2024-09-15, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Inte bara hade Kamala inga fel, hon behövde aldrig ens en fact check. Hon är en ängel enligt dig och ABC.

Vi pratar om Kamala som var närmast Biden i 3.5 år och han var helt normal enligt henne. Tills han inte var det, och då stal hon hans plats mot hans vilja.

Vilka lögner?

Kan du precisera vilka lögner som Kamala lade fram under debatten?
Citera
2024-09-15, 20:47
Medlem
Det är obehagligare för Trumps öron att lyssna på Harris dravel,

än att bli skjuten med en AR-15 i örat.

"Fight, Fight"
Citera
2024-09-15, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
På vilket sätt växte Trump i och med debatten? Han presterade ju nästan uteslutande efterblivna lögner.
Folket fick i se i direktsändning vilken pajas Harris är och att media står på demokraternas sida.
Att samma media sedan försöker få det till att Harris "vann" kommer ge Trump segern.
Citera
2024-09-15, 21:01
Medlem
Nixters avatar
BREAKING

ABC News visselblåsare svär under ed att Kamala Harris kampanj fick frågorna i förväg och styrde debatten.

Affidavitet skrevs under den 9 september, dagen före debatten.

https://x.com/GeorgePapa19/status/1835363440774504525
Citera
2024-09-15, 21:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Inte bara hade Kamala inga fel, hon behövde aldrig ens en fact check. Hon är en ängel enligt dig och ABC.

Vi pratar om Kamala som var närmast Biden i 3.5 år och han var helt normal enligt henne. Tills han inte var det, och då stal hon hans plats mot hans vilja.
Jag väntar på det svaret jag efterfråga, och nu är svaret att det inte var några lögner.
Och så kommer det vara tills du svarar, punkt, och kanske punkt slut beroende på dig själv.

Det vi såg är det vi brukar se och en donalds som ljuger mest hela tiden.
Och när det inte gick ljuga mer, så berättar donalds att hen inte vågar mer debatter.
Tänk vad fakta kan vara briljant

Men såklart, jag har en liten bakdörr och om donalds märker pollsen börjar segla iväg åt fel håll, då kommer nog hen försöka en debatt till.
Och vi hör ju redan att felaktigheter inte får korrigeras och om det är donalds
Och att Kamala inte har ljugit, det betyder om en sådan debatt uppstår senare.
SÅ kommer det vara ett media som kommer hindra fakta nå in i själva debatten.
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Folket fick i se i direktsändning vilken pajas Harris är och att media står på demokraternas sida.
Att samma media sedan försöker få det till att Harris "vann" kommer ge Trump segern.
Det vi alla såg var hur Kamala fick donalds se gammal och trött ut.

Och det är därför donalds inte vågar en debatt till, för hade hen vunnit, så hade donalds undrat när nästa debatt är och längtat till den.

Det är så man i flera lager vet att det är den sjukliga narcissismen som gör donalds flyr en debatt till.
Och av den busenkla anledningen att donalds inte vill förlora en gång till, så det är den sjukliga narcissismen som gör att hen inte vågar en debatt till med Kamala.(har du inte hängt med någonting alls?
Citera
2024-09-15, 21:07
Medlem
Jag tycker att det är ett grundkrav på presidentkandidater att ställa upp på debattmöten gentemot varandra. Hur ska annars demokratin fungera om man skippar sådant?

Trump gör alltså fel och det är skamligt. Minst 2-3 debatter före valet är ett minimum.
Citera
2024-09-15, 21:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag tycker att det är ett grundkrav på presidentkandidater att ställa upp på debattmöten gentemot varandra. Hur ska annars demokratin fungera om man skippar sådant?

Trump gör alltså fel och det är skamligt. Minst 2-3 debatter före valet är ett minimum.
Problemet är att de insett att donalds kan inte vinna en debatt, och få hen se gammal och trött en gång til kommer de dra sig för att göra igen.
Det enda är om de hamnar i ett läge de måste, men man kan inte se på kartan ens att donalds skulle klara av att vinna den heller.
För så sjukt bedrövlig var donalds i denna första med Kamala.
Citera
2024-09-15, 21:20
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:

Endast en sektmedlem i MAGA kan tycka att Trump gjorde en lyckad debatt. Så vi tycker olika.
Citera
2024-09-15, 21:24
Bannlyst
Tyckte inte alls att han förlorade debatten, förstår inte varför alla försöker påstå det
Citera
2024-09-15, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1428sek
Tyckte inte alls att han förlorade debatten, förstår inte varför alla försöker påstå det

Jag bryr mig inte om vem som vinner debatten. Mestadels så pratar de faktiskt förbi varandra och skulle nästan lika gärna kunna vara i olika rum vid olika tillfällen. Debatten var av såpass låg kvalitet.

Speciellt Trump tittade aldrig åt Kamalas håll eller svarade på vad hon sa, han malde på med sitt eget budskap oavsett vilken fråga moderatorerna försöker hålla aktuellt.

Men det är viktigt att väljarna får se debatterna själva och hur presidentkandidaterna svarar upp till förväntningarna. Tanken är att väljarna ska få svar på sina frågor vad presidentkandidaterna står för i olika frågor.

Man ska kunna jämföra och fundera på vad man själv tycker om svaren de ger.

Men jag tror också att positionerna är såpass låsta att några större opinionsförändringar uppnår man inte.
Citera
2024-09-15, 21:44
Medlem
Citat:

Trump sjunker ju till en så låg nivå att det är ovärdigt en presidentkandidat att hålla på att prata om att invandrare äter andras husdjur.

Harris sjunker inte som Trump gör men hon sänkte hans ego när hon berättade att folk lämnade hans kampanjmöte.

Lika lättpåverkad är han när andra diktatorer kittlar hans ego.

Trump vann inget i debatten.
Citera
2024-09-15, 22:00
Avstängd
Valet är redan avgjort. Inte en chans i helvete att psykopaten Harris vinner. I slutändan kollar folk i plånboken.
Ingen mentalt frisk tror att Kamala har någon som helst kompetens att ge amerikaner ett bättre liv.
När hon får direkta frågor om vad hon ska göra kan hon inte svara utan rabblar samma nonsens om sin bakgrund och undviker helt frågan.
Trump har konkreta förslag och har redan varit president i 4 år.
Amerikanerna ställer sig den enkla frågan. Var mitt liv bättre under Trump än under Biden/Harris?
Schack matt till Trumps fördel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in