagerade mest på, eftersom han konstant gnäller på Harris.
Under debatten hade hon nämligen konkreta siffror som hon nämnde ang stöd till barnfamiljer, mindre företag, housing und so wreiter.

Vilket är vad jag upprepat skrivit om sen natten för debatten men det enda som maga ylar om är mur-immigranter-äter katter.
mur-immigranter-äter katter.

Om du inte fattar vad jag menar har jag har jag nyss läst en ny artikel som kanske blir mer tydlig för dig och som behandlar en viktig fråga relaterat till ekonomi.

"Bear in mind that health care coverage is a crucial (in some cases life-or-death) issue for many Americans. Furthermore, health care — unlike, say, grocery or gas prices — is an issue on which public policy can make a big difference."

"For policy wonks like me, however, the most remarkable moment in the debate probably came when Trump was asked whether he had a plan for health care reform, and his answer was: “I have concepts of a plan.”

" Trump began running for president nine years ago and has been denouncing Obamacare and promising a superior alternative the whole time. Yet the only policy alternative he has ever proposed was 2017 legislation that would have more or less dismantled the A.C.A. without a viable replacement (...)"

"The truth, I’d argue, is that he’s blowing smoke when he claims to have even “concepts.”

" Does he have “concepts” about health care that are fundamentally different from the principles of our current system, and has he spent all these years working out the details to turn these concepts into a superior plan?"

"So, am I saying that Trump has probably been faking it all along, that he has really never had an idea about how to improve on Obamacare? Why, yes."
https://www.nytimes.com/2024/09/12/o...obamacare.html
Citera
2024-09-13, 14:34
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Okunnigt! Donald dödade lagförslaget (som båda sidor utformat) för att ha en hållhake på Biden under valet. Nu använder han samma skitargument på Harris.

Dags att öppna ögonen lite. Ingen kräver att du ska gilla Harris. Men just nu är du en sektmedlem. Och du är inte ens amerikan...
Nej din mupp.

Det var RINOS (republikans in name only) Mitch Mcconeell och en till som förhandlade det förslaget.

Mitch Mcconell sa redan innan omröstningen att han inte ställer sig bakom förslaget som han har förhandlat. För att han visste att det inte skulle gå igenom och han försökte rädda sitt anseende.

Så bra var det förslaget...
Citera
2024-09-13, 14:35
Medlem
Grontarskonts avatar
Mmmm vill väl inte bli spöad igen!
Citera
2024-09-13, 14:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej din mupp.

Det var RINOS (republikans in name only) Mitch Mcconeell och en till som förhandlade det förslaget.

Mitch Mcconell sa redan innan omröstningen att han inte ställer sig bakom förslaget som han har förhandlat. För att han visste att det inte skulle gå igenom och han försökte rädda sitt anseende.

Så bra var det förslaget...
Vad sa Trump som rekommendation?
Citera
2024-09-13, 14:38
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag förkastar exakt allt du påstår - eftersom Trump har noll presentation på dess omkostnader om det så är murar eller deportering.
Han har ingen praktisk plan heller på hur detta ska genomföras.

Inte Vance heller som ylar om deportering av miljoner människor i varje rally.
Vance lösning på child taxes och barnomsorg som belastar barnfamiljer hårt?

Åh, well... kanske det finns nån auntie eller morbror som kan ställa upp mer?
Han har även berättat att kvinnor efter menopaus är som gjorda för att sitta barnvakt.

Alltså.... Det är fan som om en utomjording klivit mer från nåt planetssystem och börjar rodda i väldig jordnära politiska frågor.

Dubbel skämskudde att politiker kommer med detta som svar på ekonomiska frågor!
Det är DAGISNIVÅ.

Om du nu vet exakt vad du talar om som Trumpexpert så kan du ju berätta om varför han ballade ur att presentera siffror och ekonomisk plan.

Det var det ämne jag reagerade mest på, eftersom han konstant gnäller på Harris.
Under debatten hade hon nämligen konkreta siffror som hon nämnde ang stöd till barnfamiljer, mindre företag, housing und so wreiter.

Vilket är vad jag upprepat skrivit om sen natten för debatten men det enda som maga ylar om är mur-immigranter-äter katter.

Om du inte fattar vad jag menar har jag har jag nyss läst en ny artikel som kanske blir mer tydlig för dig och som behandlar en viktig fråga relaterat till ekonomi.

"Bear in mind that health care coverage is a crucial (in some cases life-or-death) issue for many Americans. Furthermore, health care — unlike, say, grocery or gas prices — is an issue on which public policy can make a big difference."

"For policy wonks like me, however, the most remarkable moment in the debate probably came when Trump was asked whether he had a plan for health care reform, and his answer was: “I have concepts of a plan.”

" Trump began running for president nine years ago and has been denouncing Obamacare and promising a superior alternative the whole time. Yet the only policy alternative he has ever proposed was 2017 legislation that would have more or less dismantled the A.C.A. without a viable replacement (...)"

"The truth, I’d argue, is that he’s blowing smoke when he claims to have even “concepts.”

" Does he have “concepts” about health care that are fundamentally different from the principles of our current system, and has he spent all these years working out the details to turn these concepts into a superior plan?"

"So, am I saying that Trump has probably been faking it all along, that he has really never had an idea about how to improve on Obamacare? Why, yes."
https://www.nytimes.com/2024/09/12/o...obamacare.html
Lugn nu.
Läs på här så ser du hur Trump kommer lösa allt:
https://www.donaldjtrump.com/agenda47
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här