Citat:
Ursprungligen postat av
Lifegoeson1
Där ser man du som skött din ekonomi och har fast jobb och allt grönt fick alltså handskas med bostadsförmedlingen pga det, det är de jag menar får man en anmärkning och det inte ens infettar lån så ligger man djupt i skiten, förstår bara inte varför pricken finns kvar trots att man betalat allt? Varför ska det stätta stopp? Vet om människor som inte kunnat få en egen bostad pga pågående skulder och aktivt skuldsaldo hos KFM, hur kan man fixa sitt liv och skapa en trygg framtid när anmärkningar kan förstöra? Är inte så förvånad över att vissa väljer att avsluta sitt liv pga vissa omständigheter
Nej, Sverige har ett uråldrigt system. Råder sådan brist på bostäder att hyresvärdar kan bete sig som riktiga svin.
I mitt fall är jag inte i en dålig situation ekonomiskt, trots en anmärkning (+ inga skulder). Men det är helt otroligt vad det tynger trots stor lön, bolag med likvidet och investeringar + privata investeringar.
Min anmärkning är borta nu, men sympatiserar med er. Sa till styrelsen att jag betalar 12 månaders avgift förskott till föreningen, men det var inte nog deposition, tydligen...
I mitt fall hade jag betalningsanmärkningsfria bolag. Så jag levde precis som vanligt. BMW finans hade inga bekymmer att leasa nya bilar, till exempel...