Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-13, 22:35
Medlem
Jag har försökt hitta en konstnär/tecknare som kan göra en teckning på beställning, men de jag hittat vill ha flera tusen kr för en enkel A4 med motiv jag beskriver. Och jag känner ingen som kan teckna.
Jag har därför vänt mig till Copilot där jag har premium.

Jag förklarar vad jag vill att boten ska rita upp, men det blir alltid en detalj fel.
"Det ska stå Banan över bröstet på tröjan" - kommer ut felstavat som Byannan", mannen på bilden ska ha krulligt hår" - får hipsterfrilla, "Det ska finnas en nr 6 på axeln" - det blir siffran 66. Osv osv.

Någon som knäckt koden hur man ska få AI:n att förstå och avbilda det man önskar?
Citera
2024-09-13, 22:48
Medlem
StoreSvartes avatar
Testa använda chatgpt och be den hjälpa dig med att skapa en prompt. Du ger den till chatgpt som skriver en förlängd prompt åt dig. Hur som helst så kommer du få hålla på och trixa tills det blir rätt.
Citera
2024-09-13, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Testa använda chatgpt och be den hjälpa dig med att skapa en prompt. Du ger den till chatgpt som skriver en förlängd prompt åt dig. Hur som helst så kommer du få hålla på och trixa tills det blir rätt.

Såklart! Ska pröva! Tack
Citera
2024-09-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getoffmylawn
Jag har försökt hitta en konstnär/tecknare som kan göra en teckning på beställning, men de jag hittat vill ha flera tusen kr för en enkel A4 med motiv jag beskriver. Och jag känner ingen som kan teckna.

Jag förklarar vad jag vill att boten ska rita upp, men det blir alltid en detalj fel.
"Det ska stå Banan över bröstet på tröjan" - kommer ut felstavat som Byannan", mannen på bilden ska ha krulligt hår" - får hipsterfrilla, "Det ska finnas en nr 6 på axeln" - det blir siffran 66. Osv osv.

Någon som knäckt koden hur man ska få AI:n att förstå och avbilda det man önskar?
Skriv gärna om du får till det. Försöker också men får inte in texten som jag vill ha det. Antingen så struntar den i texten eller byte texten till engelska
Citera
2024-09-13, 23:41
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Skriv gärna om du får till det. Försöker också men får inte in texten som jag vill ha det. Antingen så struntar den i texten eller byte texten till engelska

Testat Flux? tänkte, de flesta låser sig vid midjourney.

https://www.youtube.com/watch?v=K3xJ7GQuHpw
Citera
2024-09-13, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Testat Flux? tänkte, de flesta låser sig vid midjourney.

https://www.youtube.com/watch?v=K3xJ7GQuHpw
Tack, löste det genom att skriva "create a boy in a sweater with the word "banan" not banana" För mitt projekt fick jag lägga till "det ska tydligt stå XXXX på XXXX"
Citera
2024-09-14, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132

Ska pröva lite senare idag. Jag skriver alltid på engelska, jag vet inte hur dessa AI funkar men det känns som att dom översätter det till engelska innan dom tolkar det man skrivit. Så slipper npgot feltolkas i en översättning. Bara min känsla dock!
Citera
2024-09-14, 10:01
Medlem
Citat:
Ska pröva lite senare idag. Jag skriver alltid på engelska, jag vet inte hur dessa AI funkar men det känns som att dom översätter det till engelska innan dom tolkar det man skrivit. Så slipper npgot feltolkas i en översättning. Bara min känsla dock!
Ja men den känslan fick jag med eller det var ingen känsla för det gjorde den innan jag betonade att det tydligt skulle stå så. Pröva skriva in det jag skrev.
Citera
2024-09-14, 11:59
Medlem
Brukar skriva det som är viktigast/ska vara i förgrunden först, tänka bilden som olika lager tex fat donald trump riding a bike in hell brown slime
Citera
2024-09-14, 23:47
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:

Testat Midjourney på Discord? Jag är ganska imponerad över vad den kan skapa:

https://geekflare.com/how-to-use-midjourney-on-discord/
Citera
2024-09-15, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Testat Midjourney på Discord? Jag är ganska imponerad över vad den kan skapa:

https://geekflare.com/how-to-use-midjourney-on-discord/

Tack, jag får pröva! Har inte hunnit sitta något mer med AI sen jag gjorde tråden
Citera
2024-09-16, 21:04
Medlem
ibland tar det längre tid att instruera AIn än att rita upp det själv. Men det är väldigt mycket bättre än förra generationen. Jag får det nästan rätt och efterjusterar själv de felaktiga detaljerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in