• 1
  • 2
2024-09-13, 07:25
Medlem
downloaders avatar
Fått in 1500 från "fr persk nor" vilket jag tolkar som "från personkonto Nordea".

Men jag har inte sålt något, ingen bekant har numret till just det kontot (har typ 8 konton).

Någon konto granne som gått miste om 1500? Bedrägeri?
Citera
2024-09-13, 07:41
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downloader
Fått in 1500 från "fr persk nor" vilket jag tolkar som "från personkonto Nordea".

Men jag har inte sålt något, ingen bekant har numret till just det kontot (har typ 8 konton).

Låt pengarna ligga, banken här av sig om du måste betala tillbaka.

Om du förbrukar eller flyttar pengarna så ser banken detta, så ge fan i att hitta på någon utstuderad plan om hur du kan behålla dessa pengar.
Citera
2024-09-13, 09:47
Medlem
du kan antagligen lägga in 1500 på ett sparkonto på moank under den tiden det tar för dem att lista ut det. men jag är extremt okunnig.
Citera
2024-09-13, 10:24
Medlem
Bogandoffs avatar
Det finns undantag där man har använt pengar som inte var ens egna "utan att veta" att det hade blivit fel.
1500kr är ju en rimlig summa att anta att man skulle kunna få in från någonstans.

Dock så är det dumt att chansa och i regel så ska man ge fan i pengar som kommit in från ingenstans. I 9 av 10 fall så blir du återbetalningsskyldig. Lägg det åt sidan och avvakta, om inte banken hör av sig på en vecka eller två så tordes det vara fritt fram.
Citera
2024-09-13, 11:02
Medlem
Det bästa är att kontakta banken och säga som det är.
Citera
2024-09-13, 12:36
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:

Händer då och då. Som övriga skrivit har du i ditt avtal med banken gått med på att dessa pengar, som felaktigt hamnat på ditt konto, inte är dina och du kommer behöva betala tillbaka dem alternativt så dras de bara från ditt konto igen.
Citera
2024-09-13, 12:54
Medlem
kanske hör nån av sig ock säger han skickat pengarna till fel konto ock vill du ska skicka de till ett annat konto än vad de kom ifrån
Citera
2024-09-13, 13:11
Medlem
Permafloxs avatar
.. har du ringt banken och frågat?
Citera
2024-09-13, 13:51
Medlem
googla betalning utan rättsgrund.

Håll pengarna tills någon hör av sig?
Citera
2024-09-13, 14:11
Medlem
downloaders avatar
Ringer banken och de kan inte säga vart ifrån de kommer, sa ju inte att jag inte viste varför jag fått dem.

Gissar ju att det är ett personkonto så hadde jag bara kontot så kan jag hitta den som skickade pengarna.
Citera
2024-09-13, 15:21
Medlem
downloaders avatar
Ringde banken igen å sa som de va, hänvisades till att det går att göra en transaktionförfrågan. Kostar dock 200kr.

Väntar en vecka så får vi se.
Citera
2024-09-13, 17:31
Avstängd
Citat:

Ring din bank och fråga .. säg att du inte vet vart dom kommer ifrån. Spendera dom inte för du kan få krav att betala tillbaka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in