Citat:
Ursprungligen postat av
knash
Nej. Jag vet exakt vad jag talar om.
Politiker säger vad som helst för att behålla makten, man måste se på deras handlingar. Och Bidens nedmontering av gränsskyddet talar för sig själv.
Det funkar inte att komma senare och säga: Okej vi säkrar gränsen då men bara om vi får skicka 1000 miljader till Ukraina...
Alla vet att Biden/kamala inte går att lita när det gäller att skydda gränserna.
Alla vet att Trump kommer göra som han gjorde förra gången, säkra gränserna plus att han kommer genomföra den största deportation av illegala någonsin när han vinner.
Jag förkastar exakt allt du påstår - eftersom Trump har noll presentation på dess omkostnader om det så är murar eller deportering.
Han har ingen praktisk plan heller på hur detta ska genomföras.
Inte Vance heller som ylar om deportering av miljoner människor i varje rally.
Vance lösning på child taxes och barnomsorg som belastar barnfamiljer hårt?
Åh, well... kanske det finns nån auntie eller morbror som kan ställa upp mer?
Han har även berättat att kvinnor efter menopaus är som gjorda för att sitta barnvakt.
Alltså.... Det är fan som om en utomjording klivit mer från nåt planetssystem och börjar rodda i väldig jordnära politiska frågor.
Dubbel skämskudde att politiker kommer med detta som svar på ekonomiska frågor!
Det är DAGISNIVÅ.
Om du nu vet exakt vad du talar om som Trumpexpert så kan du ju berätta om varför han ballade ur att presentera siffror och ekonomisk plan.
Det var det ämne jag reagerade mest på, eftersom han konstant gnäller på Harris.
Under debatten hade hon nämligen konkreta siffror som hon nämnde ang stöd till barnfamiljer, mindre företag, housing und so wreiter.
Vilket är vad jag upprepat skrivit om sen natten för debatten men det enda som maga ylar om är mur-immigranter-äter katter.
mur-immigranter-äter katter.
mur-immigranter-äter katter.
Om du inte fattar vad jag menar har jag har jag nyss läst en ny artikel som kanske blir mer tydlig för dig och som behandlar en viktig fråga relaterat till ekonomi.
"Bear in mind that health care coverage is a crucial (in some cases life-or-death) issue for many Americans. Furthermore, health care — unlike, say, grocery or gas prices — is an issue on which public policy can make a big difference."
"For policy wonks like me, however, the most remarkable moment in the debate probably came when Trump was asked whether he had a plan for health care reform, and his answer was: “I have concepts of a plan.”
" Trump began running for president nine years ago and has been denouncing Obamacare and promising a superior alternative the whole time. Yet the only policy alternative he has ever proposed was 2017 legislation that would have more or less dismantled the A.C.A. without a viable replacement (...)"
"The truth, I’d argue, is that he’s blowing smoke when he claims to have even “concepts.”
" Does he have “concepts” about health care that are fundamentally different from the principles of our current system, and has he spent all these years working out the details to turn these concepts into a superior plan?"
"So, am I saying that Trump has probably been faking it all along, that he has really never had an idea about how to improve on Obamacare? Why, yes."
https://www.nytimes.com/2024/09/12/o...obamacare.html