Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-09-13, 16:04
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarAttPilla
Hej! Är det någon här som vet vad detta fenomen kan bero på?
Jag har tinat hundratals Billys i min mikrovågsugn och 99% av gångerna så är 2 minuter och 30 sekunder helt perfekt. Varm och klar rakt igenom. Osten är smält och god men inte sådär bränd och full med hål som den kan bli om man råkar köra den för länge (ni som vet, ni vet), men den där sista procenten så händer någonting ofattbart..

Jag stoppar in min Billys på 2:30, full effekt, precis som vanligt. Mikron plingar och jag plockar ut min Billys redo att avnjuta en perfekt tillagad Billys Original pizza. Sedvanligt drar man på lite extra oregano och några stänk av Franks Red Hot.

Man börjar förtära den vackra skapelsen och allt verkar vara ungefär precis som det brukar men efter bara några tuggor kommer man fram till en hemsk, kall, isig bit. En bit som man aldrig skulle ana just spenderat över 2 minuter i en mikrovågsugn på full effekt. Hur? Varför? Hur är det möjligt att just detta exemplar av den rektangulära och folkkära fryspizzan förblivit just.. Fryst?

Tacksam för hjälp och svar!

1. Du kanske har kallare i Frysen än butiken har. Lägg fram pizzan 30-45 minuter innan.
2. Låt pizzan vila ett par minuter innan du tar ur den. Då kommer värmen fördela sig.
3. Testa micron , ca en DL kallt vatten skall koka på 1 minut. Tar det längre tid så är micron dålig.
Citera
2024-09-13, 16:12
Medlem
Kör dom i ugnen, då blir dom bäst!
Citera
2024-09-13, 17:01
Medlem
Citat:
Jag har tinat hundratals Billys i min mikrovågsugn och 99% av gångerna så är 2 minuter och 30 sekunder helt perfekt. Varm och klar rakt igenom. Osten är smält och god men inte sådär bränd och full med hål som den kan bli om man råkar köra den för länge (ni som vet, ni vet), men den där sista procenten så händer någonting ofattbart..

Jag stoppar in min Billys på 2:30, full effekt, precis som vanligt. Mikron plingar och jag plockar ut min Billys redo att avnjuta en perfekt tillagad Billys Original pizza. Sedvanligt drar man på lite extra oregano och några stänk av Franks Red Hot.

Man börjar förtära den vackra skapelsen och allt verkar vara ungefär precis som det brukar men efter bara några tuggor kommer man fram till en hemsk, kall, isig bit. En bit som man aldrig skulle ana just spenderat över 2 minuter i en mikrovågsugn på full effekt. Hur? Varför? Hur är det möjligt att just detta exemplar av den rektangulära och folkkära fryspizzan förblivit just.. Fryst?

Öppna inte förpackningen släng in den och värm på bara! Den sväller upp som en ballong och sen pyser det sakta ut, Voila din slize är varm rakt igenom!👌
Citera
2024-09-13, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
gör du något annorlunda numera? du klipper upp hörnet precis som vanligt och låter den vila innan du tar ut den?

Man ska INTE klippa av något hörn då tar det längre tid, in med den som den är!
Citera
2024-09-13, 19:29
Moderator
manamanahs avatar
Matlagning och metoder --> Färdigmat och halvfabrikat
/Moderator
Citera
2024-09-13, 23:13
Medlem
JagHeterHanss avatar
Citat:

Värm i en minut sen skär du härligheten i fyra delar och värmer i en minut med billysfingrarna utplacerade mot kanterna på tallriken.
Du kommer få en helt perfekt produkt med denna metod.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in